(logic/peak) trimmen

glennplumber

Kneed je synth
Hallodie .....

Zowel met logic als met peak heb ik hetzelfde probleem met het trimmen van audio.

Wat is het geval ... als ik wil trimmen krijg ik het beginpunt nooit precies waar ik wil. Nou is dat met peak wel op te lossen want dan stuur ik het meestal naar m'n akai. Maar in logic heb ik dus een probleem.

Hij schiet meestal net over het punt (naar voor en naar achter) van waar ik um wil hebben. Alsof ie zelf een begin zoekt ??

Welke knop moet ik ingedrukt houden of wat moet ik anders doen om um op de juiste plek te krijgen ??

Alvast bedankt,
GP :koffie:

EEEEHNNNG

EEEEHNNNG

Nee sorry, kan niet, logic bepaald zelf de plek waar de sample hoort te starten, zodat de audio niet gaat storen ... je kan je track hoogsten wat meer of minder latency geven. Maar daar kan je helaas niets aan doen.

Dan zal je de sampler moeten editten in Soundforge/Wavelab ofzo... maak een fade in in het begin van je sample...

terugimporteren in logic...

only way.

succes\

Huh ?????

Doe normaal !!?? ;)

Ik moet toch zelf kunnen bepalen waar ik m'n audio laat beginnen ??
t'Lijkt me heeeeel sterk dat dat niet kan !!

GP

Als je heeeeeel ver inzoomt

Als je heeeeeel ver inzoomt

Dan zul je zien dat logic altijd op de null lijn start..

dat betekent dat je max een halve wave van een oscilator of sample eerder of later start...
Zodat het niet gaat klikken...

is eigenlijk heel logisch..

Jeps .... ik snap wat je bedoeld !! Maar hij gaat voor het begin langs .... dus een halve wave met niks .... slaat ie over .... vaag ??

Mmmm beter .... tis me gelukt !

Wat heb ik gedaan ... ik had er een heel stuk voor staan met niks ... teminste hele kleine wave-jes van de ruis. Totaan die lege halve wave dan (waar ik het eerder over had) ....... en dan begint m'n opname. Alles voor dat halve lege wave-je heb ik dus weg gehaald en nu kan ik um starten waar ik wil !!?? Vaag maar waar.

Thanks voor je hulp !!

Glenn.

Hehehe ik zei toch je hoort het niet.

Verkeerd gezegd ..... misschien ?

De wave is verdeeld vanaf de 0 in het midden tot 100 boven en 100 onder ... en dan 2 a 3 db ... % .... 100ste ??

Waar die 100 voor staat ?? geen flauw idee. Maargoed dat maakt niet uit ... voor mij dan.

;)

mmmjaa oke dan verkeerd om gerekend dus.

Kan um nog wel lager krijgen ... hoor als het 'moet' ... maarja het moet niet .... dus waarom zou je ?

Even kijken, somebody correct if i am wrong

Even kijken, somebody correct if i am wrong

Als je een cd produceert, heeft die een dynamisch bereik van gemiddeld 96 db...

Dat betekent dan dat je ruis onder de -96 db niet meer hoort op een cd...

Op vinyl is dat anders? (toch) en kan je een groeter dynamisch bereik hebben...
Ik weet niet of er veel mensen zijn die het kunnen horen.

Ook als je een SACD of DVD-Audio zal produceren is het dynamisch berijk hoger en zou je tot ik dacht ongeveer 120db dynamisch bereik kunnen. Dat betekent dat geluiden op -119db nog steeds hoorbaar zijn (in theorie, als je oren het aan zouden kunnen) maar belangrijker is dat die kleine ruis de rest van je geluid wel beinvloed.
En zonder die ruis komt misschien die string beter uit de verf dan om maar eens wat te noemen..

just my 2 cents..

Back