release releasen

The Echelon

Nieuwkomer
heeft er iemand een link naar een platenmaatschappij die nog de moeite neemt om je track te beluisteren en evt uitbrengen ?

stijl. minimal/techno/trance

nou er zijn er zat hoor, als het maar bij het label past en dat is ook niet in een hokje te plaatsen...als je steeds geen reactie terug krijgt is of de track niet goed genoeg, of het past niet genoeg bij het label...

ik geloof niet dat dat antwoord is op zn vraag

ik ken geen labels in dat genre, maar bekend is toch dat als je iets opstuurt dat je op de grote hoop komt van alle zolderkamerproduktiedemo's

ik krijg hier dagelijks stemdemo's.. ik kan ze echt niet allemaal afluisteren
dat doe ik alleen als ik via via getipt wordt oid.. of als iemand me belt. maar een cd in een envelop valt hier net zo op als een zandkorrel in de sahara

Volgens de kenners op de Amsterdam Dance Event is het afhankelijk van twee dingen: kwaliteit en gunnen. Je zult dus eerst een goede track moeten maken, en dan moeten zij zin hebben om er in te investeren. Goeie tracks zijn er vreselijk veel dus is het altijd handig persoonlijk contact op te bouwen, bel eens, maak sowieso wat bijzonders van je demo of duw een Dj na een feestje een demo in de handen. Heb je een grotere kans schat ik dan dat je wat opstuurt en op de grote stapel belandt.

toch krijg ik ook wel vaak gewoon netjes reactie op mijn saaie cd'tjes in een saaie envelop. (zeg 50%)

Stuur je demootje gewoon naar alle labels die je kent, hoe meer labels, des te groter de kans dat iemand het luistert. Voor de rest: veel geluk. De meeste labels voelen het huidige dal van onze economie ook, dus is het de vraag of ze risico willen lopen...

Nou zit ik niet zo in het dance genre met mijn muziek.
Maar zijn er ook labels die gewoon songs zoeken voor artiesten waar je die aan kan verkopen?

Die stijl maak en draai ik ook. Ik heb alle adressen van de platenhoezen overgenomen over anders wel opgezocht op internet. Daar allemaal CDtjes heengestuurd en dan krijg je vanzelf wel reeactie. Kan soms goed 2 of 3 maanden duren zelfs. Maar ik heb van bijna alle labels nog een reactie gekregen [van Black Hole en Purple Eye niet].
Vergeet ook Engeland niet!!! Die stijl is daar veel populairder. M'n muziek wordt door Nederlandse labels wat meer "ge-negeerd", maar uit Engeland krijg ik echt goede reacties altijd. Hier in Nederland overheerscht de commercie helaas wat meer.

Voorbeeld uit real-life
hier wordt gezegd:"de break is te lang, mensen in een discotheek vinden dat niks / ik mis iets herkenbaars waardoor deze minder zal verkopen";
in Engeland wordt ie door James Grant & Ben Lost tot demo van de maand gemaakt bij Ministry of Sound

tja :erm:

Maar kijk dus veel op je platenhoezen [mits je die hebt?], meestal zetten labels daar hun adressen wel op...

Origineel geplaatst door bombario
Volgens de kenners op de Amsterdam Dance Event is het afhankelijk van twee dingen: kwaliteit en gunnen.

ben je net als ik ook met een groot anti-gevoel daar weggegaan?

dat verhaal over buma stemra... de manier van netwerken... iemand aanspreken van een bookingskantoor die erg arrogant overkwam en vertelde dat ie zich alleen maar stoort op aankomend talent :stupid (door zn arrogante houdingjaagt ie juist het aanstormend talent weg!!!)... de enige 2 onderwerpen welke ik leukl vond was de workshop hardware vs software en het beluisteren van de ingeleverde demo's door een panel ... al met al kan ik mn geld nog terug krijgen?

@The Echelon tjeck je PM voor het email adres van Gideon van Anticlub voor mp3 demo's

Origineel geplaatst door sms303
ben je net als ik ook met een groot anti-gevoel daar weggegaan?

Nee hoor, ik heb daar mn huidige publisher ontmoet, en toch wel een aantal mensen ontmoet waar ik nu wat mee heb. Je moet natuurlijk wel beseffen dat de meesten er gewoon voor zaken komen, dus gewoon om geld te gaan verdienen(aan anderen)

Je moet het gewoon simpel zien. Hoe slecht het ook gaat met de economie, die labels moeten met releases blijven komen. Zo verschrikkelijk veel goeie muziek wordt er niet gemaakt dus als je iets goeds hebt dat bij een label past is de kans groot dat ze het uitbrengen. Doen ze het niet,,,, ga je lekker naar de volgende,, lukt dat ook niet? NIeuwe tracks maken, weer rond sturen, net zolang tot het wel lukt. Lukt dat na 2 jaar nog niet, dan breng je het lekker zelf uit.

Zorg alleen wel dat de druk om iets uit te brengen en de afwijzingen van de labels je creatieve flow niet belemmeren.

Origineel geplaatst door bobaphat

Zorg alleen wel dat de druk om iets uit te brengen en de afwijzingen van de labels je creatieve flow niet belemmeren.

en teken niet te snel iets om maar wat uit te kunnen brengen...

Back