[ROLAND] Alpha Juno 1 controller vraagje

spdk

ech wel
NOI!

Ik heb een Alpha Juno 1 geleend, ik heb van http://machines.hyperreal.org/manufacturers/Roland/Juno/info/roland.Alpha-Juno.sysex.txt de controll change nummers gehaald (tenminste dat denk ik), ik wil namelijk heeeel erg graag de cut off frequency met atari cubase aansturen. In het lijstje staat dat nummer 16 voor vcf cutoff is, maar je raad het al, het werkt niet. =(

Er staat ook in de tekst dat ik in de juno "sysex recieve" moet enablen, maar ik kan alleen midi exclusive vinden. Is het zo dat sysex data iets anders is als cc midicontrollers?

Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen, tis hier nogal warm.

Bedankt! :peukie:

SysEx staat voor System Exclusive volgens mij.

Mag jij raden of MIDI Exclusive daar op slaat :)

Origineel geplaatst door BasicSystem
Het is allemaal mogelijk.

Je kunt in Cubase een editor maken waarmee je die hele juno kan bedienen. Kost ff tijd maar het werkt wel.

Je kan ook een Phatboy of een andere controller gebruiken.

groeten

basicsys

eerste ben ik het mee eens, 2e niet helemaal...
De juno is van voor de tijd van de midicontrollers als bijv. cc:16 maar werkt met sysex code's.
Je kunt sysex code gebruiken voor realtime edits maar niet van "ik hang me pitchwheel aan cc:18 en ik stuur het filter aan" ... helaas...
Je kunt wel inderdaad de sysex codes gebruiken maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan en ik ben bang dat het zowieso niet gaat lukken met een Atari ST.

Je hebt gelijk.

Het is mij destijds wel gelukt om in Cubase op de Atari een Editor te maken met allemaal knoppen en schuiven maar daar ben ik geloof ik een week mee bezig geweest. Het lastige waren de sysex codes. Ik zou er nu niet meer aan beginnen.

groeten

basicsys

Kun je niet gewoon een soort environment achtig iets inladen voor Cubase? Ik heb wel eens dergelijke files zien staan.

En dat de Alpha voor de tijd van de CC's is is ook bullshit, mijn Six-Trak uit '83 werkt al met CC's. En dat was 1 van de eerste synths met MIDI.

Ik geloof Da Goose! ;)

Ik dacht eerst dat sysex misschien hetzelfde is als continueos controllers (hoe schrijf je dat??), maar blijkbaar is dat niet zo.

Zo'n editor waar jullie het over hebben is zeker een mixermap. Ik dacht eerst dat dat voor cc's was, ik begreep ook al niet wat het nut er dan van was. Maar als dat voor sysex codes is, begrijp ik dat dat best handig is, voor een juno dan.

Heeft iemand een mixermap voor een alpha juno 1? :)

Dat zounik ook weleens willen weten. Ik kan ergens een PG 300 kopen maar die kost net zoveel als ik voor mijn Alpha betaald heb. Daar krijg ik een beetje de schijt van als ik eerlijk ben ...

Paul.

Kun je die pg300 dan weer wel aansturen met cc nummers?

Wat heb je daar dan aan, je kunt alleen de cutoff aansturen met een draaiknopje, maar je kunt em nog steeds niet opnemen met cubase :confused:

Back