Drum machine/computer

dr9Z

Nieuwkomer
Hoi,
Hierbij als "vers" lid mijn eerste contributie aan dit forum 8o)

Ik heb recentelijk een Roland Sp 808 aangeschaft en zoek nu een goed drumcomputertje waar ik ook op de een of andere manier mijn eigen drum samples op kan zetten (van de computer uiteraard) en die dan ook live af kan spelen, en waarmee ik dus ook live patters enzo kan maken.
Er moet vast zo iets bestaan, alleen vind ik persoonlijk die verklaringen van veel websites erg vaag, dus bij deze: jullie advies graag :P.

Owja ik maak Drum'n'bass en Tekno duss...

denk aan een Akai MPC (heb er zelf geen ervaringen mee) en een ouder model hoeft niet persé duur te zijn. Je ziet ze regelmatig in de verkoop staan.

is behalve (drum)sampler ook heel goed te gebruiken als sequencer

velen andere SF leden kunnen je ongetwijfeld een beter advies op maat geven! :D

akai mpc1000?

klein apparaatje waar je redelijk live mee kan spelen, waarin je geluiden van de computer kan gebruiken d.m.v. flash card of USB. Wel redelijk prijzig (650 2e hands) maar veel mogelijkheden.

Dat is mijn advertentie :D Staat ook hier op SF.

Sja de MPC is gewoon een gaaf ding als je op die manier kan/wil werken. Ik doe meer computer based dus behalve de pads doe ik er niet zoveel mee.

sp808

sp808

wat je wilt, dat kan de sp 808 toch ook? behalve dat van die computer dan......:erm: of kom je stemmen tekort ofzo, dat zou ik me kunnen voorstellen nl.

Je hebt toch een SP808, kun je daar geen drumpatterns mee recorden misschien?

Ik maak zelf (o.a.) Drum'n'Bass met een MPC2000XL, heel handig gaat dat. Maar je hoeft geen MPC te hebben, wat je nodig hebt voor DnB is een sampler en een sequencer. En een goeie bron voor samples natuurlijk (kan vanalles zijn).

Voordeel van een 2000XL op een 1000 is dat ie o.a. tweedehands goedkoper is, en een betere interface heeft (vind ik). Daarnaast zijn de pads beter en ook groter.

Dat van dat recorden met de sp 808 kan ook wel maar kan ik dan nog gelijktijdig andere samples afspelen? Daar gaat het natuurlijk ook om, want live aleen drums zie ik niet zo zitten 8o)

Jij hebt zo'n toestel, dus jij zal het wel beter weten dan iemand anders... Waarom probeer je niet uit of dat kan? Misschien staat het antwoord op die vraag ook in de handleiding.

Jah ik heb de handleiding al eens doorgespit maar daar kon ik het dus niet in vinden, dus vandaar mijn vraag...

Voor een sampler maakt het niet uit wat hij afspeelt... Kan dus net zo goed een drumsound of een pianoakkoord zijn. Wat je erin steekt komt er ook weer uit. In dat opzicht kun je met een sampler alles doen, voor zover je maar goed basismateriaal hebt.

Back