TMSS Theis modular Synthesizer

ik vindt bananas wel wat hebben
anders hebbie altyd van die volgepropte ..multiples

kdenk dat er gewoon div vormen worden geleverd
met / zondr bananas
div fronts geleverd
wel 0k asdat allemaal lowcost/ en klant vriendelijk wordt gemaakt

:gaap:
wordt wel allemaal wat later geloofk
heb z1 gevonden ....en meer !

TMSS kan inderdaad ook met banenenstekkers geleverd worden.

Die stepsequencer die in dat filmpjes staat kan ik alleen niet terug vinden in de folders. Ik heb daar wel ooit al eerder een plaatje van gezien met drie van die led rijtjes naast elkaar.
Ook die analoge stepsequencer ziet er weer anders uit als bijvoorbeeld op de http://www.sequencer.de/syns/theis/Modular_TMSS.html site. Daar zit ook een seq A, Seq B, seq C en Seq D output die ik het filmpjes niet zie.
Ik heb er al bij Jochen, de zaakwaarnemer, naar gevraagd. De oude sequencer wordt helaas niet meer gebouwd. Er zijn wel plannen voor een nieuwe. Ik heb al gezegd dat ik de huidige sequencer niet interessant vind. Dan zijn die van .com betere alternatieven.

Het is zo ver. Akikaze gaat na 25 jaar klooien met synths eindelijk echt modulair.
Ik heb een systeem van 40 eenheden besteld. Zonder sequencer. Ik heb namelijk de Anyware Inseqt drie maanden geleden besteld. Dus ik heb ook geen Grp A-8 gekocht.

Helaas kan de midi-module niet meer worden gemaakt; vermoedelijk nooit meer. Bepaalde onderdelen zijn niet meer te krijgen.

Waarschijnlijk word ik de eerste eigenaar van een Theis hier op het forum, dus ik laat te zijner tijd hier weten hoe het systeem bevalt. En volgend jaar breng ik natuurlijk een modulaire plaat uit.

Over vier maanden is het Systeem klaar, dus tot dan in deze draad.

40 eenheiden. Ik ben benieuwd wat je er van vind. Hoe ons op de hoogte! aub..

Over vier maanden is het Systeem klaar, dus tot dan in deze draad.

huh dusje betaalt aan ...en w8 tiotie klaar is ...op bestelling ok
:okdan:

ben benieuwd want llooks zijn killing good

Hierbij een foto van matige kwaliteit van het systeem in aanbouw.

Attachments

• PICT0203.jpg
    PICT0203.jpg
    114,4 KB · Bekeken: 160
Correctie: het zijn 40 eenheden. Modules bestaan uit 1, 2 of 3 eenheden. De 3 vco's bijvoorbeeld bestaan elk uit drie eenheden en verbruiken al 9 plaatsen, dus dat gaat hard.

Hierbij een foto van matige kwaliteit van het systeem in aanbouw.

Ah, oww..goed lezen is ook een vak: de foto is van matige kwaliteit..!

:) gelukkig voor je!

Wel degelijk spul allemaal?

@ Akikaze : waarom heb je niet gekozen voor eurorack formaat???Moet toegeven toen ik naar een modular aan het uitkijken was,ik ook dacht aan moog kloon.Erna toch gekozen voor eurorack,eerst had ik 2 keer 6 units racks en toen ging het patchen wel vlot,nu het wat uit de hand gelopen is,moet ik toegeven dat het juist op de grens is.
Ik herinner me nog 1 van de standpunten in de modular thread i.v.m. grote en geef toe dat het een sterk argument is met een modular,zeker omdat het inderdaad ergens verslavend is en je opeens de expansie niet meer onder controle hebt ;-)

@Zoidsity: of het degelijk spul is, weet ik niet zeker. Ik heb wel voor dikkere frontplaten met echte opdruk (zonder stickers) gekozen, waardoor het iets duurder werd.
@ronnyvalder: ik wilde een compleet systeem van een merk kopen. Het formaat interesseert me niet zo, hoewel de grootte de Theis wel overzichtelijk maakt. Ik heb vroeger wel gedacht aan Analogue Systems, maar die zijn toch afgevallen. Als ik hierna nog wil uitbreiden, wordt het met Mos-Lab of Modcan.

@Zoidsity: of het degelijk spul is, weet ik niet zeker. Ik heb wel voor dikkere frontplaten met echte opdruk (zonder stickers) gekozen, waardoor het iets duurder werd.
@ronnyvalder: ik wilde een compleet systeem van een merk kopen. Het formaat interesseert me niet zo, hoewel de grootte de Theis wel overzichtelijk maakt. Ik heb vroeger wel gedacht aan Analogue Systems, maar die zijn toch afgevallen. Als ik hierna nog wil uitbreiden, wordt het met Mos-Lab of Modcan.

kvindt dit schitterend !
mennie
ask de ruimte en ook uiteraard cash voor had werdtt ook groote ..style van grtoe DICTEE EN SO
AKIKAZE BGRYPT T
en dit is geen vintage ..hoop voor m btrouwbaar build
looks like it

sc6
man

R-ond, bedankt voor je leuke reactie. Kom maar eens kijken als het klaar is. Kun JIJ meteen zien of het iets voor jou is en IK horen of je net zo praat als je schrijft. Je bent echt uniek!

Kun JIJ meteen zien of het iets voor jou is en IK horen of je net zo praat als je schrijft.

Die krijg je dan met heel veel moeite de deur uit!!! ;)

Heb je al een idee wanneer het systeem klaar is en afgehaald/bezorgd kan worden?

Ik voorzie een nieuwe verslaving Akikaze }:|

Let wel:
Er zijn nog geen praatgroepen voor modulaire verslavingen bij het Baumannhuis :D

R-ond, bedankt voor je leuke reactie. Kom maar eens kijken als het klaar is. Kun JIJ meteen zien of het iets voor jou is en IK horen of je net zo praat als je schrijft. Je bent echt uniek!

Dikke tegenvaller: hij praat niét zoals hij schrijft. :( Maar wel een heel toffe synthfreak. :okdan: Ook voor mij graag een praatgroep voor modular verslaafden!

Groot = Goed

Laatst bij Bass heerlijk met zijn Kraftzwerg gespeeld, pruttelt heerlijk weg,
maar als je meer dan 3 patchkabels gebruikt, kan je gewoon niet meer zo lekker bij de knoppen. Dat lijkt me ook minder met EURO,
gewoon te priegelig, maar het neemt weer wat makkelijker mee,
tja..zo heeft alles zijn voor en tegens natuurlijk.

Heb een Formant, en dat is zo ruim opgezet, kan je met worstenvingers nog riant draaien.
Mos-Lab site is niet meer, betaat het nog wel?

Dat lijkt me ook minder met EURO,
gewoon te priegelig, maar het neemt weer wat makkelijker mee,
tja..zo heeft alles zijn voor en tegens natuurlijk.

Heb een Formant, en dat is zo ruim opgezet, kan je met worstenvingers nog riant draaien.

Maar Formant is toch ook Eurorack? Of enkel Eurocard prints met grotere fronts? Ik ken het officiële Eurorack formaat niet, ik heb enkel Formant. Formant modules zijn in ieder geval 3U en 6U hoog.

Met een formant kan je inderdaad over het algemeen nog wel lekker aan de knoppen. Bij 4 van mijn VCO's is het frontpaneel dan nog iets breder dan standaard uitgevoerd, waardoor je er nog beter bij kan. Heel aangenaam om zo te werken. En dat terwijl het toch niet zo overdreven reusachtig opgesteld is als een macbeth M5. Ja, er valt zeker wel wat voor te zeggen, zo'n Formant. Karakterbak!

En euro is het formaat met de meeste modules/fabrikanten en exotische modules.

Inderdaad klein, maar binnenkort heb ik wel een half Wiard systeem met quad LPG's en een buchla achtige digitale oscillator. Probeer dat maar eens betaalbaar aan te schaffen in een ander formaat.

Maar voor m'n oversized Macbeth is ook wel wat te zeggen, heerlijke interface.
Ja groot is ook lekker, maar wel beperkter/vanilla (of veeeeeel duurder modcan/wiard)

Back