['ambient'/'idm'/industial] larktepswitch

ez`

.:.
pff... genres... 'tis niet dat ik m'n muziek INTELLIGENT of GOED IN DE ACHTERGROND vind passen... maar zo weten mensen wel ongeveer wat ze kunnen verwachten.. zonder dat ik talloze woorden in de topic titel moet zetten... enfin..

ezcid - larktekswitch

Het is een beetje een psychedelische track geworden met (distorted) breakbeats en veel kleine details, qua timbre, ritme maar ook qua melodie..

Enjoy...

Lekker duister maar toch relaxed.
Mooi dat er ook niet mainstream muziek langs blijft komen. :)

Origineel geplaatst door fuse
Lekker duister maar toch relaxed.
Mooi dat er ook niet mainstream muziek langs blijft komen. :)

Tja, 'tis de muziek die ik graag maak en graag hoor.. ik let er niet bewust op of het binnen een main stream valt of niet.. leuk dat je er ook graag naar luistert!

Wat vond je van de mix? Vond je de track een beetje goed afgemixt (voor zover je door de 256kbps mp3 geen vertekend beeld kreeg)? (ik ken jou een beetje als de mix-master op 't forum die altijd met z'n trademark 'fused' mixes aan komt zetten, vandaar mijn vraag, hehe 8o) )

Mix lijkt me gewoon goed hoor. Die kcks die er goed doorkomen vind ik OK.

ja, donker maar ook relaxed...
mooi trackie.. outtro zou mooi over kunnen lopen in een andere track op je album ;)

good job :okdan:

...en een passend plaatje bij deze track =)

MoonFlip.gif

Goed gedaan!

Ik denk dat de drums misschien iets harder mogen.
Ook vind ik dat voor een track als deze je iets te snel opbouwt.
Van mij mag het allemaal wat langzamer beginnen. Maar goed. Afgezien van dat.. :okdan:

Thanks!

Grappig dat jullie de track donker en duister vinden, trigg en fuse! Zelf vind ik het echt een heel blije, lichte en bijna euphorische track..!
De reden dat de track zo kort is, is dat ik 'm heb geschreven voor een livesetje (die ik vrijdag ga doen) en binnen is 'ie volgens mij qua lengte precies goed (vandaar ook dat outro)! Deze track komt er achteraan. Maar ik ben het er mee eens, als op zichzelf staande track moet hij eigenlijk wel langer zijn/langzamer opbouwen. Als ik er binnenkort nog zin in heb keer ik wel terug naar deze track om 'm bij te sleutelen.. 8o)
Misschien de drums ook idd nog iets harder, vooral qua mid en mid-laag..

Trouwens, dit plaatje vind ik toch iets toepasselijker bij deze track:

forest0wp.jpg

:D

Dat plaatje heb ik trouwens verwerkt als texture-mask in de visuele projectie-presentatie die ik bij m'n set ga doen.. het is niet echt herkenbaar als een bos (ik gebruik het plaatje als een transparante layer bovenop een 3d model wat al een texture op zich heeft geplakt)... maar het kleurenschema enz is wel behouden..
:biertje:

Goed werk! Het is zeker sfeervol en ondanks dat er melodieus gezien niet veel bijzonders gebeurt, blijft het maar boeien door die sterke atmosfeer. De plaat heeft iets ondefiniëerbaars, zodat je er moeilijk grip op kan krijgen maar toch (of misschien juist daarom) weet te boeien. Beetje het Autechre-gevoel...het oudere, betere werk dan. :)

Altijd fijn om te horen dat mensen zich ontrekken aan de standaardmuziek met dit soort kunstzinnig geknutsel.

Vette sfeer heb je neergezet zeg... Erg cool.
Ik ben het alleen wel met Demian eens dat t allemaal wel wat langer mag duren...

Origineel geplaatst door funkdecoder
Goed werk! Het is zeker sfeervol en ondanks dat er melodieus gezien niet veel bijzonders gebeurt, blijft het maar boeien door die sterke atmosfeer. De plaat heeft iets ondefiniëerbaars, zodat je er moeilijk grip op kan krijgen maar toch (of misschien juist daarom) weet te boeien. Beetje het Autechre-gevoel...het oudere, betere werk dan. :)

Altijd fijn om te horen dat mensen zich ontrekken aan de standaardmuziek met dit soort kunstzinnig geknutsel.

Thx! Qua sfeer is de track wel een beetje AE rond Amber/Incunabula inderdaad (alhoewel ik zelf eerder een vergelijking met Gridlock/Somatic Responses zou trekken)! Maar ik ben het niet met je eens dat AE's oude werk beter was! :D
Ik vind stuff zoals Chiastic Slide (ook een oude cd maar een stuk abstracter dan, zeg, Amber), LP5, Confield, Draft en Untilted toch wel echt stukken vetter dan hun oudere werk. Hun nieuwe CD's zijn gewoon een stuk bijzonderder en uitdagender qua timbre, ritme, melodie, opbouw, alles eigenlijk! Qua sounddesign zijn ze nu echt meesterlijk bezig vind ik. Vind jij van niet? Ik zou verwachten van wel van iemand met een ondertitel als 'Music is Math' ;). Een album zoals Confield bestaat toch van begin tot eind uit ongehoorde, alien geluiden en gestoorde, onmenselijke soundscapes? De mysterieuze sfeer van hun oudere releases is inderdaad wel vervangen door veel vreemdere, abstractere sferen.. maar in AE's geval is dat meestal een goeie zaak, hehe..!

Origineel geplaatst door ez`
Thx! Qua sfeer is de track wel een beetje AE rond Amber/Incunabula inderdaad (alhoewel ik zelf eerder een vergelijking met Gridlock/Somatic Responses zou trekken)! Maar ik ben het niet met je eens dat AE's oude werk beter was! :D
Ik vind stuff zoals Chiastic Slide (ook een oude cd maar een stuk abstracter dan, zeg, Amber), LP5, Confield, Draft en Untilted toch wel echt stukken vetter dan hun oudere werk. Hun nieuwe CD's zijn gewoon een stuk bijzonderder en uitdagender qua timbre, ritme, melodie, opbouw, alles eigenlijk! Qua sounddesign zijn ze nu echt meesterlijk bezig vind ik. Vind jij van niet? Ik zou verwachten van wel van iemand met een ondertitel als 'Music is Math' ;). Een album zoals Confield bestaat toch van begin tot eind uit ongehoorde, alien geluiden en gestoorde, onmenselijke soundscapes? De mysterieuze sfeer van hun oudere releases is inderdaad wel vervangen door veel vreemdere, abstractere sferen.. maar in AE's geval is dat meestal een goeie zaak, hehe..!

Ik begrijp je punt, maar bij Amber, Tri Repetae, LP5 en Garbage had ik het idee dat Autechre een balans zocht tussen technologie, wiskunde en abstractie zonder de melodieuze en melancholieke sfeer te verliezen. Hun huidige muziek is inderdaad véél abstracter, technischer en complexer dan vroeger, maar beter...? Ik vind dat ze zich zó erg focussen op abstractie dat ze vergeten muziek te maken, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb het idee dat ze niet meer de studio in gaan met de gedachte "laten we eens muziek maken", maar met "laten we een zo'n complex en abstract mogelijke geluidscollage maken". Ik vind dat ze hierdoor de schoonheid en emotie van hun muziek weggooien en de muziek is erg knap en moeilijk, maar het is zo abstract en onmenselijk dat het mij niets meer doet...Kortom, ik geniet nu minder van AE's huidige muziek.

Maar dat is mijn mening. :)

Laatst gewijzigd:
Jammer... ik zou juist zeggen dat AE nu juist nieuwe, misschien zelfs krachtigere methodes hebben gevonden om emotie over te brengen in hun muziek.. maar ik geef je gelijk wat betreft sommige nummers (vooral nummers van EP7): daar wordt alleen de emotie van 'woah hoe de fuck hebben ze dat verschuivende ritme van 7/4 naar 13/8 gedaan' overgedragen... :P
Vergis je trouwens niet: als je goed blijkt er op CD's als confield, draft en untilted(!) veel meer onder het oppervlakte te zitten dan je op het eerste gehoor zou denken, vooral qua melodie.
Ik merk bij mezelf dat ik heel specifieke herinneringen aan nieuwe AE tracks overhoud omdat ik hun tracks meestal heel vaak luister en helemaal probeer te doorgronden, alle details horen, et cetera.. zo'n track herinnert me dan altijd aan een bepaalde periode in m'n leven, de periode dat ik zegmaar MET die track leefde.. elke dag minstens een paar keer die track luisterde enz..
Maarja.. hoe gaat dat spreekwoord ook al weer... iets met smaak... en twisten ofzo? ;) ;)

Back