UAD probleem

vipal

Ouwe rot
vanwege vage problemen heb ik de boel opgeschoond, alles zit nu weer goed werkend op z'n plek behalve mijn UAD-plugs. ik heb dus mijn UAD drivers verwijderd en ben nu bezig opnieuw te installeren. dat lukt me helaas niet.:stupid
in de manual van UAD lees ik dat je bij installatie van de kaart eerst de software moet installeren en dan pas de kaart erin moet prikken. momenteel zie ik mijn UAD-plugs wel in de VstPlugins folder van Steinberg (ik gebruik aleen maar Cubase als seq.) maar in cubase zijn de uad-plugs niet te zien. ook bij opstarten cubase zie ik de scan van uad niet langskomen.
vraag:
moet ik als ik opnieuw mijn UAD drivers wil installeren persee de kaart lostrekken en weer inprikken of is er een andere oplossing? heeft iemand hier ervaring mee?

Zorg dat de hardware door je computer herkend wordt.
En je de UAD meter ook kan opstarten en bekijken welke plugins zijn geregged.
En kijk anders in cubase de pluginlijst door of ze ook geladen worden.
Daar kun je zien wat de details zijn per plugin.

ja t gekke is dat die uad meter bij system info aangeeft dat alles klopt, de kaart zou dus moeten werken maar dat doet ie dus niet.

in cubase zie ik niks van uad.

de computer herkent wel dat er nieuwe hardware is (bij opstarten zowieso telkens de opmerking dat er nieuwe hardware gevonden is) maar als ik vervolgens via wizard nwe hardware aan de slag ga en de cd erin stop of verwijs naar plek waar die drivers zouden moeten staan gebeurt er niks.

ik geloof dat ik toch wat los moet gaan maken. wel wat raar.

Lijkt me toch een software dingetje.
Gewoon in cubase kijken of alles wel goed is.

UAD

UAD

ok, als iemand anders ook nog eens dit probleempje tegenkomet, dit is het advies van uad:

I would recommend doing a complete reinstall. Uninstall the drivers for the UAD-1 card and the Powered plugins from the Device Manager (they are listed under the DSP Accelerators category). Then remove the software from Add/Remove Programs. Power down and remove the card. Boot back up and install a fresh copy of the latest version of the UAD-1 software. Power down your computer and install the card. When you boot back up the Found New Hardware Wizard should come up. Choose to not connect to the internet, click Next and choose to install automatically. If you are still having issues contact tech support.

Kijk ff of de plugins in het mapje c:\program files\steinberg\cubase\vstplugins\ staan en niet in het default path c:\program files\steinberg\vstplugins\ ...dus zegmaar voor "cubase".

Verder moet je kijken in Cubase onder de optie Devices -> Plugin-information of ze wel aangevinkt staan. Dat was bij mij ook een keer mis na herinstallatie.

Als de UAD meter zegt dat alles werkt dan kan het bijna niet anders dan een van de bovenstaande dingen zijn. Succes!

Re: UAD

Re: UAD

Origineel geplaatst door vipal
ok, als iemand anders ook nog eens dit probleempje tegenkomet, dit is het advies van uad:

I would recommend doing a complete reinstall. Uninstall the drivers for the UAD-1 card and the Powered plugins from the Device Manager (they are listed under the DSP Accelerators category). Then remove the software from Add/Remove Programs. Power down and remove the card. Boot back up and install a fresh copy of the latest version of the UAD-1 software. Power down your computer and install the card. When you boot back up the Found New Hardware Wizard should come up. Choose to not connect to the internet, click Next and choose to install automatically. If you are still having issues contact tech support.
de installatie procedure van xp is gewoon brak .. dit is iig de goede manier ja ..
je denkt namelijk dat je alles al geinstalleerd hebt en als ie dan na herstarten terugkomt met 'waar zijn de drivers'
dat klinkt niet logisch ..

enne nolet .. volgens mij is het probleem al opgelost .. ;)

Ik heb nog nooit gezeik met UAD drivers gehad.
Wel dat een moederbord het kaartje niet slikte, maar na een BIOS update is dat eindelijk ook opgelost.

Back