Synth players opgelet! Advertentie

Wous

Stamgast
Attentie

Gezocht 5 synth mannen die een deuntje live willen spelen
ow wie wil er voor DJ spelen? Heb ik ook nog nodig..

Omgeving West-Brabant zou ideaal zijn.

Het concept:eureka::
De Live DJ Set.
- 1 DJ
- 6 Synth keyplayers
- 2 Digi Drummers
- 1 of 2 zanger(s)/(essen)

Het idee: De club opsplitsen in 2 groepen. De ene groep vertegenwoordigd de ene draaitafel, de andere club Vinyl nummer 2.

We spelen up to date trance en dance nummers en wordt gemixed door de main DJ. :maffia:

Wie lijkt dit wat??

:biertje:

:walker: schopje..

Op het drumforum al 2 reacties..

Bedoel je dat 1 van de 6 synthmannen zelf een live-set in elkaar breijt die vervolgens als geheel (gesequenced) wordt ingemixed op de DJ? Of dat er een muziekje loopt waar 1 van de 6 synthmannen live -met het handje- wat op mee pingelt?

dus in het kort: live set? of live gepingel? (of wellicht beide, live pingelen op je eigen live set)

Het wordt een live set.

Er worden 2 groepen gemaakt met in iedere groep:

- 3 synth mannen
- 1 Drummer (met V-drums of met ubervette triggers)

En dan de DJ die de 2 groepen omstebeurt in elkaar laat over mixen. Hij kan zeg maar niet echt de BPM's veranderen want die liggen vastgesteld. Maar hij kan wel onze "controllen". Dus kortom: Live mixen van 2 bands.

Waarom 5 mannen? Omdat ik mezelf al mee reken..

Die zanger(es) pendelt tussen de 2 groepjes in.

Misschien zo wat duidelijker??

Cheers:biertje:

[edit]
concept.jpg

Kijk met plaatje erbij.. helemaal duidelijk

Waarom 3 toetsenisten?? omdat het er A. veel gaver uitziet. B. met 3 man kun je voldoende handelingen verrichten om een mooie track realtime weg te zetten. :peukie:
[/edit]

Laatst gewijzigd:
Mijn idee: zorg voor een goede MIDI-CLOCK source waar beide bands gebruik van maken... dan lopen de sequences/arp's tenminste goed...
Lijkt me leuk project -jammer dat ik niet kan spelen... 8)

Re: Re: Synth players opgelet! Advertentie

Re: Re: Synth players opgelet! Advertentie

Origineel geplaatst door etaoin
Waarom alleen mannen?

Vrouwen zijn uiteraard ook zeer welkom :D Je gaat zo snel er vanuit dat je op het synthforum met mannen te maken hebt.. Sorry dames :o: :o:

Mijn idee: zorg voor een goede MIDI-CLOCK source waar beide bands gebruik van maken... dan lopen de sequences/arp's tenminste goed...
Lijkt me leuk project -jammer dat ik niet kan spelen...

Goeie Hint ! cheers! :biertje:

Laatst gewijzigd:
leuk idee man! heb hier zeker oren naar. Ik ben als native gitarist wel 'slechts' autodidact op de toetsen, maar met hedendaagse trance kom ik daar wel mee weg! :D

door middel van dit antwoord abonneer ik me op deze draad, dus kan ik een beetje volgen hoe het loopt.

ik heb alleen geen nordlead, mag ik dan wel meedoen?....haha! nee heb een Alesis Micron en DX-200 in te brengen (leuk om een FM grooveboxje mee te laten lopen toch?)

xou het allicht kunnen proberen toch?
mail de details maar :W

tis dat de stijlen me totaal niet aanstaan anders had ik wel meegedaan...

Geloof me dat je hier nog een behoorlijke kluif aan gaat krijgen. Als ik dit zo lees krijg ik er gelijk john scofield timingen bij in gedachte waarbij je toch een hele goede set afspraken moet gaan maken...

Misschien wel leuk: als de zangeres ook wat kan pingelen, geef haar dan zo'n lekker fout remote keyboard geval mee (zoals jan hammer altijd om ze nek heeft).

Of eventueel zo'n korgje ofzo... (707 geloof ik?)

ziet er netjes uit... 6 Nordleads :D
Ik ben niet echt een virtuoze held op toetsen, maar trance strings
en rideltjes gaan me wel goed af. Ik zal er eens over denken.
Het project staat mij zeker aan.

----
marruuuhhh... Krijgen wij dan ook witte Kraftwerk outfitjes? :)

Als ik dit zo lees krijg ik er gelijk john scofield timingen bij in gedachte waarbij je toch een hele goede set afspraken moet gaan maken...

John Scofield?? wat die heeft die nou hiermee te maken :D ghehe dat is toch geen dance, trance? (wel cool btw)

Het zullen toch wel wat eenvoudige deuntjes moeten worden, maar een mens heeft maar 2 handen, dus als je het interessant wil houden moet je meer toetsenisten hebben. Dat is volgens mij de enige reden van deze setup als zodanig

Nog een vraag aan de TS, wanneer?

Origineel geplaatst door Sander02
dus als je het interessant wil houden moet je meer toetsenisten hebben. Dat is volgens mij de enige reden van deze setup als zodanig

Inderdaad vandaar meerdere handen. En ziet er ook wel indrukwekkend uit d8 ik zo.

En betreffende goede afspraken.. Die zijn altijd nodig in elke goede band!
Nog een vraag aan de TS, wanneer?

Hele goede vraag. Wanneer ik genoeg mensen heb!

Dan komt er een meet & greet. Met daarin de punten:

- Welkom
- kennismaking, wie is wie en wat doe je in het kort.
- Het idee waarom iedereen is samengekomen met de uitwerking
- Wat wordt er van je verwacht
- Een verlopige set indeling
- Takenverdeling
- Waar, wanneer en hoevaak?
- Wat verdien je?
- Vragenronde
- Afsluiting

marruuuhhh... Krijgen wij dan ook witte Kraftwerk outfitjes? :)

Als je kunt naaien vent vind ik het een goed id!! (end dan heb ik het niet over vrouwen naaien

Laten we ons eerst bezig met een goede uitwerking van het concept, dan kijken we daarna voor witte kraftwerk outfits :D:D

Wel vet trouwens witte Kraftwerk outfits..

:koffie:

Ik ben een V-drummer
maar mijn agenda zit boordevol voor het moment ;)

Origineel geplaatst door Ro9
Waar gaan we bijeenkomen by the way?

Over de bijeenkomst..

Ik wacht totdat er genoeg gegadigde zijn en prik dan het meest centrale punt, zodat iedereen ongeveer evenvermoet reizen. Woon je dicht bij het middelpunt? Dan heb je mazzel.

Ik kom zelf uit E-L en er zijn mensen uit A'dam en contrijen en Utrecht en Rotterdam dus.. Ik wacht nog even af oke?

Toe maar... de agenda is al klaar. :)
Ik wil mijzelf bij deze zeker beschikbaar stellen voor
dit originele concept. Je kan een PB sturen als je meer
info wilt.

Ik neem trouwens aan dat je geen trance wilt coveren toch?

Daar vanuitgaande :
Is het de bedoeling dat we met z'n allen nummers gaan schrijven
of is het zo dat je een ruwe maten en accoordenschets klaar
hebt liggen waarop de synth spelers improviseren?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Sander02
John Scofield?? wat die heeft die nou hiermee te maken :D ghehe dat is toch geen dance, trance? (wel cool btw)

Nee scofield is zeker geen trance of dance, daar is hij te moeilijk en te onbegrijpelijk voor...

Maar had het meer over het samenspel en daarbij timingen, ruimte geven aan elkaar om ieder ze ding te laten doen etc. Lijkt makkelijk maar werkt in de praktijk echt alleen goed met mensen die elkaar kunnen aanvoelen...

(Of je moet gewoon iedere gig het zelfde doen en totaal geen ruimte voor improvisatie willen hebben dan is het natuurlijk niet van belang)

ja ik meld me wel aan... heb een synth... kan wel een beetje spele maar kan nog niet echt overweg met knopjes... :) is dat een ramp?

Geen hele grote ramp.. Genoeg mensen die je kunnen helpen. kun je even een PB sturen van je muzikale CV?

Thanks

Back