Roland TR606 Tonal Mod

sms303

WHAT UR WATCHIN'?!?!
Graag zou ik een tr606 erbij willen hebben om mn simmons sds8 en sds400 te triggeren met audio. Een bekende van me heeft een 606 met ind. outputs maar een tonal mod erop lijk me nog gekker..

Heb net de demo geluisterd op analogue solutions en vind de snare erg bijzonder klinken.. voordak geld ga uitgeven kan ik beter gericht vragen naar meer info onder de hardcore SForummers, dus bij deze ;)

Heeft iemand enig id waar deze kit (voordelig) te koop is, behalve bij analoque solutions?

zal het problemen opleveren om de kit in een 606 met ind. outputs te proppen (ben een beginnende soldeerder)?

of heeft iemand een gemode 606 met ind. outputs en deze tonal mod in de aanbieding voor een zeer schappelijke prijs?

tips/links/tricks ze zijn allemaal welkom!

Ik heb de AS 606 ook gehad en vond naast de snare ook de hihat filter erg mooi! De toms zijn ook goed te tunen zodat je een heel harde backup voor je 909 kick krijgt. Ik was eigenlijk van plan om Boemtsjak een setje mods te laten doen op een 606 van me die nu weg is....hij kan alle bekende mods (waterson en confused machines en AS) waaronder dus ook de 'Plutonique9' BD decay!! Dat doet de AS niet. Hij kan de mods in een kastje aan de 606 vastmaken als je wilt, de AS zit met een vervelende ribbon kabel aan de 606 vast: lastig als je hem meeneemt!

Laatst gewijzigd:
Thanks Jop en Tekno voor meer info...

ik was alleen op de hoogte van de AS mods niet van de anderen. Op ebay staat nu een AS mod te koop waardoor ik deze draad heb geopend. Daarnaast verkoopt een maat van me zn 606 met ind. outputs. Ik heb er dus nog geen een.

Wel zou ik de kick meer diepte willen geven ... beetje de kant van de 808 op .. (als dat mogelijk is :P)... de snare klinkt al bizar lekker... HH zijn overbekend lekker...

al met al welke mod is het best aan te bevelen en sluit het meeste aan op mn verlangen?

Ik denk dat de AS mod niet helemaal is wat jij wil....als je handig bent met solderen, kan je de mods misschien zelf doen, maar dan heb je wel de goede schema's/beschrijvingen nodig. Er schijnen fouten te zitten in de Waterson mods die ooit in het tijdschrift The Mix stonden. Vraag Boemtsjak vriendelijk of hij ze met je deelt! :D

Als je wilt, stuur ik je mijn "verlanglijstje" voor de 606 door. Die BD decay mod die ik bedoelde maakt van je 606 BD een soort 808 BD. NIET hetzelfde maar meer die kant op, errug mooi!! Met een tune/tone erbij kom je dan al een heel eind lijkt me! :)

Laatst gewijzigd:
Ik heb een gemodde 606 .
Erg fijn .
De kick gaat dieper dan een 808 .
De snare is alleen niet zo goed gelukt bij de mijne .. maar de hihats zijn weer supermooi .
Heel dun of heel dik blikkerig .
Ik ben er erg blij mee .
Het is echt de moeite waard om hem te modden .
Ik heb begrepen dat het een k* werk is omdat alles zo dicht op elkaar zit vanwege de afmetingen van de 606 .... ik heb het ook niet zelf gedaan ( kan nog net een batterij verwisselen)
De toms pitch/sweep zijn ook erg mooi .
Aanrader .

Origineel geplaatst door Tekno
Als je wilt, stuur ik je mijn "verlanglijstje" voor de 606 door. Die BD decay mod die ik bedoelde maakt van je 606 BD een soort 808 BD. NIET hetzelfde maar meer die kant op, errug mooi!! Met een tune/tone erbij kom je dan al een heel eind lijkt me! :) [/B]

Graag Tekno :okdan: , mailadres --> anonymized

Jimmy we kunnen kijken of er meerdere zijn die dit willen doen... wie weet kan er een package deal worden gesloten???

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door sms303
Graag Tekno :okdan: , mailadres --> anonymized

Jimmy we kunnen kijken of er meerdere zijn die dit willen doen... wie weet kan er een package deal worden gesloten???

Check die link .. dat is alles wat je moet weten .

Last edited by a moderator:
ik lees net de P9 mods die mogelijk zijn..they're very nice! ... wanne have them!!! :D

denk alleen niet dak het zelf kan doen.. (heb geen elektronica achtergrond en ben beginnend kabelsoldeerder) een maat van me heeft wel een elektronica opleiding gevolgd maar weet nie of ie bereid zou zijn om te gaan solderen.. vrouw, kind, full time baan en de rest... je weet wel!

De AS mod op ebay laat ik maar voorbij gaan...

Laatst gewijzigd:
Ik hou mijn 606 voorlopig puur natuur "No surgery on my little baby's ass" :D

Zijn eigenwijze karakter en zijn beperkingen bevalt me juist zo...
en Tekno, jij weet hoe mooi hij is;)

Attachments

• 606acid.mp3
    933,8 KB · Bekeken: 165
zo eentje stond een paar weken geleden op ebay te koop... is verkocht voor iets van € 600,-

net die maat van me gebeld om te solderen.. alsk alles hapklaar voor um heb wil ie wel solderen...

Imipolex heeft een mooie gemodde 606. Mooie metalen behuizing met genoeg plek voor alle extra pods enzo.
Ik heb ook mijn 606 gemod, met de www.confusedmachines.com beschrijvingen. Maar omdat ik niet alle benodigde onderdelen (waardes van de weerstanden enzo) kon vinden is het resultaat wat teleurstellend. De bassdrum krijg ik bv niet meer werkend.. Als ik weer is wat tijd heb kan ik weer is beter op zoek gaan naar de goeie weerstandjes en pots. Alleen als je er echt mee aan de gang wilt, wees gewaarschuwd want alles in de 606 zit boven op elkaar. Neem van mij aan, het is een enorme priegelklus en het is afwachten of je het doosje weer dichtkrijgt na de mods.. :D

R

Origineel geplaatst door sms303
zo eentje stond een paar weken geleden op ebay te koop... is verkocht voor iets van € 600,-

net die maat van me gebeld om te solderen.. alsk alles hapklaar voor um heb wil ie wel solderen...

Ik denk dat je in de war ben met die van Allan Hall.
Deze gast heeft hele mooie custom dingen gemaakt in eurorack formaat.

Tr606.jpg

Als je je 606 gemod wilt hebben, dan wil ik dat eventueel wel voor je doen. In principe kan ik alle mods die je maar wilt hebben er opzetten. En nog werkend ook. ;) Ik zal binnenkort even een prijslijstje maken wat alle mods gaan kosten.

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Als je je 606 gemod wilt hebben, dan wil ik dat eventueel wel voor je doen. In principe kan ik alle mods die je maar wilt hebben er opzetten. En nog werkend ook. ;) Ik zal binnenkort even een prijslijstje maken wat alle mods gaan kosten.

thanks Boemtsjak alleen is de koop tot nu toe nog niet doorgegaan :D

tussentijds wat andere dingen erbij gekocht ipv een 606 ... ooit komt ie erbij (desnoods alleen voor de verzameling :D )

Back