VC Analoge Delay module ?

THM

Book of MOOG Revelations
Mijn dotcom is aangevraagd bij Roger; ik verwacht elk moment mijn prijsofferte.

Nu heb ik nog één vraag die voorlopig onbeantwoord blijft - namelijk welke Analoge Delay module (liefst met VC mogelijkheid erbij om tempo te bepalen) zouden jullie me aanbevelen ?

Bedoeling is die aan te schaffen en naar Roger Arrick te laten doorsturen om te customizen voor mijn dotcom systeem.
Liefst een redelijk eenvoudig aan te passen delay dus (geen Moogerfooger).

Noot: ik kreeg al een tip van JB (in een andere thread) - nl. de nieuwe Doepfer BBD modules - maar bij nader inzien lijken dit toch wel redelijk bizarre delay modules & Doepfer antwoordde me dat ze ten vroegste op de markt worden gebracht halverwege maart.

Ik had gedacht aan de Blacet Time Machine maar zag dat die sinds 2 maanden uit productie is... :stupid

Andere suggesties ?

Iets leuks van Dynacord misschien? Of moet het perse modular formaat zijn?

Dynacord_DRS78EchoReverb_l.jpg

PS niet letten op het woord DIGITAL op die doos ;)

Laatst gewijzigd:
Het is niet analoog, maar sinds ik weet dat 't ding een CV input heeft: wat dacht je van een Ensoniq DP-4(+)???

Wel analoog en CV: De moogerfooger delay. Maar ERG duur... wel heel mooi.

Verder weet ik even zo snel niet... analoge delays met CV ingangen om eea aan te sturen.

http://www.modcan.com/modhtml/delay.jpg

check de delay at modcan.com.
Is een analoge delay met cv regulatie voor de delay tijd. Heeft flink wat delay tijd (niet wat een moogerfooger heeft maar toch).
Weet niets over het geluid, niet gehoord.
Tja, ik blijf bij mijn memoryman, is ongevhoord lekker!

Ja zo veel leuke analoge delay modules zijn er verder niet.

-Doepfer heeft er binnenkort eentje.
-Moogrrfooger.
-Modcan
-Serge maar dan moet je wel een panel vol configureren.

OK thanks !!
Ik ga al de hier genoemde even opzoeken en bekijken.

Mochten er nog suggesties te binnen schieten: laat maar horen !!! :biertje:

Origineel geplaatst door etaoin
Analoog weet ik ook zo snel net. Analogue Solutions heeft wel een digitale cv-controlled delay (de RS290).
Je bedoelde wellicht Analogue Systems !?
(no problem - toch bedankt hoor !) ;)

Origineel geplaatst door Hanz
Ibanez AD-202 (http://www.modezero.com/ibanez-ad202.htm)
Die heb ik, klinkt erg lekker, maar geen VC delay tijden..

Ik vraag me eigenlijk af waarom je dat zou willen? Eerst wilde ik ook perse een delay met een MIDI SYNC.. maar als al je nummers hetzelfde tempo hebben is dat eigenlijk niet nodig... 1 keer afstellen en gaan!

Klopt eigenlijk wel ergens...
Ik heb net al een vraag verstuurd naar een Ebay-verkoper van zo'n Ibanez AD202.

De andere genoemde heb ik voor het grootste deel eens bekeken en daar ziet vooral de Modcan er uit zoals ik wilde (behalve moet ie dan nog in een dotcom jasje liefst - da's een vraag voor Roger Arrick).

Ik blijf nog ff verder kijken...

Net antwoord gekregen van Blacet... Geen "Time Machine" modules meer. Finito. ;{

Doepfer komt met een Vactrol-module (A101-9), daar wil ik mijn analoge echo-tijden mee moduleren. Het is een low-budget oplossing maar dat gaat met wat solderen zeker lukken.

Hey THM, inderdaad, dat was ik. Ik zag pas nadat ik had geboden, dat er nog een vraag bij stond van iemand uit Belgie, en toen viel het kwartje. Aan de accountnaam had ik het niet gezien...

Tja, ik ben zelf ook een behoorlijke liefhebber van delays en vintage effecten, en was weer eens ouderwets de marktplaatsen aan het afschuimen. Tegen elkaar opbieden was niet m'n bedoeling. Ik heb iets van maximaal 82 euro geboden, heb jij er meer voor over dan is-ie van jou. Mijn bod zal ik verder niet verhogen, dus. :)

Trouwens, er staat momenteel ook nog een Ibanez AD-100 te koop: http://www.marktplaats.nl/index.php...muziek_en_instrumenten/effecten/18955763.html

En een Dynacord VRS-23 (schijnt ook mooi te wezen) hier, voor een iets te hoge prijs, dat wel: http://www.speurders.nl/muziekinstrumenten/effectenenechos/17055368/advertentie.html

Ik las trouwens ergens op internet, dat het redelijk makkelijk zou moeten zijn om een CV input te modden op een Yamaha E1010 delay. Dat is toch ook wel echt een aanrader, hoor!

Laatst gewijzigd:
:stupid

Ik had die AD100 op de Marktplaats.nl trouwens ook al gezien. ;)
Maar die kerel vroeg wat meer én ik vertrouw nog altijd meer op goeie Ebay-feedback scores.

Tja... 'k Zal zien, ik hoop alvast dat je geen :maffia: stuurt...

Die AD-202's zijn inderdaad wel leuk. Ze kunnen heel erg lo-fi en ranzig klinken, vooral als je de Regen openzet. De E-1010 was ik daarentegen snel op uitgekeken. Die vond ik te steriel klinken en verder zaten er ook niet echt spectaculaire features op, dus die is weer de deur uitgegaan.

Wil iemand me eens zijn mening geven of de Ibanez AD-202 meer te betrouwen valt dan de AD-100 (algemeen qua klank, en ook rekening houdende met het feit dat die AD-100 een stuk ouder is - of niet !?). :confused:

toevoeging

toevoeging

jongens jullie vergeten de se500 en nog een weet ff niet[kan de se300 zijn] van korg
- die bandechos hebben een cv input,...
wat geloof zelfs meedre en vindt t er maars een dan is ie waarschijnlijk goedkoper dan ,..roland bandechoos

check

http://www.modezero.com/gallery2.htm#ad202

Attachments

• se-500-1.jpg
    se-500-1.jpg
    10,9 KB · Bekeken: 89
Back