geheugenuitbreiding mpc1000

kurt

Ingeburgerd
Wat is de prijs tegenwoordig om de geheugen van een mpc1000 uit te breiden met 128 MB ram (Akai EXM128 kit) ?
Had alreeds een offerte gekregen van een winkel met als prijs 140 euro (inclusief btw). Vind ik precies veel voor maar "128" MB ram.

idd beetje veel :)

ik heb er een jaar geleden 90 euro voor betaald in de winkel geloof ik
geen id wat hij nu kost

vast minder...

je kan er ook regulier geheugen in kwijt.... scheelt je iets, maar dan moet je er wel 256 mb in stoppen om 128mb te krijgen...

toen de mpc1000 pas uit was is hier een erg uitgebreide post over geweest!

heb ondertussen een 2de offerte van een ander shop gekregen, 109 eurokes. Dat is al een betere prijs.

het is inderdaad precies mogelijk om "standaard geheugen" te gebruiken, zie
http://stereoroid.com/music/mpc1000/faq/

nog eventjes verder uitzoeken en verder nadenken. ;)

Ik weet niet op welke mhz dat geheugen draait, maar een 256 reepje moet je wel voor 30 euro kunnen scoren voor in een pc hoor :O Zo veel werk zal het inbouwen ws ook neit zijn.

Op mpc-forum.com heeft sparq een filmpje over het installeren van geheugen gezet. En er is ook een topic welke merken allemaal goed werken in een mpc 1000 en welk type je moet hebben.

Had ik vandaag een module geschooiert op m'n werk dan blijkt het een verkeerde versie te zijn. PC100 ipv PC133.

Maar hij kwam uit een ouwe laptop. Dus zal ik door moeten blijven zoeken.
(Ik ga er echt niet de fokking hoofdprijs voor betalen).

ik heb hem bijgeleverd gekregen bij de 1000 van mutec germany die maakt speciale kaartjes o.a. voor de mpc en wat s types van akai miss moet je is kijken op hun site volgens mij kosten die dingen niet zoveel !

Originele kaartjes van akai kosten 89 euro bij feedback en musicstore koeln. Of inderdaad gewoon laptop geheugen er in gooien dan ben je heel goedkoop uit.

Net ff wat via internet besteld bij een laptoppen bedrijf dat 2e hands spullen aanbied.
Nog geen 30 euries.
Meer heb ik er ook niet voor over want die paar keer dat je 16Mb tekort komt met alleen drum kitjes zal ook wel incidenteel zijn.

En beats bouwen is hiermee leuker dan met een muis lopen te kutten. :)

Erin geprikt en het werkt ook nog.
Ze hadden nog een module over.
20 eurie plus 7.50 verzend.

http://www.labtoppen.nl

En je moet 256M PC133Mhz CL3 geheugen hebben. De PC100 variant werkt zekers te weten niet.

Back