oude acid freak herboren :)

maximgeerts

Ingeburgerd
hoi, ik weet niks van muziek, niks van synthesizers noem maar op, maar spring al 20 jaar op acid biepjes :)

ik heb vandaag een oude mc 303 gekocht, geen geld voor een tb-303, en ik hoop een beetje acid biepjes uit het apperaat te gaan halen :)

wie weet leer ik ooit wat patterns, midi, sequencers,rps, arpeggio,rtm,tranponeren,frasen en dergelijke zijn en noem maar op , maar nooit te oud om te leren!

Attachments

• mc303.jpg
    mc303.jpg
    37 KB · Bekeken: 126
tb of mc?

tb of mc?

ja dacht ik al ik hoop hier het verschil te gaan ontdekken en wie weet als het me bevalt koop ik ooit eens een "echte" TB 303 , maar de mc-303 lijkt me een goed "starters pakket" ?

Meld dit bericht aan een moderator

Re: oude acid freak herboren :)

Origineel geplaatst door maximgeerts

ik heb vandaag een oude mc 303 gekocht, geen geld voor een tb-303

Nu dat vindt ik dus ook,en Welkom!!!!:mega:
8o) 8o)

MC-303...moet snel de deur uit.

MC-303...moet snel de deur uit.

HAI, he mag ik jou heel snel een tip geven, die bliepjes waar je al een tijdje weer op staat te springen, en zeker toen je nog wat jonger was lijken in de verste wegen niet op welk bliepje uit die mc dan ook, alstjeblieft voor je eigen bestwil: verkoop dat ding zo snel mogelijk, nu kan je er mischien nog 100 euro voor krijgen. wat jij nodig heb is niet digitaal en is niet uit vooraad leverbaar. als ik jou was zou ik met een korg kpr-77 beginnen voor de beats, die zijn vet goedkoop en vet lekker en lekker vet. maar voor geluiden moet je echt even wat geld sparen...groetjes.

Re: MC-303...moet snel de deur uit.

Re: MC-303...moet snel de deur uit.

Origineel geplaatst door erwin
HAI, he mag ik jou heel snel een tip geven, die bliepjes waar je al een tijdje weer op staat te springen, en zeker toen je nog wat jonger was lijken in de verste wegen niet op welk bliepje uit die mc dan ook, alstjeblieft voor je eigen bestwil: verkoop dat ding zo snel mogelijk, nu kan je er mischien nog 100 euro voor krijgen. wat jij nodig heb is niet digitaal en is niet uit vooraad leverbaar. als ik jou was zou ik met een korg kpr-77 beginnen voor de beats, die zijn vet goedkoop en vet lekker en lekker vet. maar voor geluiden moet je echt even wat geld sparen...groetjes.

ow, meen je dat, jammer hij komt vandaag binnen, en heb mij er heel erg op verheugd.
is er dan geen tb-303 clone voor een redelijk bedrag in de synth wereld? zag dat korg inderdaad ook een hoop leuke spullen had voor redelijke prijzen.

http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/browse_list.html?id=GCaPVV84&mv_arg=5020

geen idee of daar authenieke biepjes uit komen ;)

Re: Re: MC-303...moet snel de deur uit.

Re: Re: MC-303...moet snel de deur uit.

ow, meen je dat, jammer hij komt vandaag binnen, en heb mij er heel erg op verheugd.
is er dan geen tb-303 clone voor een redelijk bedrag in de synth wereld? zag dat korg inderdaad ook een hoop leuke spullen had voor redelijke prijzen.

http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/browse_list.html?id=GCaPVV84&mv_arg=5020

geen idee of daar authenieke biepjes uit komen ;)

Ik zou er dan maar lekker van genieten! Op ieder instrument is wel iets aan te merken.
Als je kijkt naar de diversiteit aan spullen die binnen dit forum worden gebruikt en wat daarmee wordt gedaan, sla je stijl achterover.

Gewoon lekker muziek maken, authentieke blieps of niet.

:biertje:

Re: tb of mc?

Re: tb of mc?

ja dacht ik al ik hoop hier het verschil te gaan ontdekken en wie weet als het me bevalt koop ik ooit eens een "echte" TB 303 ,
maar de mc-303 lijkt me een goed "starters pakket" ?

Ik vind het een goede insteek.
Zolang je niet teveel hebt betaald voor dit bakkie is het een leuk beginnersapparaat.
Er zijn er zat lui mee van start gegaan.

Welkom in ieder geval :okdan:

leuk instap mc-303 documentaite

leuk instap mc-303 documentaite

heb na wat zoeken wat interresante instap documentatie over de mc-303 gevonden :)

http://www.nikhef.nl/~maximg/mc-303/

Er wordt een hoop gezeikt over de MC-303 maar als je het bakje goed doorhebt kun je dr heel veel uithalen.
Qua drums en basisgeluiden zit je sowieso wel goed denk ik voorlopig. Je zou er in een later stadium bijvoorbeeld een acidlab bassline bij kunnen halen bijvoorbeeld. Dat is een redelijk betaalbare 303 kloon.

Er is maar één ding echt belangrijk op dit moment: dat je er ontzettend veel lol in hebt. Probeer dat ook over te brengen met je muziek!

Succes!

-C-

mc weg ermee

mc weg ermee

ja er wordt veel gezeikt over de mc-303..EN TERECHT, voor je basisgeluid mag je absoluut geen mc geluid gebruiken, de basis moet altijd analoog zijn, hoe kan je er anders plezier in hebben als je basisgeluid al gewoon te crep klinkt. trouwens als je hem echt goed door heb kan je er wel een aantal triggers uit halen om zo je analoge bakken aan te sturen in een mooi strak tempo...

Welkom

Re: mc weg ermee

Re: mc weg ermee

Origineel geplaatst door erwin
ja er wordt veel gezeikt over de mc-303..EN TERECHT, voor je basisgeluid mag je absoluut geen mc geluid gebruiken, de basis moet altijd analoog zijn, hoe kan je er anders plezier in hebben als je basisgeluid al gewoon te crep klinkt. trouwens als je hem echt goed door heb kan je er wel een aantal triggers uit halen om zo je analoge bakken aan te sturen in een mooi strak tempo...

...elitaire bullshit...

-C-

Back