Clavia Nord tassen

Retinite

Ingeburgerd
Ik wist niet zo goed waar dit te plaatsen, dus als t verplaatst moet worden dan zij het zo.

Ik heb nu sinds kort een Clavia Nord Stage :D heel blij mee etc., maar ik wil hem/haar ook wel gaan vervoeren
Op de clavia site vond ik:

http://clavia.se/products/nordstage/accessories.htm

Volgens mij is deze 'tas' wel te vergelijken met de kleinere tassen voor de lead 3 etc.
Heeft iemand zo een tas voor zijn Nord Lead/Electro? zijn ze aan te raden? of kan ik beter een flightcase op maat laten maken :S (duur?)

thx anyway en happy new year :mega:

In de eerste plaats zijn die tassen ook niet de goedkoopste.

Waartegen wil je de stage beschermen?
Het laden en lossen bij schepen en vliegtuigen? Gebruik dan maar een zeer zware flight case, want daarbij vergeleken is het nu verboden dwergwerpen kinderspel, hoe ze met alles gooien. Die lui gaan echt geen 15 meter lopen, maar gooien!
Maar dan wordt gewoon sjouwen weer drie keer zo zwaar. Heb je een redelijk licht instrument, is de verpakking als lood...

Wat zijn de breekbare zaken op de Stage?
Eigenlijk alleen maar de rotory dial in het algemene deel. Een klap op de bovenkant en het geheel zakt er onderuit en is kapot. Remedie: met gaffertape een kartonnen kokertje (posterverpakking) overheen zetten. Tape zo groot dat het ook aan de achterkant plakt. Beetje alcohol mee, want het instrument wordt kleverig...
Met de PitchStick en het ModWheel zou je dit ook kunnen doen.
In zo'n geval voldoet de 'gig bag' redelijk.

Verder, hoe bevalt'ie?

Wout

Ik heb de clavia 'gig bag' voor de nord modular G2 en deze bevalt mij prima. Lekker licht en handzaam. Past goed. En hij is rood en er staat met grote letters 'NORD MODULAR G2' op 8).

Maarja, een 3-oktaafskeyboard is natuurlijk niet zo goed te vergelijken met een stage piano.

Back