Welke muziek op je begrafenis/crematie/etc.?

ik zat te denken aan:

days of our lives-Queen.

bohemian rhapsody-Queen.

barcelona-Freddie&Monserrat

Maar goed dat je dan dood bent:D maar ieder uiteraard ze eigen dingetje

Ik zat meer te denken aan ''De Nieuwe Wereld'' van Dvorak tijdens de dienst en daarna een dikke acid h:Puse party met alleen maar nummers die ik vet vind gedraaid door :dj::dj: die mij dan willen eren:D:D:D

Ik heb nog steeds dezelfe gedachte al sik heel lang geleden in dit topic schreef:

"Je bent dood, dus lekker boeiend wat voor muziek er zal klinken."

En een aanvulling:

Het meest logisch lijkt mij een stuk mooi klassiek. De mooiste uitvaart is ook een kerkdienst, daar draai je zowiezo geen popmuziek. Beter dat je dan het lokale koor laat zingen met het orgel erbij. Dat overtreft toch alle popmuziek, zeker als je in een kerk bent.

Een kaal uitvaartcentrum en popmuziek kan natuurlijk ook, maar denk dat vooral oudere familie leden dat liever anders gezien hadden. Maar uiteraard is het jou wens.

Ik loop(hopelijk) erg op de zaken vooruit, maar hier mijn lijstje:

Eiffel 65 - Voglia Di Dance All Night
Dione - Pain till I Die
D-Dr!ve - The Pain
Art of Fighters - Brace for Impact
Core Pusher - Fire Burnin
Misschien nog wat van m'n eigen nummers(als ik die tegen die tijd heb)

En ik wil zeker niet dat mijn uitvaart een droevige aangelegenheid wordt! Gewoon een Hardcorefeestje ofzo :okdan:

wow Xtrminator is dit je eerste bericht? Welkom:doei: en waarom in dit topic? Je kiest meteen de droefigste thread.......

wow Xtrminator is dit je eerste bericht? Welkom:doei: en waarom in dit topic? Je kiest meteen de droefigste thread.......

Sorry voor de offtopic reactie, maar ik wil toch even reageren op voorgaande post:

Bedankt! Ik heb ook al een topic gemaakt om mezelf voor te stellen, maar buiten dat topic is het m'n eerste post ja ;) Ik ben meer iemand die leest wat anderen te zeggen hebben, aangezien ik zelf nog niet zoveel van synths en producing afweet(en ik houd er niet zo van om onzin topics/reacties te plaatsen). Dat ik mijn eerste reactie in dit topic plaats komt omdat dit topic me aanspreekt. Het is iets is waar ik wel vaker over nagedacht heb en ik vind het toch wel iets belangrijks, want dat je ooit komt te overlijden is toch een van de weinige zekerheden in ieders leven.

Laatst gewijzigd:
~ The Great Gig in the Sky - Pink Floyd - TheDarkSideOfTheMoon ~

Hallo iedereen
Persoonlijk lijkt me Oxygene 13 wel mooi van Jean Michel Jarre en natuurlijk,
The Great Gig in the Sky - Pink Floyd - TheDarkSideOfTheMoon

* :dj: ~ & ^ :koffie: *

The Great Gig in the Sky
(Wright - Clare Torry's) 4:44 ~ (Track Five)

"And I am not frightened of dying, any time will do, I
don't mind. Why should I be frightened of dying?
There's no reason for it, you've gotta go sometime."

"If you can hear this whispering you are dying."

"I never said I was frightened of dying."

(Instrumental)

Geen muziek tijdens de begrafenis svp.
Alleen een live jazz kwartetje tijdens de receptie.

mmm voor de begrafenis:

bij het binnenkomen en wachten: "en attendant cousteau"

...
...
...

...
...

eindlied: oxygene 13

(middenstuk ga ik nog over nadenken ;) ;) :p

Ik heb in mijn leven drie begrafenissen gaan spelen op de orgel op aanvraag van de stervende allen mensen die naar optredens van me kwamen bij braderijen en kermissen
1Afscheid van een vriend Clouseau
2Hemelsblauw van Will Tura
3Ave Maria van Gounod
Mijn schoonmoeder haar wens is dat ik op haar begrafenis In the mood van Glenn Miller speel hare favoriet

PS. Een liedje dat veel geweigerd wordt is Papa van Stef Bos van wege de inhoud druist in tegen de kerkelijke leer.

Groeten Henri

wild is the wind van david bowie
:slotje:

Hoezo een kerk? Ben je gelovig, dan snap ik het..... anders.......

En waarom klassieke muziek? Omdat dat "hoort" ??
Ik denk omdat klassieke muziek gewoon harstikke mooi en ontroerend is. En het past inderdaad goed in de setting. Maar dat is een bijzaak.

Trentemoller - Miss you
The Knife - heartbeats
The mars volta - Cassandra Geminni: E. Sarcophagi

Hm geen idee :)

Wauw, Daan... ook erg mooi idd!

Back