Audiotrak INCA88 8 in/out soundcard voor 166 euro!

De geluidskwaliteit is toch wel beter dan de SBLive of niet?
En waaraan hoor je dan precies dat ie minder klinkt dan de audiophile?

Laatst gewijzigd:
bij Audiotrak hebben ze nu een disclaimer staan:

http://www.audiotrak.net/eng/disassociate.html

ik weet niet of deze er eerder ook al was. Maar lijkt me toch handig voor de volledigheid zeg maar.

Graag zou ik van Bitcrusher toch zijn ervaring7en horen. Voor mij zou het een ideale oplossing zijn: goedkoop en toch een kaart in het semi-prof segment.

En als je de drivers wil downloaden krijg je de melding:

Note: Without the correct serialnumber of your INCA88, we can't send any drivers. You can find the serialnumber on the original INCA88 package or on the INCA88 PCI-card.

Dus als je die kaart van 166 euro koopt, dan kan je de drivers niet downloaden, aangezien het volgens audiotrak niet dezelfde kaart is (zie link van draqoon) en dus zullen die serienummers ook niet overeen komen.

hallo,

ik heb nog geen tijd gehad om de kaart goed te testen, maar hij werkt tot nog toe wel naar behoren. Ik heb de drivers onder XP handmatig moeten instaleren, bij automatische instalatie zegt XP dat ze inderdaad niet compatible zijn met de kaart. Voor de rest werkt de kaart dus gewoon zoals het moet, lage latency, mixerproggie van Audiotrak werkt ook volledig. Ik gebruik de kaart onder Cubase SX en dat gaat tot nu toe ook allemaal prima.

Wat ik al gezegd heb, het is en blijft een klote actie van Thomann. Maar voor het geld kan je het niet laten!

Alleen is het wel vervelend als ik straks dus geen originele drivers meer kan downloaden. Maar daar gaat meneer Thomann dan vast wel voor zorgen....hoop ik :)

Ik denk dat ik dat dus eens even aan meneer Thomann ga vragen. Anders bestel ik hem gewoon. Lijkt mij dat je er nooit een buil aan kan vallen.

dit is de mail die ik Thomann gestuurd heb (hopelijk volgt het antwoord snel):

Hello,

I'm thinking about buying the E.Band Anda., but I've got a question about the card. This Card is sold by you as a INCA88OEM but Audiotrak does have a disclaimer that they don't support this card. A guy allready told me he coundn't intall the shipped drivers automatically because XP told him the hardware was incompatible. His card is working right now, but can you guarantee future asssistance on this product?

Your sincerly,

Mark Appelman
The Hague, Holland

PS. disclaimer by audiotrak:

al antwoord gehad?

ja, sorry dat ik nog niet gepost had. Ben ff heel druk geweest.
Komt er eigenlijk op neer dat ze er een beetje omheen draaien. Zie het met u eigen ogen:

Hello,

Normally, updated drivers would be found on the manufacturers website usually available for download.

Kind Regards

Paul Creedon
MusikHaus Thomann
Tel: 00 49 9546 9223581
Fax: 00 49 9546 922324

-----Ursprüngliche Nachricht-----
Von: Mark Appelman [mailto:mcappelman@hotmail.com]
Gesendet am: Mittwoch, 25. September 2002 12:34
An: Ivan Smith
Betreff: Re: E.BAND Anda.008 INCA88 OEM

Hello Paul,

Thank you for the quick answer. I can understand you can't guarantee full compatability with my system. But my main concern is if there will be any further assistance (update of drivers and where to find them, etc) in the future.

Greetz,

Mark

----- Original Message -----
From: Ivan Smith
To: 'mcappelman@hotmail.com'
Sent: Wednesday, September 25, 2002 12:11 PM
Subject: WG: E.BAND Anda.008 INCA88 OEM

Hello,

This issue was this morning discussed in a meeting here, so at the moment even though we have access to updated drivers I cannot guarantee that it will or will not work on your system.

Kind Regards

Paul Creedon
MusikHaus Thomann
Tel: 00 49 9546 9223581
Fax: 00 49 9546 922324

Von: Studio
Gesendet am: Dienstag, 24. September 2002 08:44
An: Ivan Smith
Betreff: WG: E.BAND Anda.008 INCA88 OEM
Von: Mark Appelman [mailto:mcappelman@hotmail.com]
Gesendet am: Montag, 23. September 2002 22:43
An: studio@thomann.de
Betreff: E.BAND Anda.008 INCA88 OEM

Hello,

I'm thinking about buying the E.Band Anda., but I've got a question about the card. This Card is sold by you as a INCA88OEM but Audiotrak does have a disclaimer that they don't support this card. A guy allready told me he coundn't intall the shipped drivers automatically because XP told him the hardware was incompatible. His card is working right now, but can you guarantee future asssistance on this product?

Your sincerly,

Mark Appelman
The Hague, Holland

PS. disclaimer by audiotrak:

ze verwijzen dus voor verdere ondersteuning naar de web-site van de makers: audiotrak, die duis die disclaimer op hun site hebben staan :confused: Moet ik uit deze circel opmaken dat ze dus geen ondersteuning bieden?

Wie heeft hier nog meer een mening over.

Gr. Draqoon

Origineel geplaatst door draqoon
ja, sorry dat ik nog niet gepost had. Ben ff heel druk geweest.
Komt er eigenlijk op neer dat ze er een beetje omheen draaien. Zie het met u eigen ogen:

ze verwijzen dus voor verdere ondersteuning naar de web-site van de makers: audiotrak, die duis die disclaimer op hun site hebben staan :confused: Moet ik uit deze circel opmaken dat ze dus geen ondersteuning bieden?

Wie heeft hier nog meer een mening over.

Gr. Draqoon

Ikke absoluut! Niet pikken dit, we willen een antwoord. Verwijs anders eens naar deze thread en dat je toch wat meer verwacht had van de 'beroemde Thomann service', dat je wat duidelijke antwoorden wil, omdat je nu nog niets weet.

Dacht ik ook al, maar werd een beetje moedeloos. Geef ons dan gewoon het antwoord wat we niet willen (ze ondersteunen niet), maar dan weten we wel waar we aan toe zijn. Ik ga zo wel weer ff een mailtje sturen.

Weten jullie ondertussen al wat meer?
Hij is nu ondertussen nog wat goedkoper : €159,-

Hoi Wiener,

Nee sorry, niets meer bekend geworden.
Ik heb wat betreft dit onderwerp niets meer van ze vernomen. Tja, wat moet je ermee. Ik vind het niet netjes iig.

Ik heb maar een creamware gekocht. Kost wat, maar dan heb je ook wat :-D Misschien kan de topic-starter je nog wat meer over zijn ervaringen vertellen.

Draqoon

*bump*

keb tijdje geen muziek gemaakt, maar ga (wederom) een doorstart maken met wat fijne hardware ... waaronder de INCA88 die ik wil gaan aanschaffen. Zijn er nog mensen die aanvullende posts hebben?

En ik zag iemand een prijs noemen van 159 euro? WAAR? :)

Met de info die ik nu heb:
- Thomann - Inca88 -> 189 euro
- Thomann - Eband/Anda (Inca88 OEM) -> 159 euro
- EIG (Nijmegen) - Inca88 -> 199 euro
- Feedback (Rotterdam, Utrecht, Apeldoorn) - Inca88 retail(?) -> 299 euro

edit: lama zelf al gevonden waar die dus 159 euro kost. (niet ver genoeg naar beneden gescrolled bij Thomann)

maar mag ik nu aannemen dat de Inca88 voor 189-199 euro de echte Inca88 is inclusief de officiele support?

Laatst gewijzigd:
Ik heb zelf die Anda in m'n PC zitten (WinXP) en die werkt prima. De drivers zijn in een dermate ver stadium dat ze gewoon goed en stabiel zijn.

Aangezien de Anda/Inca 88 niet meer gemaakt worden, hoef je ook geen driver updates te verwachten. Zolang je dus met een ondersteund besturingssysteem blijft werken is er niets aan de hand want die bijgeleverde drivers zijn gewoon okay. Of onder toekomstige besturingssystemen het ook nog blijft werken is de vraag maar tegen die tijd heb ik m'n plezier wel gehad van die EUR 159 hoor :)

hmm daar zeg je zoiets :) driversupport .. verhipt ja. Heb op het moment een eigenlijk zinloze discussie met Thomann of de hardware van beiden kaarten gelijk is, maar vind het eigenlijk wel best. En ach als dat multitracken met die breakoutbox maar goed loopt.

maar je hebt dus ook de Anda bij Thomann vandaan?
en enig idee of -- netals op een sb live -- een digitale input is bij te klooien? die mist verwende moi eigenlijk nog ;)

Inderdaad bij Thomann besteld, keurig binnen een paar dagen in huis (besteld via credit card). Installatie verliep soepeltjes en hij loopt als een trein. Ik had hiervoor een Egosys WT2496 kaart en daar hele goede ervaringen mee. Aangezien Audiotrak uit dezelfde fabriek komt en dezelfde stuurprogramma's heeft heb ik hem met een gerust hart gekocht, en zonder spijt.

Als ik me niet vergis zijn de drivers gewoon die van de Inca, mijn controle-paneeltje zegt in ieder geval gewoon 'Inca' en geen 'Anda'.

Digitale ingang wordt heel lastig denk ik, het is denk ik geen kwestie van even contactjes doorlassen of juist verbreken :)

Overigens : 3 stereo sporen tegelijkertijd opnemen verloopt bij mij perfect. Echt heerlijk om alles in 1 keer op aparte audiosporen terug te stuiteren :)

:halleluja

thanx dan weet ik voldoende! Ik heb zelf Terratec EWS88MT, Hoontech DSP2000, Creamware Luna 1 gehad. Dat was voor all-in-1 shit. Wil nu alleen veel analog outs opnemen voor weinig en dus lijkt de Anda ideaal. 8)
Voor de digital in blijf ik dan wel m'n SB Live 1024 OEM gebruiken, waar ik momenteel ook al een jaar met veel plezier lage ASIO tijden haal icm Kx project drivers.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Rhy
Ikke absoluut! Niet pikken dit, we willen een antwoord. Verwijs anders eens naar deze thread en dat je toch wat meer verwacht had van de 'beroemde Thomann service', dat je wat duidelijke antwoorden wil, omdat je nu nog niets weet.

dat is juist de befaamde Thomann service....je hebt qua service niets, maar dan ook niets van ze te verwachten(spreek uit ervaring)

het enige pluspunt van Thomann is dat ze snel leveren en stinkend goedkoop zijn....heb tot op heden nog maar één beroerder bedrijf mee gemaakt, en dat is de musicstore....daar heb ik een paar dagen terug uit woede een hele bestelling gecancelled, en die alsnog bij Thomann gedaan(terwijl ik me had voorgenomen daar niets meer uit te geven)

waarom nog steeds online kopen dan? om de doodeenvoudige reden dat het letterlijk honderden euro's scheelt....zo heb ik deze ronde oa een Alesis versterker gekocht voor €235, die bij Nederland Muziek €325 kost....dat zijn prijsverschillen waar ik niet omheen kan...ondanks dat Pim een in het echt een heel aardige vent is een goed verhaal heeft als je bij 'm winkelt..heb er in het verleden wel het een en ander gekocht...

sorry voor dyt offtopic geleuter..:)

Back