[track, filmmuziek] Resonated

Yawgmoth

Moderator
Staff member
In de donkere dagen voor, tijdens en na kerstmis de volgende track gemaakt:

Resonted

In deze track gebruik ik de NM drumsample set uit deze thread.. Samen met een ARP2600 [seq.], Moog Voyager [seq.] en de Alesis Ion [seq, bel en toonladdertje]. Het korte basloopje op het einde komt uit de DX200.

Bedoelt gebruik onder een filmpje of als luistermuziek.

Filmmuziek? Dat gaat dan een bijzondere film worden!
Ik vind 'm wat aan de lange kant, maar verder zeker wel owke. Bijzondere sfeer, op een aparte manier neergezet. Knap gedaan! De drumsamples zijn ook goed creatief gebruikt.

Volgens mij gaat de film over kabouters die vanochtend in de chat zijn gesignaleerd 8o)

Resonated is lekker vaag en raar, maar er zit wel een structuur in die voor mij te volgens is. Daardoor is het voor mij lekker experimenteel, maar wel zonder pretenties (erg postief :))

:okdan:

:okdan:

Lekker vreemd, mooi trakkie!

Klinkt mooi helder ook.

Mooi gemaakt.

Leuke soundeffects! Mooie klankleuren.
Ik denk dat het onder een filmpje best goed zal doen.
:peukie:

Bedankt voor de reacties zover.

De drumsamples zijn ook goed creatief gebruikt.

Een wijs man zei ooit eens: probeer eens tracks te maken zonder daarbij kd, bd en sd op 1,5,9 en 13 te programmeren. Daar heb ik in 2005 er goed op gelet.

maar er zit wel een structuur in die voor mij te volgens is

Het zijn allemaal clips die in Ableton Live getrickerd worden, maar voorlopig ben ik wel klaar met tracks die als a - refrein - b - refrein - c - brug - d - break - b - einde zijn opgebouwd, misschien in 2007 weer.

Klinkt mooi helder ook.

Heb nogal wat tijd gestoken in het dynamisch filteren van de Arp en Moog sequences en ook de drums, met name de hats, zijn erg gefilterd.

Past wel bij de vele soundscape-achtige dingen die momenteel gepost worden! (veel goede tracks ook - tijd voor een SF-verzamelcd!) Ofwel: goede geluiden (lekker aan het proggen geweest, denk ik :) ), sfeervol, goed in balans, nooit hinderlijk, maar niet echt iets om specifiek naar te luisten (behalve dan alle geluiden en effecten die je gebruikt - maar da's vooral ons synthnerds natuurlijk :P ).

Ik ben vóór! (en zou het zelf nooit zo kunnen!)

Back