Yamaha S90

Haarbol

sound designer
Hoi mensen,

Ik loop er al een tijdje over te denken om een Yamaha Motif te kopen, maar nu zag ik ineens info over de S90 die binnenkort uitkomt, en mijn eerste indruk was dat dit een uitgeklede Motif was, wat voor mij perfect is omdat ik die sampler en sequencer niet nodig heb. Als bonus zou ik daar dan een nieuwe -betere- piano bijkrijgen.

Maar nu ik wat verder lees, zie ik wat tegenstrijdigheden - ik lees overal dat je de 'high-quality' geluiden uit de Motif krijgt, maar er staat ook:

----------------
Plus there’s an exhaustive selection of bread-and-butter sounds from the amazing MOTIF music workstation, including many of its popular electric pianos, strings, brasses, synthesizers and drum kits.
----------------

Dit zou dus impliceren dat je dus NIET alle samples uit de Motif krijgt... iemand definitieve duidelijkheid over wat er nou wel en niet aan geluiden van de Motif in de S90 zit?

Tja, gewoon even gaan luisteren en vergelijken lijkt me het beste. Om het nog wat ingewikkelder te maken: ze zeggen dat in de Motif alle geluiden van de S80 zitten en meer... Dus alles geluiden van de S80 zitten ook in de S90??

Prijs?

Prijs?

Weet iemand hoe veel die S90 ongeveer zou moeten gaan kosten?

En ik hoorde btw dat hij al bij Feedback zou staan om te demo-en, hoe ken dat nou weer?! :confused:

De s90 kost ongeveer €2200 a €2300 zo uit het koppie

En bevat alle sound uit de motif alleen zonder extra's al la workstation.

En hij staat inderdaad bij feedback.

Groetjes Glenn

:doei:

Thanx!

Dat eerste had ik idd uitgevogeld - enige verschil in geluid is de extra piano (die geloof ik wel met behoorlijk wat ambience is opgenomen (maar wat volgens Yamaha (natuurlijk) juist een prima bruikbare piano vormt) en dus het ontbreken van de sampler/sequencer.

Maarehm, dat ding shipt toch nog helemaal niet?! Ik zie discussies op Motifator.com dat dat ding zelfs in Canada (waar die opslagloods voor de S90s staat) nog nauwelijks te bekijken is... hoe komt Feedback er dan aan? :confused:

Weet je misschien heel toevallig ook wanneer dat ding ongeveer verkrijgbaar is in Nederland? Of stel ik nou een hele domme vraag en is hij op mysterieuze wijze bij Feedback al te koop? :)

Ook leuk is dat je de handleiding van internet kunt downloaden. je kunt dan zien dat de S90 exact dezelfde Waves (althans namen) heeft als de Motif, plus nog eens wat extra pianosamples. Ook alle preset voices zijn hetzelfde evenals de drumsets. Alleen de user voices verschillen.

www.yamahasynth.com

Vergeleken bij de S80 zitten er twee keer zoveel samples in. Niet slecht lijkt me.

Een berichtje achteraf: ben inmiddels voorzien van een behoorlijk uitgebreide Motif 7!! :)

Back