[trek] strings uit een doosje

kommop jongens, ik heb toch niet voor de kat zijn KUT op dat nummer 6 maanden zitten zwoegen! :D (nie waar hoor)

Heeys Arv,

Wel lekker trackje. Ik mis alleen af en toe toch te veel de bassline. Of wat te zacht denk ik?? Misschien een idee om er op het einde een dreamy piano solo in te doen. Ik heb dat zelf even net achter mijn toetsen gezeten en als je er nog zoeits er bij kan doen geeft het wel een gaaf effect. Maar hee, dat is mijn mening hè

Cheers :biertje:

Nou goed, net FF geluisterd...

Tja ik ben een zeur misschien maar ik mis gewoonweg variatie in beats en sounds...
Het klinkt goed hoor qua mix,
maar als ik deze track hoor, komt het op mij over als om de zoveel maten
een spoor te muten en daarna een ander spoor weer aan te zetten als je begrijpt wat ik bedoel...
Ik mis een echte break en ipv te muten een paar keer gewoon wat andere sounds en of andere baslijn/ritme..
op 3:06 misschien alles 2 noten omhoog transponeren bijv. met een iets andere baslijn...

:biertje:

@Wous: Zacht? echt?

@Bass: Dat heb je goed gehoord, het is ook gewoon een soort live opname, dus patterns, efx enzo allemaal on the fly. Dat is hoe ik werk, dus een vernuftig bedachte break zit er niet in. Of ik moet hem helemaal programmeren, maar daar zie ik de lol niet van in.

thanx 4 listening guys

Oh maar een break doe ik gewoon op een losse pattern van 4 maten ofzo en dan die gewoon
maar 1 of 2 keer in het nummer aan te zetten, en dan weer naar de main patterns..
dat geeft al snel iets wat de aandacht vasthoudt,
zo van hee een andere geluidje of stukje breakbeat in een 4 to the floor nummer of andersom..

Heb hier bijvoorbeeld een klein stukje van mij waarin opeens even iets anders tevoorschijn komt in een lopende
4 to the floor track...even als illustratie wat ik bedoelde
ook live opgenomen :
:peukie: :biertje:

Attachments

• emx1snippet.mp3
    946,1 KB · Bekeken: 58
Wat zeg je nou? Heb je d'r zes maanden mee liggen kutten? :D

Maar ik vinnum eigenlijk ook niet zo super, eerlijk gezegd. Op zich wel lekker groovy, maar qua mix vind ik de drums te hard en teveel in your face t.o.v. van de andere geluiden (vooral de bas wordt weggedrukt) en qua geluiden vind ik het te draaierig (teveel phasers?) en te klikkerig (iets in de attack van je introgeluid) en vind ik het gebruik van de ride niet mooi (2:23-2:51). Het gebrek aan variatie vind ik dan weer niet zo storend, alleen mag je van mij na 3:30, als je drums wegvallen, uitfaden. Het stuk erna voegt voor mij niets meer toe en klinkt een beetje willekeurig. Vooral die string: ik vind het niet zo'n mooi geluid, inclusief het draaien aan cutoff/resonance.

Ah, wacht, ik lees nou dat het live opgenomen is. Dat verklaart de mix, de minder subtiele ride en het einde (ik vond dat al naar live getweak dat nét niet goed afloopt klinken). Dat scheelt! Okee dan, gewoon schrappen dus (uitfaden na 3:30), ride door gewone hihats vervangen, drums en de rest wat meer in balans brengen en klaar. ;)

@bass: klinkt lekker!

@chei: inderdaad, het kan wel wat fine tuning gebruiken. Ik heb ook gemengde gevoelens bij het geheel. Ik mis wat. Misschien zag/stem :D

maar eh 6 maanden = eigenlijk 2 dagen.. :D

thanx agian voor het luisterend oor

lekkers arv.. ik vinnum wel ok
bas hoor je echt wel
beetje varieren zou idd geen kwaad kunnen

oftewel:

dikke trek van maken! nu!

:)

Origineel geplaatst door Arv

..., het is ook gewoon een soort live opname, dus patterns, efx enzo allemaal on the fly. Dat is hoe ik werk, dus een vernuftig bedachte break zit er niet in. Of ik moet hem helemaal programmeren, maar daar zie ik de lol niet van in.

Wij hebben ZO dezelfde werkwijze! :D

Vind 't een lekker te luisteren trakkie! :okdan:

Op mijn goekope speakertjes klinkt ie lekker!

thanx as well

ja dat pattern gedoe is wel mijn methode ja. Ik denk dat je inderdaad wel hele gave breaks enzo kunt doen, ook met deze methode maar ik vond dat het nummer geen extra toeters en bellen nodig had. Kan het mis hebben.. Maar variatie in de bass en strings mag inderdaad wel ja.

R

Back