c64 in je setup

krachtwerk

Ouwe rot
eeh dudes,

ik heb van ebay een leuk muziekprogrammaatje voor mn ouwe c64 (die ik ooit 3 van een medeforummer heb overgenomen).
music machine heet het, ik ben nu aan het wachten totdat het met de post binnen komt.
het lijkt me te gek om naast mn normale setup een c64 met klein monitortje te hebben evt. nog met zo'n keyboard die je over de broodkast van je 64 heenlegd (die moeten ook nog wel op de kop te tikken zijn).

ik vroeg me af of er hier nog medeforummers zijn die hier ook mee bezig zijn, en die daar wat over willen vertellen.
of ze nog bijzondere tools gebruiken ivm midi etc.

ik ken de midibox sid al, die wilde ik ooit eens gaan maken, maar ik kan dat gewoon niet.. veel te moeilijk!
dat draadje hier gaat daar al over, dus hier liever niet.

maar goed:
laat horen, laat horen...
:D

Attachments

• 85.jpg
    85.jpg
    57,3 KB · Bekeken: 149
Hoi,

Ik heb wel een C64 in mijn setup gebruikt. Maar tegenwoordig is die vervangen door de HardSID. Dat werkt voor mij een stuk prettiger. Ik blijf de SID sound heel speciaal vinden. :)

Ik wil ook graag de Midibox bouwen, heb PIC's,encoders en ledjes gekocht.....toen hield het op, inderdaad een beetje afschrikwekkend. Wil er toch een omdat ik ook de SID sounds heerlijk vind.

Wat ik wel met enige regelmaat doe is de C64 samplen (SAM, reciter, een pratende C64) en inderdaad verschillende muziek programma's en spelletjes met kicke geluiden er in... of een basic progje maken om de SID te laten freaken. Maarja dit is dus niet echt live in de setup, meer als klank bron...

C64 rules toch nog steeds gewoon hoor, voor mij... Als je iets met MIDI wil doen moet je volgens mij toch aan zelfbouw denken, die Music maker werkt toch niet via MIDI?

Music machine is een aardig programmatje maar erg beperkt. Je kunt er lang niet alle parameters van de Sid mee veranderen. Daar zijn nog best veel andere programmatjes voor.
Momenteel werk ik het meest met de prophet64 software. www.prophet64.com
Deze software is gratis te downloaden, heeft een tb303 achtige sequenser en kan via een midi-sync converter aan midi gesynchroniseerd worden. Extra bonus van deze software vindt ik dat je de C=64 ook als filter kunt gebruiken voor externe sounds.
Ik heb momenteel zelf 2 C=64´s met de prophet64 software draaien gesynced via een doepfer msy-2 en beleef hier veel plezier aan.

Origineel geplaatst door reddread
Momenteel werk ik het meest met de prophet64 software. www.prophet64.com
Deze software is gratis te downloaden, heeft een tb303 achtige sequenser en kan via een midi-sync converter aan midi gesynchroniseerd worden.

Hoe sluit je die sync op de C64 aan dan? Dan moet er ergens een input op zitten. Gaat dat via de joystickpoort ofzo?

Het kan ook nog veel simpeler hoor, als je al een midi naar din sync converter hebt. (of een 707) die midi->prophet64 van firestarter is eigenlijk ook gewoon een midi clock naar din sync converter.
Maar ze zijn dus net bezig met een nieuwe vesrie van prophet64 die op een cardridge komt ( ik wacht er al een half jaar op) ... wie weet zit daar wel een vorm van midi op.

Origineel geplaatst door shiftr
Het kan ook nog veel simpeler hoor, als je al een midi naar din sync converter hebt. (of een 707) die midi->prophet64 van firestarter is eigenlijk ook gewoon een midi clock naar din sync converter.
Maar ze zijn dus net bezig met een nieuwe vesrie van prophet64 die op een cardridge komt ( ik wacht er al een half jaar op) ... wie weet zit daar wel een vorm van midi op.

naar het schijnt wordt met deze cardridge de Sidchip via midi aanstuurbaar.:okdan:
kijk dat zou echt goed nieuws zijn.:mega:

Het is wel lastig trouwens om die stekkers te vinden die je nodig hebt voor het synckabeltje. Ik bedoel de stekkers die op de modempoort gaan.
Ik heb ze kunnen krijgen via de nederlandse commodore fanclub
zeer behulpzame mensen, bieden bv ook softwarepaketten aan op C=64 muziekgebied voor een habbekrats.
vette pluim:okdan:

Het is wel lastig trouwens om die stekkers te vinden die je nodig hebt voor het synckabeltje. Ik bedoel de stekkers die op de modempoort gaan.
Ik heb ze kunnen krijgen via de nederlandse commodore fanclub
zeer behulpzame mensen, bieden bv ook softwarepaketten aan op C=64 muziekgebied voor een habbekrats.
vette pluim:okdan:

Ik heb die connecties voor de din sync aansluiting gewoon rechstreeks op de c64 gesoldeerd, en een din aansluiting in mijn c64 gebouwd. De kans dat ik er ooit nog een modem op aan wil sluiten acht ik toch klein;)

nou het schijnt dat ze nu in de testfase zijn, en dat de cartridge er toch echt snel aan zit te komen,
dus dan wacht ik denk ik ook nog maar even.

en dan maar hopen dat ze e4r genoeg hebben, want ze zullen als warme broodjes gaan...
:halleluja

Ik heb die connecties voor de din sync aansluiting gewoon rechstreeks op de c64 gesoldeerd, en een din aansluiting in mijn c64 gebouwd. De kans dat ik er ooit nog een modem op aan wil sluiten acht ik toch klein;)

Goed idee!
Ik kwam gelijk op het idee om een audio in en output in te bouwen waar gewoon een jack in kan.
Dan nog een paar progjes op een cartridge laten branden en dan is de bedoeling er ook live mee te gaan.

Goed idee!
Ik kwam gelijk op het idee om een audio in en output in te bouwen waar gewoon een jack in kan.
Dan nog een paar progjes op een cartridge laten branden en dan is de bedoeling er ook live mee te gaan.
Die jacks zitten er bij mij idd ook op;) en ik heb de joystickpoort aangesloten op een ingebouwde potmeter... ik heb helaas heen digicamera anders zou ik er effe een plaatje van maken..
Firestarter heeft zelf de software op een cardridge gezet en treed er live mee op, ik geloof dat je ze ook bij hem kan kopen.. (staat niet op zijn site geloof ik, waarschijnlijk alleen in heel kleine oplage)

Waar ik zelf nog over zat te denken is om de SID chip in een extern kastje te zetten, om zo alle interferentie en ruis van het signaal weg te halen... er zit nogal wat ruis en brom op, dat schijnt te komen van de videopoort en electronica die pal naast de SID zit in de C64..

ik geloof dat je ze ook bij hem kan kopen.. (staat niet op zijn site geloof ik, waarschijnlijk alleen in heel kleine oplage)

35 euro ja!

Ik heb die connecties voor de din sync aansluiting gewoon rechstreeks op de c64 gesoldeerd, en een din aansluiting in mijn c64 gebouwd. De kans dat ik er ooit nog een modem op aan wil sluiten acht ik toch klein

inderdaad heel slim.

ik heb firestARTer ook een mail gestuurd, nu afwachten.

extern kastje zou handig zijn.
eigenlijk zou je zo´n sx-64 moeten hebben met ingebouwd televisieschermpje.
Kan je alles in ene keer onder je arm meenemen.
Maar ja die dingen zijn redelijk zeldzaam en dus duur.
Ik zal es bij firestarter informeren of hij de cartridges heeft.

hij schijnt alleen niet zo snel te reageren,
zijn natuurlijk veel dudes die hem elke dag mailen!

Back