gezocht - Edirol UM-550.

Status
Please reply by conversation.

SpaceAgent202

Sinds 2001
in navolging op de zoektocht naar een 2>1 midi merge doosje zoek ik nu wat groters;

dus ben ik op zoek naar een midi patchbay

minimaal 5 ingangen en minimaal 5 uitgangen
+ MOET minimaal 3 inputs naar 1 output kunnen mergen.

mag ook een midi interface zijn voor pc met deze functies, zolang je maar standalone kunt patchen!

De 3->1 eis betekent dat je met een Roland A880 al niet meer toekomt.
Da's balen, want da's verder een prima ding voor niet al te veel geld.

Standalone patchen, bedoel je daarmee dat je ook de patchings wilt kunnen instellen zonder dat de computer aanstaat?
Of neem je ook genoegen met een (eerder op de pc ingestelde) 'patching preset' die je kan selecteren.
In dat laatste geval kan je namelijk misschien wel toe met een Emagic AMT8.
Als je één setje MIDI minder kan doen, bijv. middels MIDI THRU, dan is een Emagic MT4 een goedkoper alternatief.

Een apparaat dat je compleet offline kunt patchen is de Roland / Edirol UM-880.
Of de beperking van 2-channel merge van de A-880 is opgeheven, is me nimmer duidelijk geworden.

Er is ook nog de Kawai MAV-8, maar ik weet niet of die kan mergen.
Die heeft trouwens maar 4 inputs, dus valt ook af.

Verder nog zo'n hele dure interface van MOTU, en er staat me nog een doos van DMC bij... maar die is vrij obscuur.

ha die hanz, dank voor de uitleg en het meedenken.
heb een motu midi patchbay gehad maar die zijn zo gruwelijk duur .. :(
ik neem ook genoegen met vooraf op pc ingestelde routings, mits ik routings kan aanpassen met de pc TERWIJL ik in een midi-gebruikend-programma zit.

ik zal eens op een rijtje zetten wat ik wil patchen:

A. midi uit van 3 synths naar 1 sequencer en/of pc voor het saven van patch settings (ivm snel kunnen werken aan meerdere projecten),
(3x in naar 2x 1 uit. dus daarvoor is de 3x merge nodig)(de 2x1uit in "A." mag schakelbaar zijn, heb er maar 1 tegelijk nodig.)

B. masterkeyboard naar 3 synths (ivm directe aansturing), 1 sequencer (midi opname/samples triggeren, en 1 pc (aansturen softwaresynths of midi opname)
(1x in naar 5x uit)(niet altijd alle 5 uits tegelijk nodig natuulk:))

C. pc naar 3 synths en 1 sequencer
(1x in naar 4x uit)(ook niet allemaal tegelijk dus moet ook schakelbaar zijn)

D. sequencer naar 3 synths en 1 pc
(1x in naar 4x uit)(zelfde verhaal als c)

ik tel even snel op :), met zoveel mogelijk dubbele weggelaten: 6x in naar 5x uit.

het mergen van die 3 is eigenlijk niet echt heel dringend als ik snel van input naar output kan schakelen, al is het gewoon makkelijker om daar een vaste routing voor te hebben waar je nooit naar om hoeft te kijken.

motu midi express xt, motu micro express en edirol um-550 lijken voorlopig de beste opties...
nu nog eentje voor een fatsoenlijke prijs.:W

ik ken er nog wel een maar daar moet je wel een oud appletje voor scoren om hem te programmeren (moet ik ook nog doen want ik wil hem ook)

De Opcode Studio 5 LX. Heeft 15 in en outputs en ik geloof dat je met die eindeloos kan mergen. Je hebt een ouder apple pctje (of ik denk dat laptopje makkelijker is) nodig omdat je hem over de seriele poort moet programmeren maar als dat eenmaal is gebeurd kan je hem ook stand alone gebruiken.
(Via OMS maak je gewoon een complete setup aan, die dump je naar de opcode en klaar)

De opcode studio 5 kan je al voor nog geen 50 euro op ebay scoren (ze vliegen echt voor nop weg daar) als je beetje geluk hebt (aanbod wisselt. Soms heb je periodes dat je ze niet ziet, daar periodes dat er zeker 10 tegelijk op ebay staan). En dat appletje, ach even op 2ehands of marktplaats kijken en je vind er maar zat die ze voor nop de deur uit doen.
Belangrijkste is dat hij gewoon werkt en dat hij op netvoeding werkt. Laptop is makkelijker denk ik (kan je inklappen) en zeker ook als je op het podium er nog wat mee wil gaan doen.

Je kan je pc gewoon aansluiten op dat ding. Gewoon de 3 midi i/o's van je digi 002 erin prikken en klaar...

okay, het wordt een UM550, ideale midi patchbay met Veel functies! kost wat maar dan heb je ook wat. bedankt voor het meedenken !

ik zoek nog steeds... maar heb MISSCHIEN mogelijk een verkoper gevonden... aanbiedingen nog steeds welkom in ieder geval...

Status
Please reply by conversation.
Back