cubase vs reason

ponchovogel

vers als belegen brood
als ik reason of cubase sx apart gebruik is er nix aan de hand maar samen wil dit wel eens wat beeld problemen geven..In SX verdwijnen knopjes etc in witte achtergrond en kan ik nog maar weinig doen.Zal dit door geheugen komen of evt warmte van processor..?Ik vind het vreemd want apart werkt dit wel prima..

mm..klinkt alsof je PC het qua RAM en/of CPU niet meer trekt.... gaat het geluid ook haperen ed?

Ik zit ook te denken aan geheugen te kort en/of een brak OS.. gaat je hdd dan ook ratelen? Zo ja, dan is ie aan het swappen en kan je beter wat geheugen bij prikken.

maar dat lijkt me geen goeie oplossing....meer een tijdelijk error-solving....knopjes horen niet te verdwijnen

Zo'n problemen heb ik al enkele malen opgelost bij klanten.

In alle gevallen was hiervoor de oorzaak het videosubsysteem. Zij werkten met een on-board VGA-chip. Na het plaatsen van een aparte videokaart was het probleem verdwenen.

je had ook een bios update kunnenadviseren dat werkt ook vaak bij zulke problemen

Origineel geplaatst door olafmol
maar dat lijkt me geen goeie oplossing....meer een tijdelijk error-solving....knopjes horen niet te verdwijnen

Jeps...maar altijd handig om in mind te houden toch? Ik vond het een super oplossing ;) Leek me wel leuk om die met jullie te delen 8)

Origineel geplaatst door Hover
Zo'n problemen heb ik al enkele malen opgelost bij klanten.

In alle gevallen was hiervoor de oorzaak het videosubsysteem. Zij werkten met een on-board VGA-chip. Na het plaatsen van een aparte videokaart was het probleem verdwenen.

Ik heb hetzelfde probleem met Cubase SX... en zelfs zonder Reason erbij. Ik gebruik een Erazor III videokaart ... niet state-of-the-art, maar het zou moeten werken, lijkt me.

bugje in SX?

denk het en anders is het toch ff kijken naar een firm ware update voor je hardware

Back