progje om valse zang recht te trekken

speedo

Stamgast
Hallo,

met de band nemen we wel eens wat op nu ik wat meer afweet van cubase e.d. Ik zing echter nog wel eens vals, zeker tijdens dat ik tegelijkertijd speel (piano).

Nou hoorde ik van iemand die weer iemand kende met een studio, dat er zoiets bestond als een voice pitcher o.i.d, of in ieder geval een 'apparaatje' of iets softwarematigs die tijdens de zang mee liep en het nodige corrigeerde.

Nu mijn vraag: bestaat zoiets? Ik weet het: ik moet gewoon oefenen op m'n zang, maar tijdens een opname is het wel handig om een foutje te corrigeren.

bvd :)

Origineel geplaatst door speedo
melodyne klinkt wel interessant :)
...maar is niet in hardware vorm te krijgen als je dat perse zou willen...

zijn dit niet allemaal progjes om na het inzingen te bewerken? Dit wil ik ook best doen hoor, maar zijn er ook apparaten/softwareprogjes die dit zelf gelijk doen?

melodyne is een stand-alone programma voor zover ik weet, maar bv. autotune of pitch fix zou je in cubase op een input channel kunnen zetten mocht je dat willen. je kunt dan evt. direct monitoren.

Klein simple progje: steinberg voicedesigner

Origineel geplaatst door speedo
zijn dit niet allemaal progjes om na het inzingen te bewerken? Dit wil ik ook best doen hoor, maar zijn er ook apparaten/softwareprogjes die dit zelf gelijk doen?

antares en TC hebben hier hardware voor de VP en de intonator.

met het apparaat van TC electronics kun je ook in je eentje meerstemmig zingen ed. interessant :)

Back