emagic unitor 8 mkII of een AMT8

steefm3

Ingeburgerd
ik wil een van deze 2 midi interface's kopen maar weet niet welke het beste/fijnste is
heeft iemand van jullie ervaring met een van de 2 of mischien met beide ?
ik gebruik cubase sx3 als software.

of misschien heeft iemand een betere sugestie.

alvast bedankt.

Laatst gewijzigd:
De Unitor is een wat uitgebreidere versie van de AMT8. Ik meen dat de Unitor vooral handig is als je met beeld-geluid sync wilt werken. Voor de doorsnee MIDI toepassingen is de AMT8 prima. Als je met Cubase werkt kun je ook aan de Midex denken, die twee zijn op elkaar ingespeeld. Cubase vertelt de Midex alvast van tevoren wanneer de MIDI events eraan komen zodat ze keurig op tijd uit de midex naar je synths etc gaan. De Unitor en de AMT8 kunnen dat alleen in combinatie met Logic. Kijk ook eens hier op het forum. Er zijn mensen die problemen hebben met beide combi's, maar natuurlijk ook veel (zwijgende) mensen die er prima mee uit de voeten kunnen. En ach er is altijd wel wat.

Heey allemaal,

Ik heb 2 x Unitor-8 en 4 x AMT-8.
Zitten in één keten. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Belangrijkste verschil tussen een AMT-8 en een Unitor-8 is dat je op de Unitor-8 SMPTE hebt.
Handig als je wilt synchroniseren aan analoge recorders etc.

Greetz,

Mike

En een Unitor heeft firmware die je kan upgraden via MIDI, de AMT8 niet.
Maar eigenlijk is dat niet meer belangrijk, aangezien support van Emagic zo goed als niet-bestaand meer is.

Trouwens, ben ik even benieuwd wat er gebeurt als er nieuwe drivers geschreven moeten worden, bijv. voor een 64-bit OS... zou me niets verbazen als we dan als Emagic bezitters collectief in de kou blijven staan...
(Terwijl het verder echt een prima apparaat is!)

Ja dus

Ja dus

De volledige hardware lijn van het vroeger Emagic is (helaas) dood en begraven.

Blijkbaar is er nog wel support voor drivers (Win/OS 9/OS X):
http://www.apple.com/support/emagic/
http://download.info.apple.com/Apple_Support_Area/emagic/

Benieuwd of de Emagic hardware zal werken op de Intel-versie van OS X 10.4.4, en de toekomstige 'Universal' versie van Logic Pro 7.2 op Intel... :confused:

Nog steeds zonder problemen met de laatste versie van Logic X en OsX.
:halleluja

Back