[Access] access virus --->>> HEEELP!!!

Akbal

Nieuwkomer
Ik heb net de access virus-a en gebruik cubase sx3 als sequencer.. ik heb geluid, alles ok, maar heb 2 probleempjes..
1. om de een of andere onverklaarbare reden hoor ik in alle geluiden (4 maal 128 = heel veel geluiden) een phaser effect.. heb al honderdduizend keer alle knopjes op de virus bewogen, maar zonder het effect die phaser weg te halen.. in cubase zijn er geen effecten op dit kanaal aangesloten... :confused:
2. op de mixer in cubase zie ik het midikanaal, maar ik schijn ook een audiokanaal te moeten "armen" en heb geen flauw idee hoe dit in zijn werk gaat... helluuuuuuuuup!!!

Re: access virus --->>> HEEELP!!!

Re: access virus --->>> HEEELP!!!

Origineel geplaatst door Akbal
1. om de een of andere onverklaarbare reden hoor ik in alle geluiden (4 maal 128 = heel veel geluiden) een phaser effect.. heb al honderdduizend keer alle knopjes op de virus bewogen, maar zonder het effect die phaser weg te halen.. in cubase zijn er geen effecten op dit kanaal aangesloten... :confused:
Wordt 'ie niet dubbel getriggerd? Sluit je Virus direct op je controller aan zonder een aansluiting naar de computer. Geen phaser effect? Dan krijgt 't ding hoogstwaarschijnlijk 2 keer hetzelfde MIDI signaal binnen.

2. op de mixer in cubase zie ik het midikanaal, maar ik schijn ook een audiokanaal te moeten "armen" en heb geen flauw idee hoe dit in zijn werk gaat... helluuuuuuuuup!!!
Je hebt zoveel geld uitgegeven aan Cubase en dan kun je dit niet even in de handleiding opzoeken?

ik ben ook maar een meisje.. ik mis die verdomde mannelijke logistiek.. begrijp er geen donder van

ennuhhhhh.. ik wil juist van dat phaser effect af!!! dat effect zit op elk geluid!!!

meisjes kunnen ook handleidingen lezen 8o)

genoeg vrouwelijke producers .. en om maar een bekende nederlandse te noemen: Miss Djax :biertje:

hoe heb je je virus precies aangesloten?

Je heb toch niet toevallig de outs naar de ins geroute terwijl je de virus interne fx op de inputs heb staan en daarna t geluid weer via anders kabels via andere outs naar buiten ? dit lijkt me trouwens erg sterk maar je weet maar nooit :P

.... ff serieus

zoals yoozer al zei: neem de handleiding ff door ....

en dan lees je onderandere dat je helemaal geen audio spoor hoeft te ''armen'' wat je daar ook maar mee mag bedoelden :confused:

probeer eerst eens normaal geluid uit je virus te krijgen zonder cubase of andere software ... heb je wel een midi keyboard?

ik heb het gevonden!!!! eerst naar edit.. dan met parameter alle effecten afgaan en met value alles 1 voor 1 op nul zetten!! joepiedepoepie, kan weer ademhalen.. bedankt lieve mensen en tot het volgende probleem maar weer!

en alle kabels zijn goed aangesloten.. dat probleempje met het armen moet nog opgelost worden.. ja.. armen.. dat is me op zo'n 10 andere forums vertelt.. moet ook nog ff uitzoeken wat dit betekent... A... R.. M.... we vinden het wel.. maar geluid kun je niet alleen via een midi-kanaal opnemen toch?? voor iedere vsti wordt wr toch ook automatisch een audio-kanaal geopent??

je kan helemaal geen geluid opnemen via midi....

Midi kan wel je synth aansturen en die geeft dan weer geluid en dat kan je dan weer op nemen...

Een VSTi is wat anders dan een Virus :P

Een VSTi heeft een audio kanaal nodig om zichzelf te kunnen laten horen via je geluidskaart. Tevens heeft 'ie een midi kanaal nodig om aangestuurd te worden. Zover was je dus al.

Je Virus, of welke synth dan ook, heeft alleen een midikanaal nodig om aangestuurd te worden, want een dergelijk apparaat heeft z'n eigen audio uitgang en hoeft dus geen audio kanaal te krijgen in je sequencer, aangezien je de Virus niet perse over je geluidskaart wil laten lopen. (rare zin?)
Het kan natuurlijk wel, maar dat is een ander verhaal.

In dat geval moet je synth aangesloten worden op een ingang van de geluidskaart, welke dan weer geroute kan worden naar een uitgang voor monitoring. Dan moet dat kanaal wel "ge-armed" worden, ofwel direct monitoring?

Misschien ook nog even checken onder device setup: direct monitoring vinkje goed in stellen.

tis trouwens niet normaal dat jij op ELK geluid een phaser heb of had zitten....

Van m'n E-mu ESI4000 handleiding:

Je hebt Arm sampling versus Force sampling. Force (forceren) wil zeggen dat ook al is er geen geluid, de opname moet even goed starten. Arm sampling wil zeggen : let goed op en begin op te nemen als het geluid harder is dan zoveel decibel. Volgens mij staat het "arm" hier voor "bewapenen" - klaar voor te schieten :).

Back