Maya 44 USB of andere USB kaart voor gebruik met laptop naar mengpaneel

Status
Please reply by conversation.

Jumanji

Nieuwkomer
Wie heeft er een USB kaart in de aanbieding ... Maya 44 bijvoorbeeld. Ik wil hem gebruiken om mijn laptop op mijn mengpaneel ter ondersteuning te kunnen gebruiken met PCDJ of BPM Studio.

Als je een goede PCI kaart hebt, mag je die ook aanbieden .......

Moeten dus minimaal 2 kanalen kunnen uitsturen om BPM studio of PCDJ oid te kunnen gebruiken.

Alvast bedankt!!!

DJ Jumanji

werk je met bpm? dan moet je de maya EX7 kopen ofzo :D.... een vriend van me heeft em net en in bpm studio heb je dan 8 outputs 8~ .

(alleen het is wel n vage aankoop, want het werkt nl alleen met een handjevol programmas op zn volle I/O capaciteit heb ik gemeend, ik heb tot nu toe ook nergens duidelijk gevonden dat het asio of e-wdm ondersteunt in tegenstelling tot de maya44usb... bijv in traktor, reaktor en fruityloops is het niet meer waard dan een standaard onboard stereo geluidskaartje)

oh en btw de maya44 is best een gaaf kaartje :D.....ik gebruik em al langer dan een jaar met mn laptop (fruityloops/traktor)

Ik heb nog geen software programma waar ik mee werk, dat moet nog volgen. Ik hoef maar 2 kanalen op mijn 4-kanaals mixer te kunnen voorzien aangezien ik de andere 2 kanalen op de mixer met 2 denon tabletops gebruik. De 44 USB lijkt me dan al goed genoeg. Ik heb geprobeerd om rechtstreeks vanuit de onboard kaart op de mixer te draaien, maar dan is het geluid echt superslecht en hoor je gewoon de harde schijf draaien ........ :-( , dus toch maar een externe kaart proberen .......

Denk dat het dus idd de USB 44 gaat worden ...

Misschien dat iemand hier anders een voordelige online shop weet? Uiteraard heb ik al wat shops bezocht .....

Thanks !!!!

Origineel geplaatst door Jumanji
Ik heb nog geen software programma waar ik mee werk, dat moet nog volgen. Ik hoef maar 2 kanalen op mijn 4-kanaals mixer te kunnen voorzien aangezien ik de andere 2 kanalen op de mixer met 2 denon tabletops gebruik. De 44 USB lijkt me dan al goed genoeg. Ik heb geprobeerd om rechtstreeks vanuit de onboard kaart op de mixer te draaien, maar dan is het geluid echt superslecht en hoor je gewoon de harde schijf draaien ........ :-( , dus toch maar een externe kaart proberen .......

Denk dat het dus idd de USB 44 gaat worden ...

Misschien dat iemand hier anders een voordelige online shop weet? Uiteraard heb ik al wat shops bezocht .....

Thanks !!!!

hmm... het is jammer dat je je paneel niet aan de outs van je laptop kan haken (die werken als het om dj programmas gaat even goed als zn asio tegenhangers hier thuis), ik zit hier met een laptop van medion en draai al 2 jaar doodgewoon op de ac97 outputs die er al in zaten zonder vreemde geluiden, mijn reden om de maya44usb aan te schaffen zat dan ook meer in multitrack software om mee te produceren (of als effectendoos).

maar iig over online shops weet ik niet veel, heb em destijds voor 119 euro bij feedback utrecht gehaald.... misschien kan je em 2ehands nog ergens vinden die nog prima werkt (de mijne heeft al heel wat sleur en sjouw mishandeling doorstaan zonder ook maar een krimp ervan te vertonen).

Origineel geplaatst door papier mache
hmm... het is jammer dat je je paneel niet aan de outs van je laptop kan haken (die werken als het om dj programmas gaat even goed als zn asio tegenhangers hier thuis), ik zit hier met een laptop van medion en draai al 2 jaar doodgewoon op de ac97 outputs die er al in zaten zonder vreemde geluiden, mijn reden om de maya44usb aan te schaffen zat dan ook meer in multitrack software om mee te produceren (of als effectendoos).

maar iig over online shops weet ik niet veel, heb em destijds voor 119 euro bij feedback utrecht gehaald.... misschien kan je em 2ehands nog ergens vinden die nog prima werkt (de mijne heeft al heel wat sleur en sjouw mishandeling doorstaan zonder ook maar een krimp ervan te vertonen).

Ik heb een Dell laptop (al wel een paar jaartjes oud, dat wel) en die heeft alleen een koptelefoon out (1 minijack). Denk dat dan wel een redelijk groot verschil t.o.v. jouw ac97 outputs (?) op je medion .....

Moet ook nog even zeggen dat ik dit alleen op een goedkoop mengpaneel heb getest (Citronic 2-kanaals). Vrijdag ga ik mijn nieuwe mengpaneel halen ..... Ecler Nuo 5 8~ .... misschien dat ik op dat mengpaneel geen USB kaart nodig zal hebben ..... zal dat natuurlijk eerst eens testen alvorens ik geld uit ga geven aan een Maya 44 ..... maar ik schat eigenlijk al wel in dat ik die Maya nodig zal hebben ..... de kwaliteit van de input is natuurlijk wel belangrijk ...

Ik heb een Dell laptop (al wel een paar jaartjes oud, dat wel) en die heeft alleen een koptelefoon out (1 minijack). Denk dat dan wel een redelijk groot verschil t.o.v. jouw ac97 outputs (?) op je medion .....

Moet ook nog even zeggen dat ik dit alleen op een goedkoop mengpaneel heb getest (Citronic 2-kanaals). Vrijdag ga ik mijn nieuwe mengpaneel halen ..... Ecler Nuo 5 8~ .... misschien dat ik op dat mengpaneel geen USB kaart nodig zal hebben ..... zal dat natuurlijk eerst eens testen alvorens ik geld uit ga geven aan een Maya 44 ..... maar ik schat eigenlijk al wel in dat ik die Maya nodig zal hebben ..... de kwaliteit van de input is natuurlijk wel belangrijk ...

haha toevallig, ik had voor mn huidige laptop ook een dell oud geval :P (en bpm!)
test het zeker.... ik heb nl zojuist een programmatje gevonden waarvan ik de maker heilig verklaard heb, het converteert nl door een utility jouw doodnormale wdm/mme geluidskaart naar een asio low latency kaart op een of andere manier 0_0 !!!
iig bij mij thuis heeft het wonderen gedaan, ineens gebruikt traktor aanzienlijk minder cpu, en hoe snel en ver de cue punten ook uit elkaar liggen.... de enigste latency die er is is die van mn midi bay naar de software :)

Origineel geplaatst door papier mache
http://www.asio4all.com/ kan je het vinden (sorry, vergeten erbij te zetten en ik kan om een of andere reden mn posts niet editten)

Hey bedankt voor de link .... maar even een vraagje ... bedoel je hiermee dat ik die drivers kan downloaden om te proberen of ik zonder kaart gewoon op de headphone uitgang een betere kwaliteit zou kunnen krijgen?

Thanks!

Hey bedankt voor de link .... maar even een vraagje ... bedoel je hiermee dat ik die drivers kan downloaden om te proberen of ik zonder kaart gewoon op de headphone uitgang een betere kwaliteit zou kunnen krijgen?

Thanks!

nou iig het geeft je in veel programmas een stuk minder latency... of de kwaliteit erop vooruitgaat weet ik niet. (het zijn btw geen drivers, het is gewoon een tussenprogrammatje wat je opstart en gewoon nog een virturele versie van je geluidskaart in een programma zoals bpm studio laat zien/werken als asio kaart... maar in jouw geval weet ik niet of het veel snelheidswinst oplevert want bpm doet het misschien niet slechter met een normale niet asio geluidskaart)

Status
Please reply by conversation.
Back