Hallo!

Alphaverb

Nieuwkomer
Hallo mensen,

Gister heb ik mij hier aangemeld, omdat ik simpelweg meer over synths te weten wil komen.
Lijkt mij dat ik hier dan goed zit op het synthforum :)

Ik produceer normaal gesproken hardstyle, maar wil ook nog wel eens wat experimenteren met andere stijlen.
Nu hoor je vaak dat hardware synths vetter klinken dan software, maar ik hoor ook steeds vaker dat dit niet zo is.
Ik krijg best brede sounds uit software, zolang ik maar verschillende VST's stapel, maar dat trekt gigantisch aan je CPU... en dan heb ik nog het idee dat het allemaal breder kan klinken. Vandaar dat ik hier dus ben uitgekomen :)

Als mensen mij iets te vragen/ te vertellen hebben hoor ik het wel!

Groeten,
Daniel

Origineel geplaatst door Ro9
Ben ook nog steeds van mening dat er mooier geluid uit mn hardware komt, hmmmm:confused:

welkom:biertje:

Tja ik weet dus niet wat ik persoonlijk uit hardware zou kunnen halen, maar wat anderen eruit halen klinkt sowiezo beter dan wat ik uit software haal op dit moment.
Maar dat kan natuurlijk ook puur aan mijzelf liggen :)

Ik had laatst deze synth gemaakt en had het idee dat hij goed breed klonk, maar nu ik vergelijk met ander materiaal is het toch nog niet wat het hoort te zijn...
http://home.arcor.de/alphaverb/011.mp3

Ik denk dat ik er hier wel achter ga komen of het nuttig is hardware aan te gaan schaffen :)

Mijn bedoeling is in principe niet zo veel mogelijk gear kopen, maar puur een of enkele synths waar ik ook echt wat aan heb.
Qua muzieksmaak verschillen wij denk ik wel behoorlijk, maar wat ik op dit moment in mijn hoof heb zijn;
- Roland JP8080
- Access Virus

Voor zover ik hier heb kunnen lezen zijn dit toch wel synths die sounds kunnen genereren wat ik wil.
Dit zijn ook synths waarvan ik het idee heb dat ik ze desnoods ook voor ongeveer hetzelfde bedrag wel weer kan verkopen als ik ze 2de hands koop.

Welkom :-)

'k ken uw nickname van op CC en van enkele demo's die ge ooit eens had gepost :-)

Origineel geplaatst door Jaxper
Welkom :-)

'k ken uw nickname van op CC en van enkele demo's die ge ooit eens had gepost :-)

Ik ben daar inderdaad ook lid, maar niet erg actief meer, ik zie het dus maar als een compliment dat je dat onthouden hebt :)
Demo's post ik sowiezo niet veel meer op internet, alleen als labels echt geen intresse hebben.
In de meeste gevallen plaats ik de tracks dan op mijn website

Origineel geplaatst door Alphaverb
ik zie het dus maar als een compliment dat je dat onthouden hebt :)

nee, heb gewoon een sterk geheugen 8)

Ik heb ondertussen al iemand gevonden die zijn jp8080 aan mij wil verkopen :)
Ga hem binnen 2 weken ophalen. Ben benieuwd wat ik ervan ga vinden, maar wil het iig geprobeert hebben :D

Welkom.....Een JP8080 is een leuke aanwinst.

Back