[Nu-Jazz achtig] Related Basics

Wous

Stamgast
Hee peoplez,

Ik heb een Trackie gemaakt. Maar ik ben er niet tevereden over. Ik loop een beetje vast qua structuur en kan niet echt een bassline erop bouwen.

Wie helpt mij even opweg? En natuurlijk ben ik erg benieuwd naar jullie ongezoute meningen!!

De samples heb ik zelf gemaakt met de Roland RD-170 (piano en Rhodes sounds) Edited with FL 6.0

Dj Wous - Related Basics

Cheers :biertje:

Ik zou er een lekkere relaxte bassline onder leggen met een rond geluid, niet te hard.
Moet niet zo lastig zijn. Je speelt immers maar 2 akkoorden.
Misschien zou ik er voor kiezen de bassline een latin-feel te geven.

Het klinkt wel lekker, trouwens!

Hey wous
De sfeer van het nr is wel ok.
Ik zou alleen meer met die rhodes doen, om de 4 of 8 maten even een andere akkoorden progressie ofzo. En verder MOEt er natuurlijk een solo in. en de basline zou ik lekker rustig houden.. Ik vind dat er ook wel erg veel reverb op de snare zit. Tot nu toe vind ik de sfeer goed, en die synth is ook lekker, het is alleen naar mijn smaak nog veel te eentonig. Succes ermee!

Ja dit is eigenlijk niet het orgineel

Dit is het Orgineel

Hier zit dus wel weer een flinke bassline in.. Maar de sfeer is weer anders. Ik vind de "sfeer" die ik als eerste heb gepost weer beter. Maar Het Orgineel is weer beetje drum&bass achtig..

Inmiddels de snare aangepast. Minder reverb.. ;) maarre deze bassline van orgineel pakken of toch iets nieuws ontwikkelen??

[Edit] Orgineel. Realtime reocrded op en HD-recorder. Met een D2 Groovebox en de Roland RS-9. Rhodes en Piano weer met RD-170 [/Edit]

wat bedoel je met "dit is het origineel"?? Zijn die chords nou samples of heb je ze zelf gespeeld??

Ik vind het wel ok, maar het klinkt hier allemaal wat zompig. ik zou zowiezo de hele zooi omhoog transposen, anders heb je nooit ruimte voor een bassline. Er zit nog niet echt kleur in de sounds.

Orgineel zelf gemaakt :D

Zeg maar mijn eigen track al in de remix...

Omhoog pitchen voor beter bassline.. Idee. Maar dan raakt de drama er misschien uit?

[edit] waarin de kleur? De nieuwe versie die ik hebt gemaakt? (post 1) [/edit]

Okee Wous,....

vind het wel een lekker trackie op zich, lekker chill..

maar er zijn nog wel wat aandachtspuntjes:
dat reversed delay-geluid moet er veeeel minder in, dat is echt te vaak....
opvullen met wat andere fx denk ik...

de snare staat nog wat te los in de mix, teveel reverb maybe

en bovenal... er moet een thema bij, iets wat de aandacht trekt..
een bassline-tje zou ook niet misstaan..

suc6 :biertje:

ik denk dat een trompetje hierbij niet mis zal staan zo tegen het einde van het liedje

Oef de snare klinkt..... slecht.. De drums in het algemeen eigenlijk ook :D
Probeer de snare iets omhoog te pitchen ik denk dat dat wel helpt.

Back