Fantom X7 doet RAAR!

robbie50

ferkeert lit
Hallo,

Mijn X7 doet raar....
Als ik sampels van mijn geheugen kaart wil lezen gaat het SCROLLEN in de lijst bijzonder TRAAG!
Scroll ik door de "interne" lijst met sampels dan gaat dit perfect....
Deze "fout" had ik eerst niet...
Wat heb ik al gedaan;
- Andere geheugenkaart geprobeert!
- Format geheugen kaart op X7 meerdere malen geprobeert.
- Fabrieksinstellingen van X7 terug gezet
t.n.t. helpt niets!
Heeft iemand een TIP een ander IDEE?

Anders moet ik hem waarschijnlijk 3 weken missen........

graag reacties dan,

groet,

rob
=(=(

Laatst gewijzigd:
Re: Fantom X7 doet RAAR!

Origineel geplaatst door robbie50
Als ik sampels van mijn geheugen kaart wil lezen gaat het SCROLLEN in de lijst bijzonder TRAAG!

rob
=(=( [/B]

Is het niet zo dat het lezen vanaf een kaart die namen eerst in het interne geheugen van de Phantom geladen moet worden en dat gaat niet zo snel als dat het al in het geheugen staat??

Ik denk dat Robbie patches bedoelt en niet samples.
Ik heb dit verschijnsel overigens niet met mijn Fantom.

Nee!!!

Nee!!!

Nee Bart, Robbie bedoelt echt SAMPLES!!!!

rob
:)

Origineel geplaatst door Bartology
Ik denk dat Robbie patches bedoelt en niet samples.
Ik heb dit verschijnsel overigens niet met mijn Fantom.

Re: Re: Fantom X7 doet RAAR!

Re: Re: Fantom X7 doet RAAR!

Hentheman,

De Fantom is op dit punt inderdaad niet zo snel.....
maar.......als ik op de samplelijstknop druk duurt het 5/6 seconden voor ik de lijst zie!!!
DAT is veels te lang, vroeger zag ik hem direct.
Geprobeert met ander geheugen, maar dat maakt niet uit.
Dus m.i. een bug, foutje, in mijn X7.
Raar dat het nu pas optreed.........en rot dat hij weg moet.....=(
gelukkig is e.e.a. wel garantie, neem ik aan.......(nog geen jaar in mijn bezit)

groet,
rob

Origineel geplaatst door Hentheman5
Is het niet zo dat het lezen vanaf een kaart die namen eerst in het interne geheugen van de Phantom geladen moet worden en dat gaat niet zo snel als dat het al in het geheugen staat??

Ahh.... wel samples dus!

Samples inlezen duurt inderdaad wel even.
Volgens mij is er niets aan de hand. De Fantom functioneert verder toch zoals het hoort? Wat zou er dan moeten zijn?
Hoe meer samples in je list, hoe langer de Fantom erover doet om de door de lijst te scrollen.

niet inlezen....

niet inlezen....

Bart,
Nee het samples inlezen duurt even, dat is mij natuurlijk al bekend.....
Maar er is iets heel anders,
als ik druk op de knop samplelist duurt het 9 tot 10 (!!!) SEC. voordat ik de lijst zie!
Als ik vervolgens met de ronde- zwarte (dailwheel) een sample wil kiezen duurt het wel 5/6 sec. voordat hij op de juiste sample staat....en ze zijn dat allemaal UNLOAD!!!!!
Volgens mij ging dat vorige week een stuk sneller....
DAT is het probleem, en ik wilde je even spreken om te kijken of jij dat ook hebt....
vandaar.....

groet,

rob

Origineel geplaatst door Bartology
Ahh.... wel samples dus!

Samples inlezen duurt inderdaad wel even.
Volgens mij is er niets aan de hand. De Fantom functioneert verder toch zoals het hoort? Wat zou er dan moeten zijn?
Hoe meer samples in je list, hoe langer de Fantom erover doet om de door de lijst te scrollen.

het is dus echt zo!

het is dus echt zo!

Jawel, er is een probleem met mij X7
Gisteren even, met Bart, getest.....en al bij het indrukken van de knop samplelist is het duidelijk....
Bart ziet gelijk zijn lijst staan en bij mij duurt het 9/10 seconden!!!!
Dus.....hij gaat terug naar de Dealer in Belgiƫ.......

ik hou jullie op de hoogte....

rob
=(

EEhhh....Rob, heb je de Phantom al eens opnieuw in de fabrieks-begin stand teruggezet? (Ik bedoel totale reset) ?

jawel.....leesmaar..

jawel.....leesmaar..

Mijn X7 doet raar....
Scroll ik door de "interne" lijst met sampels dan gaat dit perfect....
Deze "fout" had ik eerst niet...
Wat heb ik al gedaan;
- Andere geheugenkaart geprobeert!
- Format geheugen kaart op X7 meerdere malen geprobeert.
- Fabrieksinstellingen van X7 terug gezet

groet,

rob

Als ik je goed begrepen heb had je eerst een andere geheugen kaart die het wel goed deed...toch? Ik heb geen enkel probleem met het lezen van samples van CARD locaties. Hoe groot zijn die samples trouwens? Wellicht dat, als je een sample selecteert deze eerst (deels) ingelezen wordt waardoor het scrollen bij grotere samples langer duurt. Wat je anders een moet proberen: knikker als je samples er uit en maak daarna een 2 kleine skipback sampeltjes van 1-2 seconden. Heb je het probleem dan ook?

...ik wordt niet begrepen!!!!! ;)

...ik wordt niet begrepen!!!!! ;)

Sjaak,

Jawel, ook DAT heb ik al uitgeprobeerd.......
Maar er is ECHT iets aan de hand!!
DE X staat ook netjes in zijn orginele doos (had ik bewaard, slim hƩ) hier klaar om morgen op stap te gaan......

Als ik op mijn samplelist knop druk duurt het echt 6 tot wel 9 seconden!!!!! voordat ik de lijst zie!
En dat hoort helemaal niet, gisteren samen met "bartology" gecontroleerd......
Ik was altijd gewend dat ik die lijst vrij direct zag.......maar dat is dus helemaal niet meer het geval......
Maar ik hou jullie allemaal in deze topic op de hoogte......
Op Fantomized was een gebruiker in de USA die hetzelfde probleem had, echter vanaf het begin (vanaf de aanschaf) dus hij wist helemaal niet dat dit anders kon......

groet,

rob
=(

Laatst gewijzigd:
X7 is, in orginele verpakking, zijn reis begonnen

X7 is, in orginele verpakking, zijn reis begonnen

Zo, nu kan ik toch niet meer spelen dus ga ik maar een verslag schrijven, voorzover mogelijk, van het gemis van mij X7
In orginele verpakking, wie wat bewaard heeft wat, is mijn X7 begonnen aan zijn reis.
Gisteren naar de dealer gebracht en daar heeft hij/zij (wat is een X7 eigenlijk qua geslacht?) de nacht doorgebracht......
En vanmiddag, als de ijzel maar geen roet in het eten gooit, gaat hij op weg naar Belgiƫ.
Volgens mijn dealer is hij volgende week gerepareert weer terug.......ik ben benieuwd en geloof daat niet zo in, maar ik heb dan ook totaal GEEN ervaring met reparatie door Roland.
Jullie wel? (graag reactie!!!)
Als ik hoor, erachter ben, WAT het euvel was/is zal ik dit hier berichten......
misschien zijn, of komen, er meer gebruikers die er last van krijgen.
Ik had hem teslotte 11 maanden in gebruik zonder enige storing of aanleiding....
U hoort van mij

(heb ik nog ergens zo'n Casiodingetje met blieptjes om toch te kunnen spelen????)

groet,

rob

:confused:

Dank je, ik hoop dat dat ook....

Dank je, ik hoop dat dat ook....

bij mijn X7 van toepassing is!

rob

nee.....

nee.....

ik heb helemaal geen Casiodingetje liggen hier........
dan ga ik zelf maar zingen........
zoiets als;
"maak een trek met je bek"

groet,

rob

X7 vervolg......

X7 vervolg......

Het wordt een "eenzaam" week-end zonder mijn X7....
Terwijl mijn hoofd(t) vol zit met de mooiste melodieƫn, welke ik niet kan vertalen in muziek.....
=(
Maar zijn er meer forumleden die positieve ervaringen hebben met de reparatiedienst van Roland?
Ik wens jullie veel genoegen op jullie wonderschone instrumenten toe.....ik blijf wel wachten..........helemaal alleen....
=(

rob

Laatst gewijzigd:
zondagmiddag

zondagmiddag

Zondagmiddag spieter,pater, spetter
omdat ik niets te doen heb, verveel ik mij te pletter
en omdat ik op mijn X7 niet spelen mag (kan)
is zo'n Zondag voor mij.....de rotste dag!!!!!

rob

en niemand deelt mijn verdriet....

en niemand deelt mijn verdriet....

Gelukkig, jawel GELUKKIG, mocht ik vandaag werken.......anders was mijn dag zinloos geweest....
Vanmiddag even met Roland gebelt.......of ze ook naar mijn LCDschermpje willen kijken, vanaf de aankoop zitten hier wat stofjes onder.
Zouden ze doen, ze hadden nog NIETS aan mijn X7 gedaan.......gaan ze morgen pas doen......
(en is hij dan woensdag terug...?????...ik geloof het niet)
Misschien hou ik jullie nog een week bezig met deze onzin, of wordt ik weggehaalt van deze site en zullen jullie het nooit weten.....

Ik ga door met LIJDEN!
:confused:

Je gelooft dit niet!!!!

Je gelooft dit niet!!!!

:(
Echt waar.......ik bel vandaag naar Roland om te horen hoe en wat......
en wat denk je........mijn X7 is daar helemaal NIET!!!!!

Ik bel mijn dealer.......blijkt dat hij al die tijd daar heeft gestaan, vergeten mee te geven aan de bezorger van Roland....
VERGETEN? VERGETEN!! :stupid :stupid :stupid

Dat houdt dus in dat hij MORGEN pas naar Belgiƫ gaat......
HELP ik wordt GEK!:r ;{ }:| :kont:

(nog een extra week zonder!!)

rob

Back