Online mp3's kopen ?

JohnDoe31

Gedeactiveerd account
Omdat er wel wat artiesten hier zitten die graag betaald willen worden leek het me handig om eens wat online mp3 shops te verzamelen .. ook zwerven er hier wel wat dj's rond die mp3's draaien en misschien ook kopen ..

heb er nu 4

www.itunes.com
www.beatport.com
www.traxsource.com
www.djdownload.com

dit is in veel gevallen niet echt toerijkend maar al zeker een zeer goede stap in de juiste richting
nou ben ik benieuwd waar jullie je mp3's kopen?

weed_dlfreeweed_k_88x46_static.gif

WEED files are full quality WMA files, that can be played 3 times, if you like it you buy it.
Each file is only 0.79 USD (=0.61 €) !!! It´s a really fair price. All you need is the weed software and a paypal account.
Once you own the file you can transform it into MP3, Burn it on CD and so on.
You can even publish these Files on your Website, or distribute them on P2P networks such as Emule.
And the good thing is: Every time someone buys a file that you own, you get 25% of the retail price on your Paypal account.
To find out more about WEEDSHARE visit www.weedshare.com

dit vond ik wel okay..

Origineel geplaatst door metatron
Koop liever cd`s dan dat ik voor mp3 ga betalen.

Begrijpend lezen kan soms best moeilijk zijn, niet?

Hij reageert gewoon op de vraag die gesteld wordt.

Namelijk: nou ben ik benieuwd waar jullie je mp3's kopen?

Zijn antwoord komt er op neer dat ie helemaal geen mp3's koopt maar liever cd's.

Begrijpend lezen kan idd soms moeilijk zijn.....:erm:

ik snap het idee achter mp3's kopen niet helemaal...

een album heeft 10 nummers, dat is 10 keer een euro voor de mp3

bij de cdwinkel koop je het album voor 15,- ofzo, maar dan staat 'ie al op cd, heb je er een hoesje en een boekje en alles bij.

waarom dan nog mp3 kopen? als je je stoel niet uitwilt kun je de cd ook via internet bestellen

bij de cdwinkel koop je het album voor 15,- ofzo

Hmm, cd's die ik wil hebben kosten altijd meer dan 20 en liggen ook nog 's niet bij de cdwinkel (dus: plus verzendkosten).

waarom dan nog mp3 kopen?

Mijn iPod speelt geen cd's af :D

maar dan staat 'ie al op cd

Waarom zou je je gekochte mp3's gaan branden? Ik heb een dikke 600 cd's staan dus ik ben wel blij dat er niet meer zoveel bij komen ;)

Ik doe het beide overigens. Als ik dingen echt goed vind koop ik de cd, vooral vanwege de kwaliteit. Als ik het leuk vind voor in de trein naar mijn werk koop ik alleen de tracks. Ik zit op 50-50 nu denk ik.

Serieus, ik was altijd een fel tegenstander van mp3's kopen (of AAC, in het geval van iTunes), maar ik kwam er alsmaar meer achter dat ik cd's kocht, die overzette voor onderweg, en ze dan in de kast zette om er vervolgens nooit meer naar te kijken. Ik koop dus wat minder cd's die ik "wel leuk" vind.

Origineel geplaatst door metatron
Wat is het probleem mijn jong?

Een slecht humeur en het idee dat ik straks tussen 20 pagina's discussie of je nu wel of niet voor mp3's moet betalen de links eruit moet zien te vissen :gaap:

Ben ik scheel? Of waar zit een artist signup of ook maar iets van info over je eigen muziek uploaden op Beatport?

Nergens. Beatport werkt niet met kleine klantjes, maar doet alleen zaken met gerespecteerde labels, en ik heb me laten vertellen dat die zelfs moeite moeten doen om erop te komen als de heren en dames bij beatport ze niet kennen.

Beatport is wel zon beetje de enige site waar ik genoeg verkoop om meer dan één keer boodschappen van te kunnen doen. mp3-verkoop is doorgaans dermate kruimelwerk dat je meer verdient door regelmatig je bonuskaart bij je te hebben...

Nergens. Beatport werkt niet met kleine klantjes, maar doet alleen zaken met gerespecteerde labels, en ik heb me laten vertellen dat die zelfs moeite moeten doen om erop te komen als de heren en dames bij beatport ze niet kennen.

Op zich vind ik dat een goede zaak omdat er dan tenminste enige filtering erop zit en niet iedere dweil met een softsynth en Wavelab zijn shit erop knalt. Aan de andere kant verbaas ik me vaak toch nog aan de hoeveelheid kwalitatief slechte tracks op Beatport. Dan heb ik het niet over inspiratieloze shitmuziek (want dat zal een kwestie van smaak zijn), maar over slecht gemasterde tracks.

Back