DJX: Een fles Ierse Whiskey voor wie...
DJX: Een fles Ierse Whiskey voor wie...
...mij de gouden tip kan geven over hoe ik 'verborgen' CS1x voices kan vinden op mijn DJX-1 !
Er doen verschillende geruchten de ronde dat dit mogelijk zou moeten zijn via SysEx, maar al mijn pogingen hebben nog niet tot resultaten geleid (behalve tot het vinden van een andere verborgen bank op MSB 111, LSB 1 t/m 127 - zijn niet bepaald CS1x geluiden helaas).
Wat nuttige info;
- ik heb alle banks geprobeerd met verschillende patches (paar uur luisteren naar een Visual Basic programma). Behalve bovenstaande bank heb ik niets kunnen vinden dat CS1x-achtig zou kunnen zijn (ik heb jaren een CS1x gehad - ik ken de geluiden

).
- ik heb alle CS1x en QS300 parameter settings/adressen geprobeerd via SysEx parameter changes - geen response (Visual Basic programmaatje laten draaien over het weekend).
- ik heb alle XG parameter settings/adressen geprobeerd via SysEx parameter changes - de DJX reageert slechts op erg beperkte subset van de XG parameters (b.v. niet op bankchanges/patch changes).
- ik heb XG, CS1x en QS300 bulkdumps geprobeerd - de DJX reageert alleen op enkele XG parameters.
- in een nummer van Future Music zou dit alles ook uit de doeken gedaan worden (ik weet niet of het de UK of US editie was, iig geen NL)
- Mindbleep (een zeer cool en behulpzaam forumlid

) zegt dat het hem ooit gelukt is, maar weet helaas niet meer precies hoe...
- de DJX blijkt ook in TG300B (Roland GS) modus gezet te kunnen worden.
- voor degenen die een CS1x bezitten; kijk ook eens naar wat de CS1x uitsuurt (b.v. Sysex) als je 'm aan zet ?
Bedankt !
PS
Ik woon in Dublin, dus het zal niet de lulligste fles Whiskey zijn