303 octaaf transpose opslaan

sander

_
Is het mogelijk om in een bestaande baslijn, de transpose op te slaan die je in playmode kan doen via pitch mode knop gevold door door een note (steptoets).

Dat lijkt me wel handig. Dan hoef ik niet steeds te te denken, van oja deze moest nog naar pitch C# ofzo om het echt gaaf te laten klinken.

song mode

is super simpel

ga naar song write

play duwen
(*)
pattern kiezen

transponeren

next drukken

ga naar (*) tot je klaar bent

druk euh pattern-clear dan next (om het einde in te geven)

druk stop

ga naar song play

bar reset

. klaar ;)

aha dank!, maar dan blijf je dus ook in song mode werken, alleen heb je dan gewoon allemaal songs van 1 pattern, dus is het eigelijk hetzelfde als playmode?

nee.????

gewoon waar (*) staat telkens de stappen opnieuw overlopen tot al je patterns in 1 song zitten,

dan kan je infeite lekker in pattern mode werken, tot het transponeer werk komt, zet je hem live ff op song, tot je laatste pattern speelt, om hem vervolgens weer op pattern play mode te zetten.

snap?

Origineel geplaatst door sander
Jammer dat je in pattern write niet ff zo kan transposen als in playmode.

Misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar volgens mij heeft forumlid Twiki heeft voor forumlid Fre2k een mod uitgevoerd waarmee je met een controlchange de transpose kan veranderen, zonder de 303 verder te midificeren. Ik weet alleen niet meer of dat nou ook in write mode werkte... Misschien moet hen even vragen hoe het precies zit.

Origineel geplaatst door Chinetti
Misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar volgens mij heeft forumlid Twiki heeft voor forumlid Fre2k een mod uitgevoerd waarmee je met een controlchange de transpose kan veranderen, zonder de 303 verder te midificeren. Ik weet alleen niet meer of dat nou ook in write mode werkte... Misschien moet hen even vragen hoe het precies zit.

Werk jij met sync Sander? Dan heb je hier niks aan.
Wat ik me kan herinneren aan die mod is, c4 tot c6 patern change en c3 tot c4 transpose ofzo.
Heb alleen met de patern change gewerkt. En volgens my werkt het ook alleen maar in playmode
Hij sync't op de midi clock.

Origineel geplaatst door sander
Jammer dat je in pattern write niet ff zo kan transposen als in playmode.

je kan dat wel, je kan gewoon niet opslaan en ook niet van pattern veranderen ;)

:stupid je hebt gelijk!

waar zit ik met mn hoofd :confused:

resteerd me wel de vraag waarom je dat zou willen doen?

Omdat het relax is in write mode als je bezig bent met een lijntje en je het idee hebt dat je een octaaf hoger moet zitten, dat dan ook gelijk kan horen ipv naar play mode te gaan, octaaf transposen en lijntje af te spelen.

Kijk je zou ook wel wat met de tuning kunnen doen, maar ja dan mot je weer je andere synths gelijk gaan tunen.

welja, het voordeel van de tb is natuurlijk dat je makkelijk je noten kan gaan aanpassen zonder dat je timing ervan om zeep gaat
bvb als het om een hele octaaf gaat is een "up" is rap gezet.
maar het zou idd wel handig zijn!..

als het om minder dan een octaaf gaat moet je natuurlijk de noten zelf ingeven, daarvoor dient die pitchwiel zeker?

Back