Simmons SDS7

woutdrumsticks

Meet The Dance
Hey mensen!

Ik weet niet of iemand het al is opgevallen, maar er staat een Simmons SDS7 te koop op dit forum! Die ga ik even extra promoten! }:|

Ik heb hem zelf ook, en tis echt een gave drumsynth als je van de Simmons-sound houdt. Ik gebruikte vroeger de SDS-400 live op het podium, maar ben al snel overgestapt op de SDS-7 omdat die veel steviger door de mix heenkomt.

Deze bak bestaat uit verschillende modules. Een soort insteekkaarten, voor ieder kanaal een. Deze zijn ook uit te breiden want je komt ze weleens los tegen op internet.

Je kan ook samples aansturen in een eprom die je op de kaarten kan pluggen. Zo heb je zowel de analoge klankopwekking als het geluid uit de eprom. De editing gaat digitaal, dat werkt goed zolang je weet wat je doet. Het voordeel hiervan is wel dat je de zaak kan saven (100 geheugens).

Kopen dus, zovaak kom je hem niet tegen! :)

Groetjes,

Wout

Mij is het ook niet helemaal duidelijk hoe die klankopwekking zit...De SDS7 is in ieder geval in goede staat en er zitten 7 kaarten in....

Nou tis eigenlijk niet zo moeilijk...

In feite is de SDS-7 (1984) de opvolger van de SDS-5 (1980 dacht ik). De toplijn van Simmons destijds.

Laten we een kaart (module) onder de loep nemen. Wat zit daarop?

-VCO (parameters: level, pitch, bend, modulation)
-"Digital" Eprom dus (parameters: level, pitch, bend, modulation)
-Noise Generator
-"Click" voor een extra duidelijke attack
-VCF (Lowpass) (parameters: pitch, resonance, bend)

Dit alles is dus te mixen per module, bijvoorbeeld een snare sample uit de eprom samen met een felle simmons snare.

Groetjes,

Wout

Dat maakt wel het een en ander duidelijk...Ben te druk geweest om er in diepte mee aan de slag te gaan....
Dus je kan je eigen analoge drumset synthesizen en daar over nog een sample uit een Eprom gooien???

ok dan

ok dan

vet.

jammer dat ik daar geen geld voor heb :(

Doe eens een voorstel..financieel bedoel ik...Mischien kan ik je tegemoet komen....

Nou doe maar eens een voorstel Rednoiz.....Dealtje met die ART/MXR plus wat euries...????

hmm

hmm

mja die sds3 ziet er ook ubersjiek uit. echt zoon synth die gewoon om dat triggersignaaltje sgreeuwt :) vette shit...
weet je wat trouwens ook wel appart is..... je drumbrain aan laten sturen door een synth llijntje gewoon melodietje dus en dan wat filter en delay er over. krijg je vage synth lijntjes:D

Back