Unison

Peekay

Ingeburgerd
Ik heb een nordlead 2 en daar zit een unison op. Dat ding maakt die synth zo ongeveer voor mij. Heerlijk fx. Nu zit er een in reason maar dat programma gebruik ik niet. Ik heb zitten zoeken naar vsti unison maar die kon ik niet vinden.

Heeft iemand de goude tip?

unison is niet echt een effect ...

misschien kan je eens op zoek gaan naar een goede chorus ofzo misschien dat je daar wat aan heb....

Ja. Wachten tot Native Instruments KORE uitkomt of in de tussentijd werken met meerdere instanties van je softsynths met dezelfde patch (als die geen unison ondersteunen) - haak ze aan dezelfde MIDI-input vast maar detune ze onderling.

KORE maakt dit overigens makkelijker, maar unison is puur op oscillator-niveau; als het niet in de synth zelf zit kun je 't schudden.

Hier, nog zo'n draad : https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=41619

Re: Unison

Origineel geplaatst door Peekay
Ik heb een nordlead 2 en daar zit een unison op. Dat ding maakt die synth zo ongeveer voor mij. Heerlijk fx. Nu zit er een in reason maar dat programma gebruik ik niet. Ik heb zitten zoeken naar vsti unison maar die kon ik niet vinden.

Heeft iemand de goude tip?

unison is eigenlijk hetzelfde als dezelfde sound dubbel (of meer) spelen maar dan een beetje ge-detuned...met een beetje fantasie kun je dus zelf een unison bouwen met elke sound die je maar wilt....

ook al is het niet op oscillator-nivo...het effect wat jij wilt bereiken komt op hetzelfde neer...

Mensen hartelijk bedankt! :halleluja Ik ga eens ff experiementeren!

T was dus niet zo raar dat ik t nergens kon vinden haha!

Back