Origineel geplaatst door Acidfever
Wat is naar jouw mening het mooiste pedaalvormige overstuurapparaat dan? (Nu ben ik nieuwsgierig geworden natuurlijk!)
Da's een hele moeilijke vraag. Dit omdat er veel verschillende dingen gemaakt zijn met verschillende toepassingen in het achterhoofd.
Als je een Jimi Hendrix scheurgeluid wilt hebben kom je niet weg met een Boss DS1 pedaalte. Dan moet je een vrij heftige Fuzz hebben (Dallas Arbiter/Dunlop Fuzz Face of een MXR Blue Box ofzo).
Voor bluesy sounds zou ik een Ibanez TS9 Tube Screamer aanraden.
Voor een mooie strakke lead tone en een gematigd heftig akkoorden geluid is de Chandler Tube Driver erg geschikt (luister naar Pink Floyd).
De Electro Harmonix Big Muff en Colorsound Tone Bender zijn 2 zeeer heftige scheurpedalen. Echte "wegblazers". 1 keer stampen en je hele mix zit vol

. Dat kan natuurlijk ook erg onhandig zijn. Er zit weinig definitie in het geluid en net wat ik zeg...het trekt je hele mix leeg. (desondanks toch erg mooie dingen!!)
Maar goed ff terug naar het onderwerp. Je wilde een subtiele oversturing voor synths in hardware formaat.
Ik zou dan voor de Tube Sceamer, MXR Distortion+, Tube Driver of Vox overdrive gaan.
Ik kan ook wel Maestro, Electro Harmonix Hottubes of Dallas Arbiter aanraden, maar dat exotica die heel duur zijn en die verschrikkelijk moeilijk te vinden zijn, dus ik denk niet dat je daar wat aan hebt.
Begrijp me niet verkeerd. De spullen die eerder in deze thread genoemd zijn zijn niet slecht. Ik wilde alleen maar aangeven dat er meer is dan 19 inch.....veeeeeel meer
Wie wilt is altijd welkom langs te komen om een hele sloot pedalen e.d. uit te komen proberen.