emu1212m: effecten wel horen,nie opnemen

marjan

Ingeburgerd
Hallo:stupid ik heb t nu zo onderhand al 100 x geprobeerd. Heb emu1212m en wil de effecten gebruiken. Als ik ze in de strip (line in waar ook signaal van zang inkomt) sleep en het aux volume opendraai hoor ik de effecten als ik in de microfoon spreek. Als ik vervolgens opneem, neemt ie de stem zonder effecten op. Ik heb mn mic via mixer in de normale line-ins (jackplugs) geduwd, wie weet hier meer van?

ja dat kan zo niet zo hoor je alleen het effect

maar zo zal hij het niet opnemen.

wel als je het net als je mic extern doet.

Van boven naar onder;
Channel input (je jack pug achter in) => Effect naar keuze => Insert thingy die alles naar een Asio programma input pompt (die komt dus pas NA het effect)

Dat moet het toch doen?

huh? Ikke nie begrijpe...De effecten zitten in de software van de patchmix (virtuele mixer van geluidskrt), die kan ik dus niet inpluggen.....:confused:

Ok, nog een keer, nu met meer koffie.

Kijk, de channel input = de jack plug van je mike (zeg jij tenminste) en dat is het bovenste punt van het virtuele patchmix kanaal. Daarna volgen van boven naar onderen het effect (of de effecten) en pas daarna (dus als onderste) gebruik je een insert thingy om het signaal naar een ASIO input van je opname programma te sturen.

Op dat punt hoor je dus je microfoon niet meer in de patchmix want de insert thingy geeft het signaal niet terug.
Dat kun je dan weer monitoren door je opname programma heen.

Je zou ook de insert thingy naar je ASIO input op een van de twee aux sends van Patchmix kunnen zetten IPV in het kanaal, dan kan je zonder latency monitoren.

Ik denk dat wat jij deed op een of andere manier de volgorde van het effect en de insert omwisselde. Waar Dizzy het over heeft is mij helemaal duister, niet dat het me erg veel uit zou maken als hij gelijk had want ik vind die ingebouwde effecten helemaal nergens op lijken

Zo te lezen is het een kwestie van OF ook je aux-return mee-opnemen, of je effecten als insert gebruiken... In beide gevallen zou ie ze op moeten nemen!

Als je je signaal naar een aux toestuurt, en later alleen het originele signaal opneemt is het niet zo vreemd dat je het effect niet terug gaat horen... Hop, op een insert ermee! :okdan:

Ja, heb even "hanging around and doing aaaalmost nothing" gedaan en het lukt hoor. Het is heel simpel eigenlijk zoals Kassen t in de 1e x zei! Heb meteen ff gek... met die effecten maar daar moet ik nog maar ff wat tijd aan besteden want nu krijg ik zo'n effect van uuuhmmm...niet natuurlijk... Nou mocht iemand nu vragen hebben over die patchmix dan weet ik nu ook wel weer tips. Je kan nl. ook een beetje mixen (neem je een track zonder en 1 track met effect op) als je dan tevreden bent over de zang maar niet over het effect, heb je nog wat. Alleen zang met eff kan natuurlijk ook maar dan kun je niet t effect van het effect , ha ha, wegdraaien. Bedankt allemaal!!:)

Back