zoek kontaktmicrofoontjes

maarten83

Ingeburgerd
heyyy

heeft iemand toevallig een adres waar ze nog kontaktmicrofoons verkopen? dat zijn die blokjes die in je akoestische piano drukt tegen de achterwand.
vind de klank daarvan mooier dan wanneer ik 3 mics moet plaatsen om de piano heen.

iemand?

Ik denk dat de gangbare electronica winkels die nog wel verkopen. En dan niet de electronica winkels waar ze TV's radio's en wasmachines verkopen, maar de winkels waar je weerstanden, transistors schakelaars e.d. kan kopen.

succes

Bedoel je PZM's? Oa Crown heeft ze nog...

ImageFromDB.aspx

PZM microfoons zijn geen contact microfoons.
PZM staat voor Pressure Zone Microphone, wat in het Nederlands "grensvlak microfoon" genoemd wordt. Het doel van deze microfoon is dat je ze op de grond legt of aan de muur plakt opdat je alleen de eerste reflecties opneemt..

Een contact microfoon wordt ook wel piezo genoemd en is gebaseerd op een ander principe.
Die Crown PZM microfoons zijn wel mooie hoor (ik heb er zelf ook een) maar kan je meer vergelijken met een condensator microfoon. En in je eerste post schreef je dat je dat juist niet wilde gebruiken.

Iemand die erg goed met contactmicroffoons omgaat is Katja van het Rotterdams Inprovisation Pool, ook bekend onder RiP. Als je geen adres kunt vinden zijn ze wel via Worm in Rotterdam te bereiken.

Katja levert kant en klare microfoontjes voor een zeer schappelijke prijs.

Wout

Die contactmicrofoontjes heten officieel piezo tranducers. Hetzelfde spul als de speaker in je digihorloge. Te koop in de betere electronicazaak en als dat niet lukt, here vergeef me, Conrad.

Back