[Cubase vraag] outputs in Cubase

DJ41

Lid sinds 1834
Ik heb wat vreemds...

Ik heb een Echo Mona geluidskaart met een breakoutbox met 8 outputs (dus 4 stereo).

Wanneer ik in Cubase via dezelfde output op meerdere kanalen een sample zet (audio), dan kun je er maar 1 sample tegelijketrijd horen. Misschien een beetje vaag geformuleerd... een verduidelijking:

Een audiospoor 1 & 2 : een clap
Een ander audiospoor 1 & 2 : een snare

Dat kan dus niet tegelijkertijd. Klopt dat?
Met fasttracker vroeger kon je wel 32 geluiden tegelijkertijd via 1 output laten lopen.

Met Halion lukt het wel gewoon om meerdere geluiden tegelijkertijd af te spelen via dezelfde output.

Doe ik iets fout of snap ik het weer eens niet! :erm:

wow?

wow?

Dat klinkt idd velly stlange :confused: :confused:
Ik heb met SX nergens last van... Ook niet in Logic.. eigenlijk helemaal nergens in behalve als ik twee programma's tegelijkertijd mijn geluidskaart probeer te laten gebruiken.

Emmm wat wel zou moeten werken is als je die kanalen toewijst aan een subkanaal en pas het subkanaal toewijst aan output 1+2.

Ik weet niet of het zo hoort maar volgens mij werkt het wel.

Gewoon in je audiomixer onder de fader de ouput van je kanaal toewijzen aan één van de 4 stereo outs. Je kan zonder probs meerdere samples op hetzelfde zetten.

Ik heb overigens voor elke output een aparte bus.

dus 1 & 2 is mater
3 & 4 Bus 1
5 & 6 Bus 2
7 & 8 Bus 3

Zou het daar mee te maken hebben?!

Nee...

Nee...

Als het goed is niet... je overige bussen kun je bijvoorbeeld gebruiken voor Sends naar externe effecten. Of misschien naar andere speakerset... lijkt me duidelijk.

OF als je ooit in 7.1 wil gaan werken: voor elk kanaal een bus. IDEAAL! THX ACID HERE WE COME!

In je output setup kun je naast de master output nog meer output bussen aanzetten. (kan alleen als je meerdere (virtuele)outputs hebt)
Dan kun je in je trackmixer die bussen selecteren.

Het waren inderdaad kanalen die ik anders in moest stellen. De bussen staan er los van.

Dus de Bus = je daadwerkelijke output en de kanalen moet je voor elke sample anders zetten!! Gaaf!! Bedankt jongens.
Wat nu ook cool is, is dat je voor elk spoor (dus sample) nu plugins kunt gebruiken!!

YIHOEEE!E!!!!!!! :)

Origineel geplaatst door ><i
In logic 5.2 heb je 64 bussen (virtueel) ongeacht je geluidskaart... erg handig :)

Meer is natuurlijk altijd beter, maar of je 'puter dat trekt zoveel bussen?

Back