?Hoe? Cdroms in EMU6400 Ultra HD?

M.Whitman

Stamgast
Hallo,

sinds enkele uren heb ik een HD (maxtor 80gb 7200rpm) in mijn Emu 6400 Ultra.
Nu lijkt het mij handig enkele CDroms in de HD te hebben.
Maar hoe?Heb al es geprobeerd met Translator,CDxtract maar kom er niet uit...

Weet er iemand via welk programma dit kan ?En hoe dan wel precies?

Dank bij voorbaat:halleluja

Van CD bank laden in je sampler > saven op HD...

Inderdaad een simpele oplossing,waarvoor dank....
Nu heb ik wel een 10tal cds die erop moeten en het lijkt me toch een heel karwei dit zo te doen.

De geijkte procedure is (helaas nog steeds) :
1) een volledige bank inladen van je CD-Rom in het RAM
2) daarna de bank saven op je Emu HD
Op dezelfde manier tewerk gaan voor bank 2, 3 enz... tot al je CD's omgezet zijn naar je HD. :gaap:

Tip: maak voor iedere CD-Rom eerst een nieuwe folder aan op je HD, en geef die dezelfde naam als de oorspronkelijke CD-Rom.

Inderdaad een heel karweitje dus - je moet zelf inschatten of het op langere termijn wel de moeite loont. Toch nuttig is dat je banken sneller laden dan vanop CD-Rom, en dat je sample collectie ook sneller en overzichtelijker toegankelijk is.

Een drive formatteren in FAT32 met EOS 4.7 kan inderdaad, maar het lezen/schrijven is wel (nog) trager dan met Emu-geformatteerde schijven. De FAT32 ondersteuning is specifiek bedoeld voor externe HD/JAZ/ZIP, maar best niet te gebruiken op de interne HD. Je moet ook rekening houden met heel wat beperkingen & pitfalls die ronduit desastreus kunnen zijn voor je schijf... Het hele concept werkte enkel behoorlijk als je 2 JAZ of ZIP drives gebruikt: eentje aan je PC, en een andere aan je Emu, en dan gewoon de schijfjes swappen tussen beide drives.

Best is om gewoon in Emu-format te blijven werken, en het hele FAT32/EOS4.7 verhaal te vergeten.

Laatst gewijzigd:
De moeite lijkt het me wel.........."Eens" :gaap: alle Cdroms erin heb ik een instant Soundmodule bij de hand zonder die rompslomp van cdroms maarrrrrrrrrrrrrrrrrrr tis wel jammer natuurlijk dat men niet hele folders kan kopieren.

Dank voor alle hulp iedereen :halleluja :halleluja :gaap: :gaap:

Een 10tal CDtjes zo inladen valt nog wel mee. Een Ultra laadt behoorlijk snel. Gewoon een weekendje doorwroeten, en nadien heb je er jaren plezier van! Succes :biertje:

Nou volgens mij kan je gewoon via de backup functie in de sampler, een backup van de cd op hd maken. En klaar is Klara.

Ronald

Die backup functie werkt dus (bijna) perfect....
Alleen AKAI Cdroms wil hij maar niet Backuppen.
Met Translator zou dit moeten lukken alleen vraag ik me af ; kan ik met Translator een AKAI naar Emu cd schrijven?

Dan moet je eerst een virtuele disc aanmaken. Die kan je dan weer op cd fikken, en dan weer wat ik als eerste beschreef, heb je er gelijk weer een Emu cd van ook makelijk ;-)

Ronald

Back