Yost
Your tea is served...
Ik gebruik Logic (6 Pro) op een Powerbook en een M-Audio Audiophile USB audio-interface. Ik gebruik vooral de soft synths in Logic en heb dus een goede audio-uit nodig. Op de PC was het duidelijk. Om audio-uit te hebben met een fatsoenlijke latency, moest ik een audio-interface aanschaffen. De standaard audiodrivers van mijn notebook trokken het echt niet. Nu speel ik echter al een tijdje met een Apple Powerbook, en ik ben er achter gekomen dat ik net zo goed de ingebouwde audio kan gebruiken.
Het blijkt nl. dat ik net zo veel (of net zo weinig) latency heb met de interne audio als met de Audiophile audio-interface. Ok, dacht ik, maar dan zal de Audiophile er wel voor zorgen dat ik meer tracks kan spelen, door de CPU te ontlasten. Dat is echter helemaal niet het geval. Of ik nu de interne audio of de externe Audiophile gebruik, de CPU belasting van Logic blijft hetzelfde.
En zo kom ik dus bij mijn vraag vol met twijfels: waarom gebruik ik eigenlijk nog een extere audio-interface??!!
PS. Als ik de Audiophile gebruik, gebruik ik ook zijn MIDI-interface. Zonder de Audiophile, met interne audio, gebruik ik een M-Audio 2x2 Midisport voor MIDI.
Het blijkt nl. dat ik net zo veel (of net zo weinig) latency heb met de interne audio als met de Audiophile audio-interface. Ok, dacht ik, maar dan zal de Audiophile er wel voor zorgen dat ik meer tracks kan spelen, door de CPU te ontlasten. Dat is echter helemaal niet het geval. Of ik nu de interne audio of de externe Audiophile gebruik, de CPU belasting van Logic blijft hetzelfde.
En zo kom ik dus bij mijn vraag vol met twijfels: waarom gebruik ik eigenlijk nog een extere audio-interface??!!
PS. Als ik de Audiophile gebruik, gebruik ik ook zijn MIDI-interface. Zonder de Audiophile, met interne audio, gebruik ik een M-Audio 2x2 Midisport voor MIDI.
maar verder kan ik je dan helaas ook niet helpen omdat ik nog op zwijndows zit gelukkig heb ik een esi esp1010 die het keurig doet. moet wel zeggen dat men audio pc een echte krachtpatser is en geen geheugen en snelheid tekortkomt.

dream mode ON] X-Station SL 37, een Remote SL 37 met ingebouwde audio interface en K-series synth [dream mode OFF].