19" analoge distortion (dus geen pedaal)

Re: Re: Of koop voor € 50,-...

Re: Re: Of koop voor € 50,-...

Toevallig niet. Het is een mainstream jazz-bandje, nog niet echt aan weg timmerend, en ook nog naamloos.

Origineel geplaatst door Carnivore
Conklin bass toevallig ??

19" Distortion

19" Distortion

19" Distortion

Ik adviseer je eens te luisteren naar wat gitaar fx units, de 19 inches dan

nog andere 19" distortion suggesties ?

Tech 21 sansamp psa , 19" , Amerikaans en analoog

Wat is dat toch met dat 19 inch? Dat iets 19 inch is heeft toch helemaal niets met de mogelijkeden/geluid te maken? Er zijn zo verschrikkelijk veel mooie pedalen en gitaaramps gemaakt. Waarom overweeg je dat niet? Ik gooi mijn synths regelmatig door een gitaar versterker of gitaar pedaal. Dat kan gewoon subtiel of superbruut toegepast worden. Daar heb je echt geen 19" voor nodig. Een gitaarversterker is misschien wat prijzig en omslachtig voor datgene dat je wilt, maar een pedaal kan je mooi op de grond leggen en met je voeten bedoenen...handig!!

Re: 19" Distortion

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Wat is dat toch met dat 19 inch? Dat iets 19 inch is heeft toch helemaal niets met de mogelijkeden/geluid te maken? Er zijn zo verschrikkelijk veel mooie pedalen en gitaaramps gemaakt. Waarom overweeg je dat niet? Ik gooi mijn synths regelmatig door een gitaar versterker of gitaar pedaal. Dat kan gewoon subtiel of superbruut toegepast worden. Daar heb je echt geen 19" voor nodig. Een gitaarversterker is misschien wat prijzig en omslachtig voor datgene dat je wilt, maar een pedaal kan je mooi op de grond leggen en met je voeten bedoenen...handig!!

handig voor in je rackie , om mee te nemen misschien ?

handig voor in je rackie , om mee te nemen misschien ?

Dat begrijp ik, maar pedalen zijn niet zo verschrikkelijk groot en zwaar hoor. Dat valt reuze mee.
Wat ik bedoel is dat het soms handiger is ook de wat minder voor de hand liggende opties te verkennen. Niet dat ik het nu allemaal zo goed weet, maar in het specifieke geval van oversturingen heb ik redelijk wat ervaring. (dit omdat ik ergens tussen de 10 en 20 verschillende oversturingsunits in mijn bezit heb). Mijn ervaring is dat de mooiste oversturingen in pedaalvorm mijn gemaakt....niet 19 inch.
Vandaar mijn misschien wat omslachtige verhaal.:)

Dat begrijp ik, maar pedalen zijn niet zo verschrikkelijk groot en zwaar hoor. Dat valt reuze mee.
Wat ik bedoel is dat het soms handiger is ook de wat minder voor de hand liggende opties te verkennen. Niet dat ik het nu allemaal zo goed weet, maar in het specifieke geval van oversturingen heb ik redelijk wat ervaring. (dit omdat ik ergens tussen de 10 en 20 verschillende oversturingsunits in mijn bezit heb). Mijn ervaring is dat de mooiste oversturingen in pedaalvorm mijn gemaakt....niet 19 inch.
Vandaar mijn misschien wat omslachtige verhaal.:)

Wat is naar jouw mening het mooiste pedaalvormige overstuurapparaat dan? (Nu ben ik nieuwsgierig geworden natuurlijk!)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Acidfever
Wat is naar jouw mening het mooiste pedaalvormige overstuurapparaat dan? (Nu ben ik nieuwsgierig geworden natuurlijk!)

Da's een hele moeilijke vraag. Dit omdat er veel verschillende dingen gemaakt zijn met verschillende toepassingen in het achterhoofd.
Als je een Jimi Hendrix scheurgeluid wilt hebben kom je niet weg met een Boss DS1 pedaalte. Dan moet je een vrij heftige Fuzz hebben (Dallas Arbiter/Dunlop Fuzz Face of een MXR Blue Box ofzo).
Voor bluesy sounds zou ik een Ibanez TS9 Tube Screamer aanraden.
Voor een mooie strakke lead tone en een gematigd heftig akkoorden geluid is de Chandler Tube Driver erg geschikt (luister naar Pink Floyd).
De Electro Harmonix Big Muff en Colorsound Tone Bender zijn 2 zeeer heftige scheurpedalen. Echte "wegblazers". 1 keer stampen en je hele mix zit vol :D . Dat kan natuurlijk ook erg onhandig zijn. Er zit weinig definitie in het geluid en net wat ik zeg...het trekt je hele mix leeg. (desondanks toch erg mooie dingen!!)

Maar goed ff terug naar het onderwerp. Je wilde een subtiele oversturing voor synths in hardware formaat.
Ik zou dan voor de Tube Sceamer, MXR Distortion+, Tube Driver of Vox overdrive gaan.
Ik kan ook wel Maestro, Electro Harmonix Hottubes of Dallas Arbiter aanraden, maar dat exotica die heel duur zijn en die verschrikkelijk moeilijk te vinden zijn, dus ik denk niet dat je daar wat aan hebt.

Begrijp me niet verkeerd. De spullen die eerder in deze thread genoemd zijn zijn niet slecht. Ik wilde alleen maar aangeven dat er meer is dan 19 inch.....veeeeeel meer :)

Wie wilt is altijd welkom langs te komen om een hele sloot pedalen e.d. uit te komen proberen.

de heer (neem ik ff voor het gemak aan) Ophidian vroeg om een 19" distortion , dus zal hij hem in zijn rack willen plaatsen .
als ik nog een fx zou zoeken zou ik ook een 19 " willen . omdat die dan ook netjes in mijn rackie past , mijn doos is nog niet vol , dus kan er nog wat bij , een los pendaaltje is weer iets extra's om mee te nemen .
qua gewicht maakt het natuurlijk niets uit , maar als je alles compact in je 19 " doos zet , is dit een stuk makkelijker vervoeren , toch ?
helemaal als je gelijk je voedingen er in verwerkt.
tuurlijk is het aanbod groter als je naar alle distortion doosjes bekijkt . maar de heer Ophidian zoekt een negentien inch .

Da's een hele moeilijke vraag. Dit omdat er veel verschillende dingen gemaakt zijn met verschillende toepassingen in het achterhoofd.
Als je een Jimi Hendrix scheurgeluid wilt hebben kom je niet weg met een Boss DS1 pedaalte. Dan moet je een vrij heftige Fuzz hebben (Dallas Arbiter/Dunlop Fuzz Face of een MXR Blue Box ofzo).
Voor bluesy sounds zou ik een Ibanez TS9 Tube Screamer aanraden.
Voor een mooie strakke lead tone en een gematigd heftig akkoorden geluid is de Chandler Tube Driver erg geschikt (luister naar Pink Floyd).
De Electro Harmonix Big Muff en Colorsound Tone Bender zijn 2 zeeer heftige scheurpedalen. Echte "wegblazers". 1 keer stampen en je hele mix zit vol :D . Dat kan natuurlijk ook erg onhandig zijn. Er zit weinig definitie in het geluid en net wat ik zeg...het trekt je hele mix leeg. (desondanks toch erg mooie dingen!!)

Maar goed ff terug naar het onderwerp. Je wilde een subtiele oversturing voor synths in hardware formaat.
Ik zou dan voor de Tube Sceamer, MXR Distortion+, Tube Driver of Vox overdrive gaan.
Ik kan ook wel Maestro, Electro Harmonix Hottubes of Dallas Arbiter aanraden, maar dat exotica die heel duur zijn en die verschrikkelijk moeilijk te vinden zijn, dus ik denk niet dat je daar wat aan hebt.

Begrijp me niet verkeerd. De spullen die eerder in deze thread genoemd zijn zijn niet slecht. Ik wilde alleen maar aangeven dat er meer is dan 19 inch.....veeeeeel meer :)

Wie wilt is altijd welkom langs te komen om een hele sloot pedalen e.d. uit te komen proberen.

Ik heb een tijdje geleden een custom made "Acid Screamer" gekocht bebaseerd op de TS808. Ik vind deze erg fijn klinken en ik denk ook wel dat ik daarmee in de goede richting zit.

Dit soort dingen hebben inderdaad meer charme dan een amp modeler. Een amp modeler is wel een stuk makkelijker natuurlijk....

Wat is dat toch met dat 19 inch? Dat iets 19 inch is heeft toch helemaal niets met de mogelijkeden/geluid te maken? Er zijn zo verschrikkelijk veel mooie pedalen en gitaaramps gemaakt. Waarom overweeg je dat niet...
Het is maar wat je het fijnst werken vindt.
In mij geval vind ik pedalen alleen maar lastig; zoeen los dingetje wat je snel kwijt kan raken, dat het wéér zoeen doosje is op je al zo volle bureau met gear, en daardoor vooral naar mijn mening onpraktische jack connectors aan de twee zijkanten waardoor het toch meer ruimte nodig heeft, niet te vergeten dus meer kabels op je werkblad.
Maar wat ik vooral jammer vind is dat pedaaltjes meestal maar 3 knoppen hebben om je geluid mee te tweaken, 19 inches hebben meestal wat meer mogenlijkheden.

mijn 23 rupy...

Re: Re: 19" Distortion

Origineel geplaatst door Exorbis
Maar wat ik vooral jammer vind is dat pedaaltjes meestal maar 3 knoppen hebben om je geluid mee te tweaken, 19 inches hebben meestal wat meer mogenlijkheden.

Ach, meer heb je volgens mij ook niet nodig om een distortion in te stellen :)

Maar als de topicstarter toch voor een 19" bak wil met redelijk wat mogelijkheden voor niet te veel geld, dan denk ik dat de Akai MFC-42 echt geen slechte optie is. Volledig analoog filter dat (naar mijn mening) zeker niet verkeerd klinkt met als bonus een instelbare distortion. Het is alleen even uitkijken met de resonantie op deze bak want die is helaas wat te agressief; een potentiele speakervreter dus. Verder volgens mij wel een aanrader.

Re: Re: Re: 19" Distortion

Re: Re: Re: 19" Distortion

Origineel geplaatst door Hooihuis
Ach, meer heb je volgens mij ook niet nodig om een distortion in te stellen :)

Maar als de topicstarter toch voor een 19" bak wil met redelijk wat mogelijkheden voor niet te veel geld, dan denk ik dat de Akai MFC-42 echt geen slechte optie is. Volledig analoog filter dat (naar mijn mening) zeker niet verkeerd klinkt met als bonus een instelbare distortion. Het is alleen even uitkijken met de resonantie op deze bak want die is helaas wat te agressief; een potentiele speakervreter dus. Verder volgens mij wel een aanrader.

Kan niet aggressief genoeg zijn :duivels:

Maare Conrad, zoek eens naar een gebruikte Boss GL-100... ik heb er 1 gekocht op ebay echt voor weinig (48 itt) en dat ding is echt vet... je kan er je mix wat mee exciten totaan extreem ranzig distorten en vernagelen... lekkere vintage distortion in 19"formaat (1989).

Nog 4 tracks en er komt een CDtje richting Meta4 kan je hem zelf horen hehe :walker:

Origineel geplaatst door dione
yo Ophidian,

Wat dacht je van een Sherman Filterbank ( 2 ) ?

Of je geluid door een input van een synth halen ( als die dr 1 heeft ) ?

( P.s.: Nog veilig thuis gekomen uit Lelystad ?;) )

Sorry hoor dat ik ut vraag maar hoe bedoel je eigenlijk dus van output van je meng naar je input synth ??

Origineel geplaatst door E-Mash
Sorry hoor dat ik ut vraag maar hoe bedoel je eigenlijk dus van output van je meng naar je input synth ??

nou,gewoon een signaal door de input van je synth halen...veel synths hebben inputs (Virus,Nova etc.)

Origineel geplaatst door dione
nou,gewoon een signaal door de input van je synth halen...veel synths hebben inputs (Virus,Nova etc.)

Ach so , thanx weer wat geleerd heheh :geslaagd:

Een grandioze pre-amp multi-FX is de Zoom 9050.

Zie de reacties op Harmony-Central: http://www.harmony-central.com/Effects/Data/ZOOM/9050-01.html

Ik heb hem zelf, maar doe hem sowieso niet weg! Hij is voor van alles te gebruiken, maar eigenlijk gemaakt voor gitaar (natuurlijk!). Hij heeft 9 verschillende FX, waarvan je er 8 tegelijk kunt schakelen, zoals EQ, distortion, overdrive, pitch-shift, noise-reduction en amp-simulation. Hij heeft naast de gitaar input speciaal een input aan de achterzijde, om hem o.a. te gebruiken als aux apparaat. Daar kun je dan bv je synth-signalen insturen, en dan stereo retour.

Nieuw bestaat 'ie niet meer, maar als je hem 2de hands ergens kunt vinden, zou ik het meteen doen.
Prijsindicatie: nieuw was 'ie omgerekend ruim € 1000.

Succes met zoeken

Origineel geplaatst door Exorbis
Het is maar wat je het fijnst werken vindt.
In mij geval vind ik pedalen alleen maar lastig; zoeen los dingetje wat je snel kwijt kan raken, dat het wéér zoeen doosje is op je al zo volle bureau met gear, en daardoor vooral naar mijn mening onpraktische jack connectors aan de twee zijkanten waardoor het toch meer ruimte nodig heeft, niet te vergeten dus meer kabels op je werkblad.

mijn 23 rupy...

en niet onbelangrijk....

MIDI

my 19" uber alles eurocent.. (niet tekno maar t past wel in een rack)

Back