Solina string ensemble

Status
Please reply by conversation.
goede aankoop echt cool die solinas......met midi is wel moeilijk te vinden....Ga je in Keulen optreden????

Solina MidiKit

Solina MidiKit

Hey,

Ik heb destijds een midi kit voor de solina ontwikkeld en daar een stuk of 10 van verkocht.

Mochten er weer een paar mensen intresse hebben, dan zou ik een een nieuwe batch kunnen opstarten. Ik meen dat ik die kitjes destijds voor 150-175 verkocht.

Met vriendelijke groet,

Studioduif

kun je zo'n midikit ook inbouwen in de Solina string synthesizer ?

... of de Eminent 310 stringsectie? (dat zou écht geweldig zijn...)

string synth en eminent 310

string synth en eminent 310

Antwoord aan Hanz en Wouw,

De string synth, bedoel je de 'zeldzame' uitvoering waar een eenvoudige arp synth in zat?.

In principe had ik het destijds zo opgezet dat ie voor meerdere toepassingen bruikbaar was. De Solina heeft een "common" rail die op een rare (althans in deze digitale tijd waar 5V zelfs al veel is) negatieve spanning van zo'n -17V. Ik had de schakelaars optisch geisoleerd van de rest van de schakeling (er zat ook een midi-volume regalaar op)

Geattached zit een schema zodat als je er een klein beetje verstand van hebt kan kijken of dit zou kunnen werken in julie toepassing.

groet....

Attachments

• solina_sch.pdf
    59,3 KB · Bekeken: 100
beste studioduif,
Ik bedoel inderdaad die vrij zeldzame uitvoering met ingebouwde ARP synthesizer. Ik neem aan dat die technisch in grote lijn overeenkomt met de normale string ensemble. Anders laat ik 'm wel eens aan je zien, ik woon niet zo ver bij je vandaan.
Ik snap niets van het schema overigens, maar ik verwacht dat er wel diverse liefhebbers hier op het forum zijn die hun string ensemble van midi willen voorzien.

Mocht je de kit nieuw leven in gaan blazen, is het ingewikkeld om 'm in te bouwen ?

Doepfer verkoopt modules (type MTC64).
Dit zjin midi-trigger converters.
Als je aan die triggers een transistor hangt (elke toets 1) dan zijn die doepfer modules te gebruiken om een solna String ensemble te midificeren.
Een vriend van me heeft het op deze manier succesvol gedaan.

Hij heeft er trouwens 2 gekocht.

1 voor de bassecte en 1 voor de hoge sectie....handig.
Op deze manier is de Solina dus multitimbraal.

[/list]
Doepfer verkoopt modules (type MTC64).

Is ook een methode, hebben we destijds niet voor gekozen omdat je dan nog 49 externe transistoren en 49 basis weerstanden nodig had. Hoop gedoe dus. Dat zit in 'mijn'oplossing allemaal ingebouwd. En dan nog als extra een midi volume regelaar, software matige midikanaal keuze mogelijkheid, display voor MIDI kanaalnummer weergave.

Ik zit niet echt op het werk te wachten, dus de Doepfer is een prima alternatief

Klopt, het is een hoop gedoe.
Maar die schakeling van jou is voor bijvoorbeeld mij te ingewikkeld om zelf te bouwen.

Status
Please reply by conversation.
Back