Hardware vs Software (VST) FX

Resonance

Turn up the reso!
Een hardware vs software discussie ..... de gevoelige snaar op t forum 8o)
maar .... niet over synths ... die discussie zal ik iedereen besparen :)

Waar ik zelf erg benieuwd naar ben zijn de VST (geen dx of rtas) effecten plugins...

Naar mijn idee zouden veel mensen niet t verschil horen tussen reverb/delay/compressie etc. etc. etc. uit sommige VST plugins tegenover hardware matige randapparatuur ...

van welke VST plugins vinden jullie dat ze goed genoeg zijn om dure hardware te vervangen?

Persoonlijk vindt ik de reverb uit de nomad liquid serie / en de wave arts master verb erg fijn .. en kan me niet voorstellen dat mensen direct zouden horen dat dit software plugins zouden zijn ....

vervangen niet.. maar de L2 klinkt behoorlijk goed

en soundblender is erg grappig ende ok

Om even iets uit de SSL plugins van waves thread te citeren:

"volgens de betatesters kan je em phase-cancelen met de hardware EQ's ..."

Lijkt er dus op dat we wel steeds dichter bij het punt komen dat software ook echt zo klinkt als hardware.
Het is maar een voorbeeld!

Origineel geplaatst door fjoesz
vervangen niet.. maar de L2 klinkt behoorlijk goed

en soundblender is erg grappig ende ok

soundblender is er toch niet voor VST ? is geloof ik een pro tools plug

leuk maar...

leuk maar...

nadeel van die plugins is dat je er een pc voor nodig hebt en een vette geluidskaart..
Het hangt erg van je werkomgeving af denk ik...Geef mij maar harde waren...Kun je met je pc wat anders doen..ik zie wel wat in het idee van hardware waar je een vst in kunt laden..chameleon of zo??:okdan:

Re: Hardware vs Software (VST) FX

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE

van welke VST plugins vinden jullie dat ze goed genoeg zijn om dure hardware te vervangen?

Persoonlijk denk ik geen, maar denk dan ook dat het 2 verschillende werelden zijn.
Software kan veel meer freaky dingen dan de meeste hardware fx, granular delays, duck reverbs, enz enz.

Maar met sound vergeleken, klinkt hardware natuurlijk veel lekkerder, (persoonlijke smaak)
Maar ken nog steeds geen softverb die een lexicon omver knallen.

Bovendien denk ik dat je weer te maken hebt met alle kleuring vanuit 1 daw inc de geluidskaart.
Dus vervangen van hardware, aangezien hardware wel elk een eigen amp, da (digitale) daardoor sound cq kleuring heeft, nee dat denk ik niet.

Joepie...een hard vs. soft discussie...:D

ik heb nog geen soft-reverb gehoord die tegen een fatsoenlijke Lexicon op kan...zelfs die convolutie-reverbs missen het sausje van het echte werk...
maar dat neemt niet weg dat je met soft-reverbs geen resultaat kunt behalen en dat ze zeer goed in te zetten zijn...(helaas hoor ik te vaak dat mensen te overdadig gebruik maken van die soft-reverbs,wat in de regel erg lelijk klinkt)....

qua delays een ander verhaal : ik vind veel soft-delays (ook gratis) erg lekker en goed...en makkelijk in te zetten...alleen missen ze soms weer die vetheid die het afmaakt...

er zijn veel soorten soft-plug-ins die naar mijn mening het nog lang niet halen bij hun harde varianten : vooral filters,distortions,buizen-emulaties enzovoort...

maar er zijn ook bergen soft-plug-ins die je mogelijkheden bieden die harde varianten niet of nauwelijks hebben...ik noem maar ff bit-reducers,trigger-gates enz...

vandaar dat ik nog steeds van mening ben dat het beste van beide werelden je het beste resultaat geeft....geen soft vs. hard dus....maar soft samen met hard...;)

Back