Equinoxe 9-17 door Electronalin

macintox

Amateurpiraat
Ik weet niet of het hier al eerder ter sprake is gekomen (ik heb gezocht!) maar ik wilde even iets met jullie delen waarvan ik denk waarvan het met vlagen briljant is!
Ik heb hier niets mee te maken: alle credits gaan naar Electronalin.
Jarre fans opgelet, hier komt Equinoxe 9-17.
Ik zou graag willen weten hoe jullie over denken en of jullie zulke concepten kunnen waarderen.
Ik wacht gespannen reacties af! Ik ben verslingerd aan track 04 en track 09!

Attachments

• captured.jpg
    captured.jpg
    139,9 KB · Bekeken: 112
Das behoorlijk indrukwekkend.

Maar ik probeer info te vinden over de muziek maar er zit totaal geen structuur in de site.
Weet jij wie dit maakt?

Ik heb hier zo'n dubbel gevoel bij.
Enerzijds is het wel knap gedaan, en je kan het beschouwen als een 'ode aan'...
Maar aan de andere kant is het toch een beetje stelen hee, niet? :D

Gemengde gevoelens hier.....

Enerzijds zit het knap in elkaar, hoewel op sommige momenten net niet, klinkt het net even onaf of amateuristisch....vind ik dan hè....
Anderzijds kan de muziek van Jarre mij bij momenten in totale vervoering brengen en die momenten heb ik niet bij deze tracks.
Het is zeker niet onaardig of onaangenaam om naar te luisteren, maar krijg daarna wel de neiging om 'The real thing' op te zetten (een neiging waar ik inmiddels vol overgave aan heb toegegeven).

Ik doe het niet na, maar dat vind ik persoonlijk geen maatstaf.

Al met al zeker niet vervelend om naar te luisteren, maar heeft het voor mij toch net niet

groet

Tom

Tja, ik wilde net optypen wat Tom32 al heeft getypt.
Dat hoeft dus al niet meer, we zijn het eens... ;)

@tom32: amen

Toen ik de eerste track beluisterde vond ik het veelbelovend, maar na verloop van tijd werd het toch een beetje een net-niet-equinoxe brij van klanken/melodielijnen. Ik mis een beetje een structuur.

Desalwelteplus: toch leuk om even gehoord te hebben.

P.S. zelfs met twee vingers in mijn neus zou ik dit niet kunnen; want dat speelt zo verdomt lastig 8o)

Ik hoop dat ik hieronder een beetje kan uitleggen waarom ik het niet onaardig vind.
Ik hou van Jarre early works. Zijn nieuwe werk koop ik nog wel maar naar 2 keer luisteren belanden ze toch in de CD kast waar ze vervolgens enkele jaren stof gaan happen. Ik vind het harstikke leuk dat iemand opgestaan is en zegt: Als Jarre niets meer doet, dan doe ik het wel! Hulde!
Dit album geeft me beetje het Tubular Bells 2 gevoel (en daar moest ik ook heel erg aan wennen). Het was allemaal wel wat bekend, maar ergens ook weer niet. In ieder geval wel verfrissend. Bekende thema's, maar ergens ook weer niet. Ik vind het altijd leuk om andere interpretaties te horen omtrend thema's of concepten. Dit verrruimt immers je eigen blikveld ook.
Er zijn mensen die zeggen dat ze dit niet nadoen - joh, ik zou het lef niet eens hebben om aan zoiets te beginnen.
Heb hem al 4 keer geluisterd en kan niet zeggen dat ik het slecht vind.
Ik mail hem/haar even en vragen wat de bedoeling is van dit album.
Ich glaube schon das mein Deutsch ausreichend genug ist :D

Origineel geplaatst door macintox
Ik hoop dat ik hieronder een beetje kan uitleggen waarom ik het niet onaardig vind.
Ik hou van Jarre early works. Zijn nieuwe werk koop ik nog wel maar naar 2 keer luisteren belanden ze toch in de CD kast waar ze vervolgens enkele jaren stof gaan happen. Ik vind het harstikke leuk dat iemand opgestaan is en zegt: Als Jarre niets meer doet, dan doe ik het wel! Hulde!
Dit album geeft me beetje het Tubular Bells 2 gevoel (en daar moest ik ook heel erg aan wennen). Het was allemaal wel wat bekend, maar ergens ook weer niet. In ieder geval wel verfrissend. Bekende thema's, maar ergens ook weer niet. Ik vind het altijd leuk om andere interpretaties te horen omtrend thema's of concepten. Dit verrruimt immers je eigen blikveld ook.
Er zijn mensen die zeggen dat ze dit niet nadoen - joh, ik zou het lef niet eens hebben om aan zoiets te beginnen.
Heb hem al 4 keer geluisterd en kan niet zeggen dat ik het slecht vind.
Ik mail hem/haar even en vragen wat de bedoeling is van dit album.
Ich glaube schon das mein Deutsch ausreichend genug ist :D

Dat vind ik nou ook ;) Al draai ik de latere werken van JMJ ook.

zit er nu naar te luisteren, inderdaad.. lijkt wel een equinox 2 idee, best leuk gedaan, wou dat ik al zover was in mijn pogingen tot muziek maken, al was het alleen al productioneel gezien.

:koffie:

Ik vraag mij af hoelang deze muziek op die site blijft staan. Dit riekt wel heel erg naar plagiaat. Het zou me niks verbazen als Jarre hiertegen gerechtelijke stappen gaat ondernemen. Dus wees er snel bij... ;)

Origineel geplaatst door Unic
Dit is geen plagiaat. Tis eigen muziek. zelf gemaakte geluiden. en dat mag

ik vind het leuk, maar niet super mooi. Zoals al gezegt. ik mis hier het echte gevoel bij wat ik bij jarre wel heb.

Ik denk dat de uitvoerder geen super-de-luxe studio heeft met Lexicon's 480 / 960. Jarre heeft dat wel. Deze jongen heeft alles zelf moeten doen.

Eehh... de gemiddelde (slaapkamer) studio heeft meer spullen dan Jarre destijds toen hij Equinoxe maakte. En Lexicons 480 enz. bestonden toen nog helemaal niet.

Volgens mij schieten een paar mensen hier het geheel voorbij. Het hoeft niet als Jarre te klinken, want het is geen Jarre! Het hoeft geen warm-oei-ik-heb-kippenvel-gevoel te kweken, want het is geen Jarre. Het is werk van iemand die geinspireerd is door Jarre, en verder borduurt op een een concept uit 1978. Daar hoef je geen eminent of minipops voor te hebben. Als het hart maar op de juiste plaats zit :D

edit: typo's

Laatst gewijzigd:
wat is dit Jarre in wonderland
nou dit is best wel leuk gedaan :D het is wel de sound van jarre
wat voor synth heeft hij hier voor gebruikt ??? of hoor ik hier een sample bak
jarre-einstieg.jpg

Laatst gewijzigd:
Dit vind ik dus zeer zeker de moeite van het beluisteren waard. :okdan:

En laten we niet vergeten; beter goed gejat dan rot gecomponeerd.

@macintox : Laat je nog even weten of je reactie krijgt.

Ik heb hem/haar gemaild, all we can do is wait!!

Hallo Elektronalin,

Erstmal möchte ich sagen das ich deine Musik (equinoxe 2) wirklich gut finde! Du sollst beim anfangen gedacht haben: Wenn Jarre es nicht macht, dann mache ich es schon!
Du sollst also gewußt haben das die Erwartungen von andere Leute hoch waren, aber ich finde das du es gut gemacht hast!

Wir diskutieren deine Arbeit auf https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?threadid=57547
Viele finden es gut!

Wir fragen dich ob es Möglich ist Equinoxe 2 zu kaufen, weil wir deine Musik gut finden und wir wollen dich unterstützen.
Auch möchten wir wissen welche Ausrüstungen du benutzt.

Mache so weiter, und ich hoffe das du dabei viel Spaß hast!

Met freundlichen Gruß

Macintox auf www.synthforum.nl

Ik vind 'm ook mooi, maar ik zie nog wel wat gaatjes waar er nog wat meer Jarre ingestopt kan worden :). Een ding is dat de tracks op Oxygene/Equinoxe misschien nog wat meer samenvloeien en een wat duidelijker thema hebben. Dit is lastiger te doen bij een Flash-player die moet preloaden.

Ik weet niet of 'ie ook de Solina, Smallstone, Minipops e.d. heeft - die heeft Jarre bij z'n Oxygene 7-13 wel gebruikt en dat geeft toch een beetje dat typische smaakje mee.

Back