Logic 7, G5 + RME ADI8 PRO ...vs... Mbox2, ProTools LE op PC...???

napalmman

Ouwe rot
Logic 7, G5 + RME ADI8 PRO ...vs... Mbox2, ProTools LE op PC...???

ik ben dus aan t twijfelen tussen deze 2 set ups.

Mijn hamvraag is of ik met Logic 7 op een G5 Mac met die RM convertor dezelfde of betere kwaliteit kan behalen als op een Mbox en ProTools Le 7.2.

Als iemand mij uit de brand kan helpen.....graag.....:confused:

Lijkt me heel erg sterk dat iemand beide systemen heeft (gebruikt).

Eerder dat je verhalen van PC of Mac 'jehova's' te horen krijgt van hoe goed hun ding wel niet is. (Of kies voor C want.......)

Maar wat wil je eigenlijk doen? Lijkt mij een niet onbelangrijke vraag.

Nou, ik werk momenteel nog met logic 5.1 op een Pentium III en een creamware Pulsar 1 card en die RME convertor. Maar dat ligt allemaal al in de verkoop.

Ik ben aan een upgrade begonnen maar dit onderdeel is mij nog niet helemaal duidelijk.

Ik maak voornamelijk hiphop, R&B en Dancehall, dus de low frequencies moeten niet verloren gaan in al dat geconverteer...haha.

Ik wil dat t zo open mogelijk klinkt met de benodigde punch/ dynamiek. En deze 2 opties liggen voornamelijk binnen mijn budget.

ik zou me eens verdiepen in de convertors die je wil gaan gebruiken die bepalen toch best veel voor wat jij wil.
kijk eens naar de betere merken convertors, rme is niet slecht hoor maar er zijn betere convertors.
wat ik trouwens vaak mis bij hiphop r&b producers hier in nederland zijn de dikke compressors die bepalen juist ook veel.

kijk eens wat rond op http://gearslutz.com/board/ daar zal je wel een goed antwoord vinden.

Origineel geplaatst door matrixxx
ik zou me eens verdiepen in de convertors die je wil gaan gebruiken die bepalen toch best veel voor wat jij wil.
kijk eens naar de betere merken convertors, rme is niet slecht hoor maar er zijn betere convertors.
wat ik trouwens vaak mis bij hiphop r&b producers hier in nederland zijn de dikke compressors die bepalen juist ook veel.

kijk eens wat rond op http://gearslutz.com/board/ daar zal je wel een goed antwoord vinden.

Ja, maar ik heb mij juist al een beetje verdiept in de convertor wereld. En dit was zo'n beetje het overblijfsel van dat onderzoek.

Maar wat denk jij MatriXXX, kan die Logic 7 setup de Mbox2 sound evenaren?

Origineel geplaatst door napalmman
Ja, maar ik heb mij juist al een beetje verdiept in de convertor wereld. En dit was zo'n beetje het overblijfsel van dat onderzoek.

Maar wat denk jij MatriXXX, kan die Logic 7 setup de Mbox2 sound evenaren?

ik kan hier geen antwoord op geven omdat ik met bijde nooit heb gewerkt. ik zou deze vraag op het gearslutz forum stellen en kijken wat de producers daar zeggen.

Ik denk dat het elkaar niet zoveel zal ontlopen qua geluidskwaliteit. Wel denk ik dat je Logic 7 niet kan vergelijken met protools LE. Je zou eerder Logic 7 express moeten vergelijken met Protools LE.

Maar eh, als ik jou was zou ik even wachten tot die nieuwe Apogee audio interface verkrijgbaar is.
Als je het geheel als "total package" koopt (dus de G5 + Logic 7 ,mischien dan al wel Logic 8 + de Apogee Ensemble) krijg je waarschijnlijk een superdeal.

De vergelijking tussen deze beide systemen loopt een beetje mank...
Pro Tools LE en Logic Pro 7 zijn echt 2 totaal verschillende beestjes.

Voor jouw toepassingen denk ik dat Logic 7/G5/RME de beste keuze is.
Je beschikt in Logic Pro 7 over zoveel meer productietools dan Pro Tools (LE),
écht goeie plug-ins, dynamics, filters, EQs, metering : veel meer, creatiever & beter dan je in LE zult vinden.

(en nee, ik zeg dit niet omdat ik zo'n Mac-Jehovah ben...) :engel:

Da's inderdaad een echt mac-johova antwoord. hehe :)

Ben het wel gedeeltelijk met je eens hoor.

Ik gebruik overigens beide systemen. De pc met mbox en protools om te masteren en de g5 met logic pro en rme-adat kaarten om te produceren.

Ik heb mensen prima r&b en hiphop zien produceren op Protools LE. Zeker met versie 7 heb je genoeg midi tools in handen. Maar het zijn totaal andere programma's. Protools gaat veel beter met Audio om, in de zin dat je er betere controle over hebt dan in Logic. Bijvoorbeeld timestretching dingen en beat-detective recycle achtige zaken gaan veel makkelijker in Protools dan in logic. Maar de midi-functies in Logic zijn weer beter dan in Protools.

Bottomline is denk ik dat ik er van overtuigd ben dat je met beide systemen het gewenste resultaat zult bereiken. Als je maar bereid bent ze te leren.

Qua geluidskwaliteit zit je met de mbox redelijk goed. Maar als je in de toekomst een andere kaart wilt ben je beperkt tot de Digidesign of m-audio spullen. Met Logic kan je naar iedere kaart overstappen die een core-audio driver heeft.

grtz!

Hmmmm, thnx gasten. Jullie hebben mij enorm geholpen.

Als iemand anders nog meer toe te voegen heeft, feel welcome.

Eens met Majestique. Pro tools is oorspronkelijk een mulitrack recording/editing tool. Logic en Cubase zijn typische compositie tools. Echter PT is met hun 7.0 upgrade een flinke stap voorwaarts gegaan mbt tot de midi integratie. Daarnaast kun je gewoon al je (oude) Vst(i) plug-ins ook in Pro tools gebruiken mbv een "wrapper" (zie www.fxpansion.com)

Je vergelijkt een RME (8In/Out?) met een mbox2 (4In waarvan 2 spdif/2Out). Wil je een "vergelijkbare" PT hardware setup zou je ook kunnen denken aan een Digi002(rack).

http://www.digidesign.com/products/digi002rack/systems/002rhw.cfm

Origineel geplaatst door Loops@Things
Je vergelijkt een RME (8In/Out?) met een mbox2 (4In waarvan 2 spdif/2Out). Wil je een "vergelijkbare" PT hardware setup zou je ook kunnen denken aan een Digi002(rack).

En je kunt diezelfde Digi002R (naast PT LE) ook gebruiken als audio & midi interface voor Logic Pro 7. Dan heb je zowel Pro Tools LE 7 als Logic Pro 7.

Ja, maar voornamelijk om de geluidskwaliteit te vergelijken. Daar heeft nog niemand echt een eenduidig antwoord op kunnen geven jammer genoeg.

En die RME heb ik al in mijn bezit, dus mij gaat t erom of ik nou de RME moet behouden en een G5 en Logic 7 Express aanschaffen, OF die Mbox 2 met PT.

DAT is eigenlijk mijn hamvraag.:confused:

die rme is toch geen soundinterface maar alleen een converter ?

en volgens mij moet het allebei lekker werken .. kwaliteit van protools zou inmiddels ook oke zijn .. 120 db dacht ik

Origineel geplaatst door napalmman
Ja, maar voornamelijk om de geluidskwaliteit te vergelijken. Daar heeft nog niemand echt een eenduidig antwoord op kunnen geven jammer genoeg.

En die RME heb ik al in mijn bezit, dus mij gaat t erom of ik nou de RME moet behouden en een G5 en Logic 7 Express aanschaffen, OF die Mbox 2 met PT.

DAT is eigenlijk mijn hamvraag.:confused:

" de low frequencies moeten niet verloren gaan in al dat geconverteer..." : Ik denk dat als ik zie dat de M-box converters gevoedt worden door de USB kabel vanaf je PC voeding, en RME een zeer degelijke voeding heeft ontworpen juist met het oog op gescheiden voedingslijnen voor de DA-converters en de pre-ams is voor mij de keus niet moeilijk......maar dit is mijn mening..

kun je duits lezen?

RME TEST

anders vertaal ff met worldlingo,

als je al een RME hebt, keer dan RME niet de rug toe.

ik heb zelf ook RME en het zijn echt verdomd goede kaarten, zelfs met koptelefoon rechstreeks erin.
ik heb een RME gekocht omdat mij dat verteld werd door een in nederland beroemde franse porducent.

ik zou geen andere kaart meer kopen, i wou nu een multiface kopen.
maar dat wordt ff de baan geschoven, door een andere aanschaf

Origineel geplaatst door MadR
die rme is toch geen soundinterface maar alleen een converter ?

en volgens mij moet het allebei lekker werken .. kwaliteit van protools zou inmiddels ook oke zijn .. 120 db dacht ik

nou, je kunt met rme niet gebruiken als primair sound, althans dat raad de fabrikant aan in de beschrijving.
maar rme ondersteunt wel m.m.e.

bij reason staat bij mij in de opties, dat er gewerkt wordt met een direct x emulatie.

maar veel mensen zeggen, dat RME veel beter als andere merken op protoools na.
alhoewel ik zelf voor RME met een apple zou kiezen.

liever een apple met logic express en een multiface of een 96xx voor rond de 6000€ dan iets anders.

Origineel geplaatst door Natural_Demon
nou, je kunt met rme niet gebruiken als primair sound, althans dat raad de fabrikant aan in de beschrijving.
maar rme ondersteunt wel m.m.e.

bij reason staat bij mij in de opties, dat er gewerkt wordt met een direct x emulatie.

maar veel mensen zeggen, dat RME veel beter als andere merken op protoools na.
alhoewel ik zelf voor RME met een apple zou kiezen.

liever een apple met logic express en een multiface of een 96xx voor rond de 6000€ dan iets anders.
mmm ... hoe sluit je die mme dan aan ? der zit alleen tdif en adat op ?
en ben zelf nog niet overtuigd van rme .. heb jeroen verheij zijn live sets al meerdere keren gehoord en om nou te zeggen dat mijn apple onboard geluidskaart het slechter zou doen ? ik weet het niet hoor .. ook de motu die ik nu heb klinkt redelijk t.o.v. mijn apple onboard .. tis gewoon denk ik de aard van het beestje .. tenzij je echt op topgear werkt ..

Back