Welke muziek op je begrafenis/crematie/etc.?

olafmol

[EXPANSIONS]
beetje morbide onderwerp maar soms wel zinnig om over na te denken ;)

welke plaat en waarom deze wil je op je begrafenis/crematie laten spelen? en kom niet aan met leuke geintjes als "living in a box" en "great balls of fire" want die grap heb ik net in deze zin al gemaakt ;)

ikzelf heb als persoonlijke favoriet op dit moment:

Spinvis - astronaut

toepasselijke tekst over het weggaan van de aardkloot, mooie melancholische sfeer en toch positief....

Olaf

David Bowie - Space oddesy
Geweldig nummer erg emotioneel

henk wijngaard -met de vlam de pijp uit
mieke telraam-waarheen leid de weg

nee serieus hehe

hifi rockers -push push

of innercity's goodlife

of oude bob james

of oude herby

ach ik wil er helemaal eigenlijk niet mee bezig zijn,enne wat haalt het uit dat ik die titels op zit te noemen .......ik hoor ze dan toch niet

Ron Brandsteder; Engelen bestaan niet.

Ik heb er weleens over nagedacht en had toen ook een goeie plaat, alleen ben ik 'm weer kwijt, en acht, zelf merk ik er weinig van. Misschien draaien ze wel werk uit eigen stal tegen die tijd. :)

Heleboel

Heleboel

Maar in ieder geval:
First Rebirth - Jones en Stephenson
Orange Theme - Cygnus X (Original mix)
Energy Flash - Beltram
French Connection - French Connection
Flesh is the fever - Horrorist
Lake of Fire - Nirvana
One - Metallica

Daarnaast wil ik dat er een complete houseparty wordt gegeven met witte dresscode.

Er zijn nog een aantal platen die absoluut gedraaid moeten worden, maar daar heb ik de namen even niet van bijdehand..

Zeer interessant onderwerp juist! Heb helaas twee weken geleden een begrafenis bij moeten wonen van een goede vriend van mij. Tijdens de dienst werd keihard " with or wthout you" gedraaid van u2. Erg emotioneel moet ik zeggen!
Zelf zou ik het niet echt weten! In ieder geval zeker niet het genre wat ik zelf maak. Misschien iets van de Doors of Paul Simon.

Re: Heleboel

Re: Heleboel

Origineel geplaatst door ><i

Daarnaast wil ik dat er een complete houseparty wordt gegeven met witte dresscode.

ID&T styleee?

Dat idee heb ik al vanaf mijn 10de..

Dat idee heb ik al vanaf mijn 10de..

Mijn dood is niet droevig.. Misschien krijg ik het daarna wel veel beter... Misschien stopt alles...

ik weet het niet.. Maar daar heb ik dan antwoord op :)

In ieder geval vind ik zwart niet toepasselijk, alleen zwarte rozen (mijn favoriete bloem)

Maar idd, nadat miles zich te pletter reed, hebben ze witte dresscode gedaan.. En ik vond het een van de mooiste gebaren die gedaan zijn ooit...

misschien zijn we nu wel dood, en begint het leven straks pas.....je kan er lang over lullen maar erachter komen doe je pas op het einde/begin..of niet.......woeha!

Ach weet je..

Ach weet je..

Ik zou willen dat mijn dood iets betekende.. iets teweeg kon brengen.. dat het mensen aan het denken kon zetten, ze tot actie kon bewegen om iets goeds te doen.. niet voor zichzelf maar voor een ander.

Maar goed.. dat is echt een vette illusie.. en daarom op mijn begrafenis maar een plaat als "Illusion" van Midnight Star..

En voor mijn lief "We all fall in love sometimes" van Jeff Buckley.

ehmm...

"Don't stop the dance" van Brian Ferry.

of misschien nog dramatischer: "Love Like Blood" van Killing Joke.

equate

Origineel geplaatst door DJ41
Six million ways to die!!! CHOOSE ONE!!!

En daarna Geleihoofd om het af te sluiten. (liefst redelijk omhoog gepitched)

KIJK, die vergat ik nog, Geleihoofd! er zijn er nog een paar...

Vos heeft ooit een plaat gemaakt dacht ik onder de naam Sergeant Kubakiman... weet iemand die plaat toevalig?

DJ41, Geleihoofd? Was die plaat van Darrien Kelly? Vraag het me gewoon af want volgens mij licgt die hier ergens! Terror traxx nr?

Back