Welke muziek op je begrafenis/crematie/etc.?

Origineel geplaatst door FuzzyStone
take my breath away - berlin ?

:mega:

Voor een filmisch uiteinde is een (liefst live) uitvoering (met groot orkest) van
"Sad Song" van Ome Lou Reed (Berlin) ook mooi.
De aanwezigen moeten in de finale dan wel de "Sad song....sad song"-
chant meezingen anders is er geen cake bij de koffie!

Heerlijke topic: "Olaf bedankt....., Olaf bedankt...., Olaf, Olaf, Olaf bedankt!!"
(leuke tip trouwens voor jouw begrafenis ),
ISPdeRuiter

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 6 trak
da's stuif es in

JAAAAA !! DAT was het !

damn........hier zaten al 2 personen met samen 1,5 hersencel te kraken waar dit nou ook weer van was.......

spreekt voor zich... jij bent ook nog te jong om over deze materie nu al na te denken ;)

Gejongleerd, oud gedaan.

Vroeg beginnen met nadenken kan diverse hersencentra onevenredig stimuleren (zou in grote zwarte letters met een kader op al die couveuseschedels moeten worden getaptoeërd (ik krijg een nu waarschuwing, van een slimme=
pre-emptive mededelen).
.
Maar nu weer even over de dood......

Wie van jullie wil eigenlijk het Wilhelmus ( van Nassau (we)) op zijn (M/V) begrafenis/crematie laten
(af-)spelen ?? En hoeveel saluutschoten ? En de Last Post (ook mooi in verband met het synthforum)
op 'ne vetten Moog (nee, op een 808/909 kun je geen trompet melodie nabootsen) ??

I(SP)deR(uit)er

P.S. Ernstig en diep nadenken schaadt de spritualiteit en verhoogt de kans op zielkanker.

Denken doodt!

Nadenken betekent overlast voor U en uw omgeving.

Vooruitdenken leidt tot stress en voortijdige burn-out.

Stof tot nadenken, doet U tot stof wederkeren (ha, eindelijk weer een beetje on-topic).

Deurzakers met laten we er eens een polonese in gooien.:D Nee dat zijn geen grappen.

nou..........nog niet echt overna gedacht,maar zou wel een eigen ontworpen kist willen hebben.

ik heb er nog niet over na gedacht, maar ik heb net vandaag "the classics of superstition" weer tevoorschijn gehaald en daar staan wel 3 nrs op die ik wel goed vind om dan te spelen.

velocity - lust (rabbit in the moon remix)
marmion - marmion's island
L.S.G. - fragile (gravity fools the magican remix)

anders radiohead...amnesiac of kid A album

:peukie:

Laatst gewijzigd:
op je eigen begravenis...? ik vind het knap! 8o)

:mega: :D tja,..ik zal 't wel weer onduidelijk hebben geplaatst... te snel getypt ofzo?

die muziek moeten de mensen (familie en vrienden) krijgen te horen ... :P

mazl :peukie:

Op welke track wil je heengaan?

Op welke track wil je heengaan?

Ik heb nergens hierover een thread gevonden... dus...

welke track zou je graag horen op je sterfbed?
Wat zijn de laatste tunes die je wil draaien voor je eeuwig de ogen sluit?

eventueel ook de tracks die ze moeten draaien op je begravenis.

Voor mij persoonlijk kunnen dat er vele zijn.
Stayin alive van de Beegees en one more time van daft punk liggen me nauw aan het hart.

Voor mijn begraving zou zeker het volgende kleinkunst liedje moeten gedraaid worden
waar ik even de maker van kwijt ben:

"Ja tante Julia, ik wordt alweer wat ouder!
Ik wil piano voor je spelen, maar haal je borsten van m'n schouder"

Verder iets ongeloofelijks stevigs met een beat in. Vroeger had ik beter ideeën, maar ben ze even kwijt.
(iets rebels)

Nu aan jullie!
Welke tracks? welke reden? Je vind ze de mooiste? of gepast voor het moment?
Laat het ons weten.

In ieder geval 'New World' van Bjork van het soundtrack-album 'Dancer in the Dark' (geen flauw idee of dat nummer ook zo in de film zit). Waarom, geen flauw idee :D Vind het een erg mooi nummer en lijkt me om een of andere ondefinieerbare reden wel gepast :) Misschien ook wel You Must Love Me van de soundtrack van Evita (the movie) van Madonna.. of een nummer van het tweede Portishead album ofzo. Tweede nummer ben ik nog niet zo uit dus, hopelijk heb ik nog ff om daar over na te denken :) Zo niet, dan ben ik wel tevreden met bovenstaande selectie

Groetjes,
Vincent aka Ironfreq

Back