draai knoppen op synt.

erikje

Ingeburgerd
hallo ik gebruik mijn yamaha djx 1 voor midi in het programma fruityloops, maar als ik nu aan mijn knoppen draai(cutoff, reconance, assign enz enz. dan gebeurd er verder nix ,met de klank van de vst synt die ik geselecteerd heb in fruitloops zoals ( de sytrus, wasp, simsynth)
heb ik daar een speciaal midie keyboard voor nodig die dat wel kan?? want ik heb ook een m-audio radium 49 gezien op internet en die heeft ook diverse draai knoppen dus zou het daar wel mee lukkenwant ik vindt het maar ruk dat ik steeds met me muis in het programma aan de knoppen moet draaien en zo ja wil dat dan met alle software zoals cubas sx reason

Ik heb vroeger ook de DJX gebruikt met Fruity, gaat prima!
Licht het midi ledje in Fruity op als je aan een knop draait? Kan je samples triggeren met je toetsen? Zo ja dan kan het gewoon. Het ledje zit tussen de menu optie "Help" en je hoofd volume/pitch schuif op je scherm, de rest moet te vinden zijn in de handleiding!

als ik een toes ik druk brand het midi lampje wel maar als ik aan de knoppen draai gebeurd er nix net zoals met de ribbon controller. het pich blend wiel werkt wel net zoals de arpeggiator dat is het enige .wat moet ik instellen dat de draai knopen op me keyboard ook in fruityloops werken .......????????:confused:

as k me goed herinner moet je erges op zon fruityloops knoppie rechtsklikken ofzo en learn kiezen..
als je dan aan n djx knop draait, weet fruity dat ie voortaan die knopjes op lkaar moet laten reageren zeg maar

heb fruity niet installed dus weet nie precies welke optie t is

Origineel geplaatst door xpanded stereo
Dit is niet helemaal je vraag maar....een bcr2000 is wel een goede oplossing voor knoppen...125,- voor een vete unit! ;)

149 euro Behinger heeft alle prijzen verhoogd per 1 januari! Bastards!

Misschien moet je bij je plugin ff klikken op "Link to controller" bij de rechtermuis van de knop.. Als die er niet staat moet je ff bij "browse all parameters kijken" ofzo.. Als er nu een klein venstertje verschijnt moet je aan een knop op je synth/keyboard draaien om FL te laten weten met welke knop je de VST knop wil aansturen. Werkt bij mij goed met mn KS, alleen moet ik het elke x opnieuw inprogrammeren.. Als ik het wil gebruiken

Wat een gedoe. De Novation Remote SL doet dat allemaal automatisch met 'automapping'. Aansluiten, en het apparaat wijst alles automatisch toe in Cubase, Logic, Reason, binnenkort Ableton: de mixer, de sequencer, de plugins, allemaal automatisch en zichtbaar op de LED schermen.

Origineel geplaatst door maar
Wat een gedoe. De Novation Remote SL doet dat allemaal automatisch met 'automapping'. Aansluiten, en het apparaat wijst alles automatisch toe in Cubase, Logic, Reason, binnenkort Ableton: de mixer, de sequencer, de plugins, allemaal automatisch en zichtbaar op de LED schermen.

ok Tof maar hoe moet hij dat nou doen met die djx.
weet dan niemand hoe je dat kan instellen bij fruityLoops?

Je hebt wel eens dat je bijv. een midikanaal moet toewijzen aan je klavier (in sequencer control) om noten die je speelt op te nemen in de sequencer en 1tje om de parameters aan te sturen (bijv draaiknopjes&schuifjes). Je gebruikt dan dus 2 verschillende midikanalen die wel allebei op het zelfde getal mogen staan. Zo kan je bijv een Evolution UC33 gebruiken om je mixer aan te sturen en een klavier om in de sequencer op te nemen binnen 1 software-pakket. Ik weet niet wat voor termen daarvoor worden gebruikt in FL maar je moet het eens in die hoek zoeken..

k'heb zelf duidelijk geen FL

Als het midi-in lampje in Fruity niet gaat branden komt er dus geen midi in.
Waarschijnlijk sturen je DJX knoppen dan geen midi uit.

Vergelijkbare discussies

Back