c64 cybertracker

jes303

DIY brain mods
Hoi,

Iemand bekend met cybertracker voor de c64?? Is een soort protracker maar dan met volledige controle over de SID chip die in de 64 zit (3 vco's met multimode filters, ring mod, hardsync op 1 chip). Ik wil dit programma gaan gebruiken, maar heb geen mogelijkheden om de (downloadbare) zip / d64 archive op een c64 5 1/4 flop te zetten.

Kan iemand dat voor mij doen? Ik heb er een vergoeding voor over. Mail me op jes303@xs4all.nl

Het programma is te downloaden vanaf http://noname.c64.org/tracker/downloads.php

64 Muziek Rockt!

64 Muziek Rockt!

Hee.. mijn roots liggen op de C64. SID Programmeren via sMon (direct in Hex !).. wooha..

Maar het is erg moeilijk om spul van je PC naar 64-disk te krijgen.. het eenvoudigste (en dat IS niet eenvoudig) is om een 1541 (of-II natuurlijk!) direct aan je PC te hangen via een zelfbouw interface (tal van sites hebben daar info over).. en zo D64'jes over te pompen naar je 64-Drive.

Voor meer info (en een hoop handige tools) kijk eens op deze site: http://www.fairlight.to/tools/pc.html

OK ik weet idd dat er tooltjes en zelfbouw verloopkabels zijn maar zo handig ben ik niet. Een vriend van mij heeft ooit een paar disks voor me gemaakt met zo'n interface (aan z'n amiga!) met spelletjes maar ik heb geen contact meer met hem. Ik dacht misschien is er iemand op dit forum die zelf een dergelijke setup heeft staan en me kan helpen.

maar dan zit je weer op een pc te editten. Dan kan ik net zo goed m'n hardsid die ik maar niet aan de praat krijg gaan gebruiken. Juist een compacte tracker a la cybertracker geeft je de mogelijkheden zo'n chunky chiptune te maken. Via midi vind ik toch kut (hetzelfde idee als van die mensen die hun 303 laten midificeren en dan middels midi en cv/gate een 303 gaan aansturen) en via een emulator op een pc is volgens mij nog steeds vrij instabiel. Goed m'n argumenten zijn hier en daar een beetje slap maar gewoon direct op de c64 proggen lijkt me gewoon leuker.

Ik zou ook een programma willen waarmee je direct je SID kunt programmeren zoals bijvoorbeeld met cybertracker. Daarmee kun je veeeeeel meer uit een SID halen als welke SIDeditor, HardSID of SIDStation ook. Maar het is wel omslachtig, want dat kan geloof ik alleen maar op een echte C64 in Hex. Iets te grote leercurve voor mij, dus dan maar geen 'echte' SID.
Tot nu toe bevalt mijn SIDstation alhoewel ik graag de drie VCOs afzonderlijk zou willen aansturen. Maar ja, je kunt niet alles hebben. :)

Geinig... Ik hoop dat ie ze ook als unit verkoopt. Dan is het wel geinig. Source code erbij. :) Daar kan ik wat mee.

Alleen die plaatjes van die vrouwen... aaaaaaaargh

Misschien is 't mogelijk er een .t64 van te maken en dan met een speciaal progje 't in te laden door je geluidskaart in je C64 tape ingang te proppen.

Ik gebruik trouwens Goat Tracker voor Win32 textmode, die gebruikt de ReSID library.

Re: c64 cybertracker

Interresant :eureka:
In principe was de c64 met sid een van de eerste vrij programmeerbare synthesizers.
hij kan alles wat een prof synth ook kan.

- 3 DCO's,
- sine,saw,pulse,noise,
- 3 Envelopes A,D,S,R,
- variabele pulse width,
- sync & ringmod (schakeling tussen elke osc mogelijk),
- 4 filtertypen (12db) lp/bp/hp/notch reject
- cutoff en reso (was wel minimaal)
- mogelijkheid om DCO 3 als lfo te gebruiken.
- en alle denkbare mogelijkheden (software matig) zoals: pitchbend, portamento, filter envelope, wave switching etc etc etc...
de eerste programmeerbare modular dus...

Dat de Sid Station monofoon is ligt hem in het feit dat de chip maar 1 filter heeft voor alle 3 stemmen. bij de normale configuratie (in de C64) kun je zelf bepalen welke DCO er door het filter wordt gehaalt!
wij concluderen: De originele C64 is superieur aan Sid Station en is goedkoper... Ah yeah! :halleluja

Er is een hele goede C64 emulator te downloaden voor pc, CCS64, die emuleerd ook volledig de SID chip. Het is zelfs mogelijk om geluid als wav naar HD te schrijven... dus ook uit elke game etc...! dus geklooi met tapes en kabeltjes tussen 64 en pc is niet meer nodig!

over C64 trackers gesproken, iemand ook bekend met de Future Composer?

CCS64 is hier te downloaden: http://www.computerbrains.com/CCS64DOS.ZIP
De meest complete SID collectie (34MB aan sids!!!): http://home.freeuk.net/wazzaw/HVSC/

Ik hoop u allen weer van dienst te zijn geweest.
geen dank :peukie:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door jes303
maar dan zit je weer op een pc te editten. Dan kan ik net zo goed m'n hardsid die ik maar niet aan de praat krijg gaan gebruiken. Juist een compacte tracker a la cybertracker geeft je de mogelijkheden zo'n chunky chiptune te maken. Via midi vind ik toch kut (hetzelfde idee als van die mensen die hun 303 laten midificeren en dan middels midi en cv/gate een 303 gaan aansturen) en via een emulator op een pc is volgens mij nog steeds vrij instabiel. Goed m'n argumenten zijn hier en daar een beetje slap maar gewoon direct op de c64 proggen lijkt me gewoon leuker.

Jij hebt dus wel een HardSID... :(
Tegen mij zeiden ze dat ze zijn uitverkocht...

Ik neem aan dat je al hebt geprobeerd om de sound-output UIT te zetten, zoals in de HardSID FAQ staat? Dan neemt de kaart het namelijk over van je "normale" soundkaart.

het overzetten van C64 programma's naar de PC kan vrij eenvoudig, op 2 manieren: Je hebt een progje dat je gedouwnloade ROMs omzet naar WAV...even naar een tapje opnemen, en inladen geblazen. Voor floppy is het nog makkelijker, als je een soldeerbout of een tientje hebt. Je kunt zelf een kabel maken om je 1541 aan de seriele poort van je PC te hangen, om de software er met een PC progje op te zetten. Dat tientje is als je de kabel niet wilt solderen maar kopen 8o)

ik kan me niet herinneren of ik m'n geluidskaart had uitgezet. ik zal het nog eens proberen. wat ik wel weet is dat de player een ongeldige bewerking uitvoerde zodra ik het opstartte.

een vriend van me had precies hetzelfde probleem.

Dat tientje is als je de kabel niet wilt solderen maar kopen
waar kan ik die kabel kopen dan?

Back