DAT tapes inladen in Final Cur Pro

Dienand

Nieuwkomer
Ik zit met het volgende probleem: bij een filmopname is het geluid apart opgenomen op een DAT recorder voor een betere geluidskwaliteit.

Ik wil het zelf gaan editen in Final Cut studio dus moet ik het geluid in mijn nieuwe iMac krijgen die een firewire 4.0, usb en een 'gewone' mini jack ingang heeft. Ik kan van iemand een Fostex D10 RS422 DAT recorder lenen met XLR en digitale tijdcode uitgang (wel zo makkelijk met meer dan 200 takes!). Maar dan moet ik wel een converter hebben.

Nou heb ik begrepen dat een Miranda DV bridge dat zou kunnen doen, alleen ik weet niet wie die verhuurt voor 5 tapes, dus maar 1 dag. Heeft iemand een tip of is er nog een andere mogelijkheid????!!

Bedankt vast, Dienand

denk dat je het beste kan kijken voor een firewire of usb geluidskaartje met xlr ingangen. Mijn edirol UA25 heeft dat bijvoorbeeld en zou voor jou goed werken. Ik heb ook een imac (g5) en daar draait hij uitstekend op.

Bel eavr even, zij hebben waarschijnlijk wel een goede oplossing. Je kunt er zoiezo een tijdcode sync huren voor een dag. (eavr.nl)

Back