Harddisk via usb naar Akai S6000/5000

Don Cor(leon)e

Stamgast
Ik bezit een akai S6000 met usb kaart. Ik wil nu mijn hele collectie cdroms op een grootte externe harde schijf met usb aansluiting copieren. Is dit mogelijk met een klein formaat harddisk die zijn spanning krijgt via de USB kabel of moet ik een externe harddisk hebben met een voedingsadapter. Verder, welke harddisken zijn geschikt en tot welke grootte kwa Gbytes kan hij lezen? Moet het een Ata of mag het ook een Ide drive zijn?

Kortom, wie kan me even simpel uitleggen wat ik allemaal nodig heb.

:stupid

Als ik me niet heel erg vergis is dit niet mogelijk met de usb kaart in de S5000/S6000. Die kan namelijk alleen als slave fungeren, hij stuurt dus zelf geen harddisks en dergelijke aan. De Z4/Z8 kunnen dit overigens wel.

De beste optie is denk ik om een harddisk intern in te bouwen met scsi.

usb

usb

En is het dan mogelijk om de sampler via usb aan mijn computer te koppelen en dan de harddisk van de computer te gebruiken voor sample opslag? In de handleiding staat niets over usb geschreven. Heb niet de handleiding van de usb kaart.

Maar dus rechtstreeks een externe usb harddisk aansluiten op de sampler kan ik vergeten?

Klopt.
Of een interne HD fixen of via USB een schijf v/d computer
gebruiken voor opslag.
Hoelang had jij die S6000?
Dit is nl iets waar je meestal meteen mee begint...

usbtje

usbtje

Ja, hij heeft de usb kaart. En ja, ik had het allang moeten doen, maar door heel veel vervelende dingen kan ik me pas een paar weken op mijn muziek concentreren.
Nu ben ik mijn setup helemaal aan het screanen en wil alles in orde maken.
Maar ben blij dat ik nu wat meer weet.

Dus of een interne of externe scsi harddisk gebruiken, of via usb kabel de harddrive van de aangesloten computer gebruiken.
Is het eventueel ook mogelijk samples van een DVDrom te loaden? Een dvd met usb of met scsi aansluiting?
Weet trouwens niet eens of een dvd met scsi aansluiting bestaat???

Op 1 dvd passen weer zeker 10 cdroms met samples, dus dat zou al een stuk overzichtelijker zijn.

DVD durf ik niet te zeggen, derest klopt.

Een cd becat grofweg 700MB, is al een hoop sample geweld hoor.
Zo'n DVD wordt een bomen en bos verhaal, lijkt mij.

Als je liever niet telkens via je pc werkt, zou ik gewoon voor een interne scsi harddisk gaan, lekker overzichtelijk, staat niet in de weg, en samples dump je gewoon via je pc met een usb kabeltje aan je S6000 op die interne harddisk.

ultra wide

ultra wide

Okay, dan word het een scsi harddisk. Moet het het oude systeem zijn of mag het ook een ultra wide scsi zijn?

Back