Synthfreak in Arnhem

joop_siroop

Nieuwkomer
Wie wil mij een keer een beetje bijpraten op gebied van synths, Fruityloops, rebirth enz.
Graag zou ik wat handson uitleg ontvangen van een kenner.
Ik heb een nieuwe PC ingericht speciaal voor muziek en een mastermidi keyboard.

Dat alles in het centrum van Arnhem (100 meter van het station), eerst even tutorialen, daarna eten op mijn kosten.

goh ik kom wel uit arnhem (vlak bij CBR ) en weet ook nog niet zoveel van synths enzo.. maar weet wel wat basis dingetjes

Alles wat nodig is om een hit te maken ;-)
Moeilijk om dat precies aan te geven, juist omdat ik een beginner ben.
Ik heb wat demo software hier, FL, Live, Cubase. Het is altijd prettig om een Guru (!) een tijdje bezig te zien en wat uitleg te krijgen. De huidige software is zo uitgebreid dat je na alleen een beetje pielen geen goede keuze kunt maken.

FL ziet er wel goed uit en lijkt mij een prima pakket om mee te starten. Maar ik heb er geen verstand van. Ik zie graag dat iemand met verstand van FL, live en Cubase mij wat van de mogelijkheden laat zien. Verder heb ik nog een synthesizerkaart (Yamaha SW1000XG) in de nieuwe PC gehangen maar ik geloof dat ik die nog nodig heb. Maar misschien ook wel.

Kortom, een goed advies waar iemand wat tijd in wil steken. Ik heb overigens wel een keer (10 jaar geleden?) zonder enige kennis van synths of muziekleer een carnavalsnummer gemaakt met Cakewalk en een AWE32. 3e prijs gewonnen.

Guru moet je natuurlijk met een korreltje zout nemen. Ik ontvang graag advies van iedereen die meer weet dan ik, en dat zal zo'n beetje iedereen zijn op dit forum.

even schopje, ben nog steeds zoekende...

Kan iemand hier in lekentaal iets zeggen over Fruityloops vs Reason?
Waar heb je als beginner het meeste aan?

Amsterdamseweg dichtbij genoeg? PB me maar.. :)

Met dit weer !!!!
Minimaal 200 meter lopen van waar ik nu zit
;-)

Ik zal even de muziek wat harder zetten, misschien hoor je het.

Nog steeds regen in Arnhem maar gisteren wel de eerte sessie gehad met meneer Brasco, een ableton adept. Soundcard (Yamaha sw1000xg) was inderdeed te oud. Vandaag nieuwe Emu 0404 gekocht bij Live.

Van DB een aantal vst plugins gekregen die nu in Live zitten. Vanaf vanmiddag weer een beetje uitzoeken. Eerste compositie volgt morgen ;-)

Back